Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Het lijkt nu (vandaag) nog aardig te gaan op de beurs (Dow Jones, Nasdaq) in de VS.
Maar wat als dit soort tweets de komende weken schering en inslag worden...

Stadje vlak buiten New York wordt afgegrendeld ivm Corona uitbraak
Erik Mouthaan on Twitter
(zie ook die video)
Je hoeft t helemaal niet zo ver weg te zoeken.
Mijn bridgeclub in Maaskantje heeft de clubavond afgelast, een vriendin annuleerde haar verjaarspartijtje voor a.s. zondag in Zaltbommel en morgen ga ik mijn vader zijn tandartsafspraak van donderdagmiddag is Oss afzeggen. Een speler van mijn bridgeteam zit al in quarantaine (zoon met besmette rij-instructeur) en mijn nichtje wacht op de uitslag van haar Corona test om weer bij de Hema in Rosmalen aan het werk te mogen na een paar dagen koorts.
 
Je hoeft t helemaal niet zo ver weg te zoeken.
Mijn bridgeclub in Maaskantje heeft de clubavond afgelast, een vriendin annuleerde haar verjaarspartijtje voor a.s. zondag in Zaltbommel en morgen ga ik mijn vader zijn tandartsafspraak van donderdagmiddag is Oss afzeggen. Een speler van mijn bridgeteam zit al in quarantaine (zoon met besmette rij-instructeur) en mijn nichtje wacht op de uitslag van haar Corona test om weer bij de Hema in Rosmalen aan het werk te mogen na een paar dagen koorts.

Gaan de prijzen van Brabants’ primaire exportproducten (party pillen enzo) bij jullie de buurt trouwens al omhoog?
 
Goed advies, maar dat spreiden is in mijn ogen wel een zwaktebod. Als je onvoldoende kennis hebt om individuele aandelen te selecteren, kies dan tenminste nog een sector.

Probeer voor de gein maar eens aandelen, of welke beleggingen dan ook, te vinden die consequent de NASDAQ verslaan...
(Beleggen in een eenvoudige tracker op die index is toch echt geen raketwetenschap.) De NASDAQ-100 future is een soort van technologiesector beleggingsfonds met minuscule overheadkosten.

Ter illustratie mijn speculatieve portefeuille sinds begin deze eeuw t.o.v. de AEX (NB: procenten, geen euro’s en excl. cash posities):
2A988910-E8E0-42F3-9302-61BCA008AFD5.jpeg


Dan zou je jezelf een hele baas kunnen vinden. Totdat je de NASDAQ-100 als benchmark kiest:
4A81F0B0-D380-47F5-86C2-6DBF9098DCBC.jpeg
 
Heel benieuwd vandaag naar de beurzen. Dichtzetten grenzen voor mensen (niet goederen!) in USA kan ook vertrouwen wekken. Steunmaatregelen zowel in USA, EU en andere werelddelen komen nu goed los (al kan dat op de lange duur weer nadelig zijn).

Verder zag ik dat in Israël een vaccin was ontwikkeld. Moet nog even verder kijken of dat een wishfull thinking / hoax is of dat er echt uitzicht op een medicijn is.
Israeli scientists: 'In a few weeks, we will have coronavirus vaccine'

Verder mooi stuk over Hong Kong: zelfs de gewone griep heeft nu minder impact...
Hoe Hongkong het coronavirus met fluwelen hand in een ijzeren greep houdt
 
Last edited:
Vandaag een AEX Sprinter short gekocht op 5.27 EURO rond 9:05 tijdstip: Sprinter BEST Short 507,42 op AEX - ING Sprinters
2 minuten later geeft DeGiro aan: Short bestaat niet meer code ED (End of Day market) :eek::eek::eek:.
Kijk ik naar de ING site... dan bestaat deze nog wel:confused:

ingelegde bedrag ben ik inmiddels wel kwijt.. Bellen geen zin want je komt er niet doorheen. Dan maar een e-mail...

De koers staat inmiddels op 6.10 EURO :(


Edit: Op de ING site staat nu dat de verhandelbaarheid is beperkt
 
Last edited:
Er zijn vast personen hier op het forum die beter kunnen uitleggen hoe zoiets werkt, maar hierbij mijn recente soortgelijke ervaring.

Vorige week ook zo'n gevalletje gehad met een turbo op Tesla van Commerzbank dat die dag gelanceerd werd. Gebeld met de Giro en die gaven aan geen koers informatie dienst te zijn, maar een handelsplatform. Ook gaf men aan dat je dergelijke producten wel kan verhandelen, maar dat je de koers/product informatie dan ergens anders kan verkrijgen.

Dus gebeld met Commerzbank en die gaven aan dat men in pre-market situaties niet altijd de liquiditeit kunnen garanderen. Men kan in pre-market niet altijd afspraken maken met andere banken, en ook niet zelf de desbetreffende aandelen inkopen op dat moment.

Ook ben ik er achter gekomen dat wanneer de Giro de koers informatie niet heeft, je soms extra informatie vinden via Site home page | live

Het is niet helemaal hetzelfde, gezien jij het over een AEX gerelateerd product hebt en die beurs natuurlijk al open is op dit moment. ING is de aanbieder van het product? Daar kan je denk ik het beste even contact mee opnemen.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Ik ga geen contact opnemen met ING want ik handel via DeGiro... Als je een auto koopt bij een dealer dan ga je naar de dealer bij issues en niet naar de fabriek.

Wel kan ik zien dat het product bij ING nog gewoon actueel en levend is, en niet zoals DeGiro nu laat overkomen is opgeheven waarmee ik mijn volledige inleg kwijt ben. Dat moet DeGiro oplossen.