Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Om wat inspiratie te bieden aan de anderen hier, een transactie van gisteren die jullie vandaag waarschijnlijk beter kunnen uitvoeren dan ik toen deed. Geen advies, maar inspiratie voor hen die alles al (denken te) hebben. Anderen noemen dit soort beleggen "de luie portefeuille". Mij past dat wel als contrast tegen andere, speculatievere acties.

Verkocht Puts Jan 17 2020 $320. Daar kreeg ik per contract $ 7.250 voor. Uiteraard moet je daar margin/dekkingswaarde voor aanhouden. Die benodigde dekkingswaarde is ongeveer $ 17.000 per contract. Risico is dat je over een jaar aandelen zou moeten kopen à $ 320 (met korting dus $ 247,50) en daar krijg nu alvast die cash voor.

Ter herinnering. Vorige jaar verkocht ik in de Septemberdip Puts Jan 18 2019 $310 à $52,20 en $ 67,00. Op Oudejaarsdag heb ik die posities gesloten op $ 9,30. (Die puts doen vandaag de dag ruim $ 15,00. Heb hier wel eens vaker uitgelegd dat ik niet altijd het onderste uit de kan hoef.) Allemaal niet zo spannend, maar doet het toch leuk in het jaaroverzicht 2018 in de kolom gerealiseerd resultaat.
Bovenstaande post is van 3 januari j.l.
Kan me niet meer helemaal het sentiment uit die periode herinneren. Maar de beurskoers stond toen op ruim $ 300.

Vandaag zijn we ruim een half jaar verder en staat die koers op iets meer dan $250, een min van ~16%.
Het is wel eens informatief om te zien waar die geschreven puts vandaag op staan. Die doen namelijk op dit moment ongeveer $ 7.860 per contract, oftewel een min van ~10%. De dekkingswaarde is toegenomen naar ongeveer $ 19,500 per contract.

Soms loont luiheid beter dan je vermoedt.
Update na weer een kwartaal:
Koers aandeel ~ $ 257.50 = -14%
Koers puts Jan 2020 $ 320 ~ $ 6,725 per contract = +7% (Dekkingswaarde ongeveer $ 18,375 per contract)

Deze positie is nu dus, net zoals @Xfrank, in de plus...
 
Typical day for TSLA ...
 

Attachments

  • Book_Buy_Sell_Sell_large.gif
    Book_Buy_Sell_Sell_large.gif
    395.4 KB · Views: 60