Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Zag op wallstreetbets reddit enkele posts voorbij komen van mensen die met 'contracts/call options' hier hele grote slagen maken.. Ik heb begrepen dat je via call options voor het zelfde geld vele malen meer stocks kan 'lenen' (je koopt ze niet echt) dan door normaal stocks te kopen (soms wel 10x zo veel). Maar hoe werkt dit precies verder? Dat geld moet toch ergens vandaan komen? Waar zit het extra risico dingetje dat ik mis? Alsof je 1000 euro inlegt en speelt met 10.000 euro..

Edit: Snap het al wat meer, je koopt met een premium wat dus je extra risico is.

Zou eerst beginnen met beleggen/spelen met 'virtueel' geld... dat kan bij bepaalde platforms. TradingView misschien wel handig om eea in de gaten te houden
 
Mijn bank, ABN AMRO, weigerde twee jaar geleden aandelen Tesla bij te kopen toen ik dat in mijn adviesportefeuille van mijn beheer BV wilde. Ze wilden ze zelfs helemaal verkopen. Toen heb ik privé, Zelf beleggen basis heet het, een portefeuille in privé met alleen Tesla opgebouwd. Dan hoef je alleen nog de vermogenrendementheffing met de fiscus af te rekenen. Dat is gelukkig maar enkele procenten en geen tientallen procenten zoals bij de inkomstenbelasting.

Herken ik van de ABNAMRO, die willen volgens mij helemaal geen klanten... :confused:

Ik heb toen op naam van mijn BV een beleggingsrekening bij Binck geopend....
 
Ik zie bepaalde type beleggers die Tesla nooit gevolgd hebben nu instappen door dit soort berichtgeving nu 'mainstream' in het AD vanmiddag....
Ik zie over 4 jaar ook goede koers perspectieven voor Tesla, maar realiseer mij dat er mogelijk nog wat dalen en afgronden te gaan zijn alvorens...
Er zullen er zijn die bij de eerste de beste 20% koersdaling weer beneden uitstappen.

Aandeel Tesla bijna 20 procent hoger: analisten voorspellen vertienvoudiging van beurskoers
Bij Tesla is er alle reden voor een feestje: de koers van het aandeel van deze autofabrikant steeg gisteren met 20 procent. Hierdoor is het aandeel voor het eerst meer dan 700 dollar waard. Analisten voorspellen zelfs een vertienvoudiging van de koers rond 2024.
Privacy settings
 
En weer een veelvoud hoger... € 45,29.
Niet zozeer uit ‘fear’, maar uit gebrek aan ‘greed’, ben ik deze positie TurboXL long $ 411 in de speculatieve portefeuille gestaffeld gaan afbouwen. De bedoeling was de positie halveren. Vandaag gingen ze er in plukjes uit op € 47,01, € 48,21 en € 49,41. Een verkooporder op € 51,10 heeft het niet gehaald. ROI 328% in drie weken gemiddeld over de verkochte positie (minus een beetje rentekosten).
Nog een ervaringsfeit als waarschuwing voor andere turbohandelaren. Ik kwam er achter dat Binck (of UBS die de turbos creëert) slechts verkooporders van beperkte omvang accepteerde. Vervolgens maar in kleinere staffels verhandeld. Misschien was dit ingegeven door de actuele, extreme volatiliteit in combinatie met de grote spreads in bied- en laatkoersen van het aandeel. Maar wel iets om rekening mee te houden in het geval dat je in de hitte van de strijd denkt snel posities te kunnen sluiten of doorrollen.
 
Last edited:
Benieuwd tegen welke koers je jouw positie aanzienlijk hebt gereduceerd. Zojuist? vorige week?
Volgend Buffet is het wijs om zo te handelen. Ik heb zijn uitspraak op 25 april ook aangehaald op dit forum, toen de koers van Tesla steeds verder onderuit ging. Ik kreeg toen 6x zoveel bijval als nu ;). Daarna daalde TSLA verder, van $247 naar $179 (-28%). Steeds heb ik mijn positie verder uitgebreid met alles wat ik kon (tot $192). Niet reuze fijn om mee te maken zo'n rit naar beneden, er werd destijds $150 en $110 in het vooruitzicht gesteld. Vanwege mijn liquiditeit moest ik het meeste weer verkopen op $259. Toen de koers eind oktober $297 was heb ik het restant verkocht onder het mom: "van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden". Verder was toen mijn inschatting dat 'meest waarschijnlijk' de volgende daling er aan zat te komen. Die overtuiging heeft erg veel geld gekost, ondanks een uitstekende winst!

Ik heb de koersstijging van TSLA met steeds meer verbazing aangekeken. Boven $900 zal vast en zeker ergens in de toekomst gerealiseerd worden, maar nu is het naar mijn idee totaal doorgeschoten. Ten tijde van de bodem in mei zijn er door partijen enorme posities in call opties ingenomen. Wie weet, goed geïnformeerde vrienden van Musk? Die posities moeten ook een keer gesloten worden en daar gaan de mensen die nu hoog in de boom zitten aan meebetalen.

Vandaar dat ik Buffet opnieuw aanhaal, maar nu aan de andere kant van het spectrum.
 
  • Informative
Reactions: Klaas