Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Niet alles loopt van een leien dakje....;)
Screenshot_20191220-155233.jpg

Al diegene die een witte besteld hebben gaan een beetje stress hebben
 
ik heb de indruk dat media in België terug positiever wordt,
een gekend wetenschapper mediafiguur, in België ... komt alvast uit de kast ... hij kiest voor Musk als persoon van het jaar 2019
(De krant De Standaard maakte meestal correctere artikels, maar hebben toch ook meerdere keren de bal misgeslagen/niet meer durven ingaan tegen de negativiteit)


Lieven Scheire: ‘Elon Musk is geen gebakken lucht’

Niemand schoot het afgelopen jaar in de VS meer raketten de lucht in dan Elon Musk. Voor wetenschapswatcher Lieven Scheire is de baas van SpaceX een genie die op het vlak van technologische ontwikkeling het verschil maakt.

Waarom kies je voor Elon Musk als persoon van 2019?

‘Wat hij met SpaceX doet, is spectaculair. Het Starship (Het ruimtevaarttuig dat op termijn mensen naar Mars moet brengen, red.) heeft dit jaar zijn eerste tests gedaan, binnenkort volgen tests tot 20 km hoog. De ontwikkelingen die Musk in gang zet, werden pas over tien tot twintig jaar in de ruimtevaart verwacht. Dat is fantastisch om te zien. Hij heeft alles in de ruimtevaart versneld.’

Was het een moeilijke keuze?

‘Het was een vrij gemakkelijke keuze. In de genetica gebeurt ook veel, maar dat is moeilijker te herleiden tot één persoon. In de nasleep van zijn genetische manipulatie van menselijke embryo's, is de Chinese professor He Jiankui dit jaar erg prominent in beeld geweest. Maar dat deed hij enkel om in de geschiedenisboeken te komen. Zijn werk was onverantwoord. Die eer wil ik hem dus niet geven. Het indrukwekkende roboticabedrijf Boston Dynamics was ook een kanshebber. Het heeft zijn eerste robots op de markt gebracht.’

Hoe maakt Musk het verschil?

‘Musk doet in de ruimtevaart wat hij ook in de autobouw heeft gedaan. Hij pakt een mega-industrie aan met een start-upmentaliteit. Die mentaliteit vind je vaak terug bij de ontwikkeling van apps en diensten. Ze proberen dingen uit, en als ze niet lukken, dan is het zo. Met auto’s en raketten is dat veel moeilijker. Musk brengt een relatief kleine groep zeer getalenteerde mensen samen. Die denken dat alles was ze er nu insteken, er later dubbel zullen uithalen. Dat werkt zeer efficiënt. De Nasa heeft bijvoorbeeld een zeer zware structuur voor ontwikkeling. Bij Musk worden aanpassingen gedaan tussen de tests door. Hij is een ceo die zeer goed weet wat en ook begrijpt waar zijn ingenieurs mee bezig zijn. Hij kan organiseren, motiveren en mensen samenbrengen.’

Tesla komt nochtans vaak ook negatief in het nieuws.

‘Bij Tesla loopt het inderdaad soms moeilijker. Dat bedrijf zit op de beurs, er wordt actief tegen gespeculeerd, dus wordt er soms bewust slecht nieuws verspreid. Maar alweer: die auto’s zijn weergaloos. Qua software toch. Wat zijn nieuwe model, de Cybertruck, betreft, euh...tja, ik ben de doelgroep niet. Maar in de ruimtevaart is zijn palmares ronduit indrukwekkend. Landende raketten werden afgedaan als onmogelijk, maar hij heeft het gedaan. Andere bedrijven willen dat nu ook. In de ruimtevaart is hij veel geloofwaardiger. Maar bij Tesla geloof ik er ook in, hoor.’

Musk krijgt vaak het verwijt dat hij zijn dromen en doelstellingen moeilijk in de praktijk omgezet krijgt. Is hij een fantast?

‘Elon Musk krijgt inderdaad geweldig veel tegenwind. Hij lokt het soms zelf uit met zijn twittergedrag of met foute uitspraken. Maar het is onmogelijk om hem weg te zetten als gebakken lucht. Hij heeft een groot plan op korte termijn, en grote dromen op lange termijn. Zoals mensen naar Mars brengen.’

Wanneer zal de mens op Mars staan?

‘In de jaren dertig wordt vaak gezegd. Maar die lijken soms wel het nieuwe jaar 2000. Voor de eeuwwisseling werd alle futuristische vernieuwing verwacht 'tegen het jaar 2000', nu zeggen ze al snel 'in 2030'. Maar ik verwacht het wel nog mee te maken, die eerste mens op Mars.’




 
  • Like
Reactions: Xfrank
Prima uitleg waarom het zo hard gaat, inderdaad @ebullio OWN funding secured.
Tesla kan het op eigen kracht en dus heeft FUD geen effect meer. Shorters still on their way out. Voor ‘t weekend zaten er nog hedgefunds met 24 MILJOEN aandelen short. Die willen voor 31/12 allemaal hun posities afgedekt hebben want dan komt het kwartaalnieuws al snel. Wellicht komt er nog een kleine dip om een paar gaps te dichten maar daar durven ze al niet eens meer op te gokken denk ik.

 
Eergisteren nog een pakketje bijgekocht . Met het nakende handelsakkoord tussen China en de US zit een verdere stijging er nog wel in denk ik. Ik heb nog een pakketje VW aandelen staan , aangekocht net voor dieselgate en staan nog altijd aan -20% verlies , en denk die in te ruilen voor Tesla aandelen.