Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat voor dip verwacht je dan? Tegenvallende marges? Het is overigens nooit verstandig om op een vrijdag te verkopen, zijn meestal de dagen waarbij het aandeel naar beneden gaat.
Ik onderneem, leef en beleg veelal met 'gevoel' als belangrijke raadgever. Dat heeft mij geen windeieren gelegd. Indien de dip niet komt heb ik een fantastisch ritje gemaakt! (glas is halfvol;-)
 
Ook bekend waarom? Heb ooit een leuk pakketje gehad totdat bekend werd dat ze geen eigen fabriek gingen bouwen, toen was de lol eraf:confused:.
Geen idee. Een van mijn lithium aandelen was ook 28% gestegen. Maar beide staan nog sterk in het rood bij mij. Maar geduld is een schone deugd zeker.
Die ene lithium business in Canada is waarschijnlijk bijna van mij. Ik heb er 303k aandelen en de gemiddelde verhandeling per dag is slechts 80ko_O
Gelukkig maakt Tesla alles goed in mijn portefeuille;)
 
De finale update van mijn geschreven puts Jan 2020 $320

Vandaag om 21:44 werd de doorlopende sluitkooporder van $1,01 ($101 per contract) uitgevoerd voor deze positie.
Daarmee is de cash definitief in the pocket. Het was een wilde rit, om het maar voorzichtig te zeggen. Verkocht voor $72,50. Tussentijds ongeveer het dubbele waard geweest en nu mag een ander die laatste dollar er aan verdienen.
Maar eens gaan kijken welke positie we in Januari zullen innemen.
Vandaag een beperkte short positie ingenomen in puts Jan 2021 $ 510 @ $129,00. Kreeg er dus $ 12,900.00 per contract voor. Misschien over een maand nog wat meer verkopen, afhankelijk van wat er gebeurt.
 
Heb je dan puts geschreven of kan je ook echt short puts gaan?
Short puts = verkochte puts.
Short gaan betekent hier ‘iets verkopen wat je niet hebt’. Met opties kan dat gewoon, mits je voldoende dekkingswaarde beschikbaar hebt.
Om het aandeel te shorten, zul je daarvoor de aandelen elders moeten lenen, op enkele uitzonderingen na. Sommige market makers mogen namelijk wel in aandelen ‘naked short’ gaan.
Mensen zoals jij en ik mogen dat in opties. In je portefeuille staat dan gewoon -1 bij een dergelijke optiepositie.
 
  • Informative
Reactions: JanG007 and ebullio