Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb net alles verkocht voor $310. Hoop het volgend jaar op een lager moment weer te kopen.
Denk dat je als je de eerste dip koopt, je aanzienlijk meer kwijt zult zijn. Maar met een hefboom product kun je de schade weer inlopen. Overigens kocht ik de aandelen omdat ik ook het bedrijf kapitaal wil verschaffen en daarmee inderdaad ook winst verwacht op het moment dat ze mijn kapitaal minder nodig hebben. Denk nog wel over een straddle of zo erbovenop na, want de geest is nu wel uit de fles en de shorters druipen af, hoewel je big-oil ‘s aandeel niet moet onderschatten.

Maar nu eindelijk weer boven water, proficiat.
Bijna Wim, ik was niet dapper en kapitaalkrachtig genoeg om op t laagste punt veel bij te kopen . Maar minder dan 3 dollar per aandeel verlies..
 
Ik heb zelf geen aandelen TSLA maar geniet wel van de mooie cijfers die tesla de afgelopen maanden laat zien. Het vele negatieve nieuws en (zoals het lijkt) gecoördineerde operatie om het aandeel naar beneden te drukken is gelukkig niet gelukt. Ik geloof dat er heel wat (olie/ice/etc?) dollars verdampt zijn de afgelopen dagen? Maar goed, heb er te weinig verstand van om dat te onderbouwen

Wens diegene die long zitten veel winst toe
 
Informeer ons de volgende keer even wanneer wij op t laagste punt zijn ;).

Ik volg somsWim.s. De laatste keer ging hij uit van een vallend mes (pagina 125)

Je moet geen vallend mes proberen te vangen ;)

Echter, daarna ging het aandeel juist flink omhoog en was het laagste punt bereikt.

Wel als het geen mes meer is. Sinds jouw post is er 8% bij gekomen!

:rolleyes:
 
Last edited:
  • Like
  • Informative
Reactions: Klaas and Timmm
Ik volg somsWim.s. De laatste keer ging hij uit van een vallend mes (pagina 125)

Echter, daarna ging het aandeel juist flink omhoog en was het laagste punt bereikt.
Dat mes kwam op 3 juni 2019 met een koers van 178,97 dollar. ;)
 

Attachments

  • 66DDA719-ED37-4BF2-A754-43D999A2A26D.jpeg
    66DDA719-ED37-4BF2-A754-43D999A2A26D.jpeg
    638.4 KB · Views: 56
Geduld is een schone deugd.
The most expensive publicly tradedstock of all time is Warren Buffett'sBerkshire Hathaway (BRK.A), which is trading at $305,085 per share, as of February 2019). Berkshire hit an all-time high on Oct. 9, 2018, at $335,900.
In de jaren 80 is deze naar de beurs gegaan aan $400.

40 jaar geduld wil ik niet meer opbrengen. Maar laat ons gokken op 1/10 van de tijd voor 1/10 van de opbrengst:)
 
...40 jaar geduld wil ik niet meer opbrengen. Maar laat ons gokken op 1/10 van de tijd voor 1/10 van de opbrengst.
Helaas, F.
Dat is niet hoe samengestelde rente (=exponentiele groei) werkt.

Voorlopig luister ik maar naar mensen die er verstand van hebben, zoals de dames van ARK Invest. Hun koersdoelen van één tot enkele duizenden dollars voor het aandeel Tesla gaan we nog wel meemaken.

And BTW, daddy wants a brand new car...
upload_2019-10-27_10-22-55.png
Heb voor de komende periode wel behoefte aan een auto met trekhaak. :p
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Privacy settings

Geloof er niks van, te kort dag om het (grote) verschil t.o.v. de huidige stand van zaken goed te maken....
Ik quote deze opstond hier omdat het beschikbaar komen van FSD zou betekenen dat van alle aangeschafte FSD’s dan de omzet FSD direct in de winst MOET worden geboekt conform Amerikaanse boekhoudregels. Dat betekent voor toch zeker wel 250.000 auto’s een paar duizend dollar, dus het gaat hier om meer dan een miljard extra winst in dat kwartaal... denk dat een deel van de sprong van deze winst dan ook met dit nieuws te maken heeft (naast het goed maken van de absurde daling). De shorters moeten weg zijn voor deze winst geboekt wordt. (Alleen big oil kan zo’n verlies nog dragen). so fasten your seatbelts.....
 
Ik quote deze post hier omdat het beschikbaar komen van FSD zou betekenen dat van alle aangeschafte FSD’s dan de omzet FSD direct in de winst MOET worden geboekt conform Amerikaanse boekhoudregels. Dat betekent voor toch zeker wel 250.000 auto’s een paar duizend dollar, dus het gaat hier om meer dan een miljard extra winst in dat kwartaal... denk dat een deel van de sprong van deze winst dan ook met dit nieuws te maken heeft (naast het goed maken van de absurde daling). De shorters moeten weg zijn voor deze winst geboekt wordt. (Alleen big oil kan zo’n verlies nog dragen). so fasten your seatbelts.....
Ik heb vandaag nog wat gespeurd en van de inmiddels verkochte FSD's staat 500.000.000 dollar te wachten op deployment. Nu het nog betaalbaar is om FSD bij te bestellen zal dat bedrag verder oplopen en ieder kwartaal komen er 110.000 auto's bij, deels met FSD. Dus de extra bonus voor ergens in 2020/2021 is tussen de half en heel miljard.
(EDIT) even relativeren: dat is dus maximaal 6 euro per uitstaand aandeel (172miljoen stuks)
 
Last edited: