Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Wat denken jullie: Tesla verder om hoog deze week of weer even terug zakken naar onder 900 dollar?
Elon twittert dit weekend opvallend weinig, zelfs rond SpaxeX, dus wie weet...

Misschien geven deze draadjes je meer gevoel over de richting van de koers, maar mogelijk heb je ze al gelezen:
- Tesla, TSLA & the Investment World: the 2019-2020 Investors' Roundtable
- Near-future quarterly financial projections
- TSLA Technical Analysis
- Papafox's Daily TSLA Trading Charts
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Fear-of-missing-out is een serieus te nemen emotie, ja.
Maar boten die je in het verleden denkt te hebben gemist zijn irrelevant voor je huidige beslissingen. Ideeën van toen moet je zien in de context van toen. In de context van nu is alles weer open. Als je een herkansing zoekt voor de rit van $ 100 naar $ 950, koop dan TurboXL’s $ 850. Als het aandeel van $ 950 naar $ 1,700 gaat (niet eens verdubbelt, dus) dan doen dergelijke Turbo’s ook zo’n beetje diezelfde 850% winst... En naar mijn verwachtiing in een veel kortere tijd dan jouw ‘gemiste’ boot er over deed.

NB: zoals altijd; geen advies. Ik vertrouw het herstel nog niet zo en zit daarom nagenoeg zonder hefboom in het aandeel. Slechts drie posities met hefboom: deze maand aflopende calls $ 320 (speculatief, staan actueel op 1100%) en geschreven puts $ 360 (speculatief, staan nu op 0,04%); daarna resteren nog slechts geschreven puts jan 21 $ 800 (luie portefeuille, staan op +32%).
Vandaag de aflopende calls $ 320 verkocht op 1288%. Zo gortig heb ik het nog niet meegemaakt. Gekocht op $ 52 in september 2018 en vandaag verkocht tegen $ 670. Opties zijn financiële wondertjes, hoorde ik ooit iemand zeggen.
Nu we weer baden in t goede Tesla nieuws geloof ik weer meer in een nieuwe sprint. Daarom de opbrengst maar doorgerold naar TurboXL's $ 603. Hefboom 2,5 is toch nog heel aardig. Maar nog steeds geen advies.
 
Vandaag de aflopende calls $ 320 verkocht op 1288%. Zo gortig heb ik het nog niet meegemaakt. Gekocht op $ 52 in september 2018 en vandaag verkocht tegen $ 670. Opties zijn financiële wondertjes, hoorde ik ooit iemand zeggen.
Nu we weer baden in t goede Tesla nieuws geloof ik weer meer in een nieuwe sprint. Daarom de opbrengst maar doorgerold naar TurboXL's $ 603. Hefboom 2,5 is toch nog heel aardig. Maar nog steeds geen advies.

In het onderstaande draadje een interessante 'discussie' tussen (lange termijn TSLA call optie visies van) paydirt76 en FrankSG.
Paydirt76 gaat vol voor opties, lijkt het en noemt call opties underpriced gezien de TSLA groeiperspectieven. "Calls are vastly underpriced because the bias will routinely be to the upside"
FrankSG is een stuk behoudender en vindt de huidige opties relatief duur en maakt in zijn (eerder door mij genoemd) blog onder het kopje 'An options trade calculated in number of shares' een vergelijk tussen aantallen aandelen en de extra meerwaarde in aandelen. Vanuit dat perspectief bezien lijkt het voordeel van beleggen in TSLA lange termijn call opties, mede gezien de risico's, beperkter tov gewoon TSLA aandelen.

@PaulusdB ben benieuwd hoe jij tegen deze verschillende perspectieven aankijkto_O.
  1. Buy a Jun'22 $1,000 call option for $22,500. $22,500 is currently worth $22,500 / $800 = ~28 shares.
  2. If upon expiration the SP is $2,000, the option will be worth $2,000 minus $1,000 times 100 = $100,000. This $100,000 is equal to exactly 50 shares at a SP of $2,000, because $2,000 * 50 = $100,000.
  3. Profit is 50 shares minus 28 shares, so 22 shares.
  4. ROI is 22 / 28 = 79%.
Paydirt's (TSLA) Option Investing Guide
 
Last edited:
In het onderstaande draadje een interessante 'discussie' tussen (lange termijn TSLA call optie visies van) paydirt76 en FrankSG.
Paydirt76 gaat vol voor opties, lijkt het en noemt call opties underpriced gezien de TSLA groeiperspectieven. "Calls are vastly underpriced because the bias will routinely be to the upside"
FrankSG is een stuk behoudender en vindt de huidige opties relatief duur en maakt in zijn (eerder genoemd) blog onder het kopje 'An options trade calculated in number of shares' een vergelijk tussen aantallen aandelen en de extra meerwaarde in aandelen. Vanuit dat perspectief bezien lijkt het voordeel van beleggen in TSLA lange termijn call opties, mede gezien de risico's, beperkter.

@PaulusdB ben benieuwd hoe jij tegen deze verschillende perspectieven aankijkto_O.
  1. Buy a Jun'22 $1,000 call option for $22,500. $22,500 is currently worth $22,500 / $800 = ~28 shares.
  2. If upon expiration the SP is $2,000, the option will be worth $2,000 minus $1,000 times 100 = $100,000. This $100,000 is equal to exactly 50 shares at a SP of $2,000, because $2,000 * 50 = $100,000.
  3. Profit is 50 shares minus 28 shares, so 22 shares.
  4. ROI is 22 / 28 = 79%.
Paydirt's (TSLA) Option Investing Guide
Tesla opties zijn doorgaans echt wel duur, hoor. Een Jun 2022 call $ 1,200 doet op dit moment $27,700. Dit is niet zo erg als geschetst, wanneer je die calls niet tot expiratie houdt en bij een vroegtijdige forse piek verzilvert. Maar ja, dat is nogal een kwestie van koffiedik kijken.

Daarom prefereer ik kopen van Turbo's i.p.v. calls (geen tijdswaarde). Of het schrijven van puts; de afnemende tijdswaarde werkt dan in je voordeel.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Ben benieuwd hoe de resultaten voor het tweede kwartaal eruit gaan zien.
Als Tesla ook maar een minimale winst laten zien, kwalificeren ze voor opname in de S&P 500.
Dat zal naar verwachting flink wat kopers gaan trekken, omdat het aandeel aantrekkelijk wordt voor pensioenfondsen die traditiegetrouw spreiden over aandelen uit de S&P 500 en ze dus in de portefeuille willen hebben.
Wat natuurlijk weer voor een opwaartse koersdruk zal zorgen.
 
Ben benieuwd hoe de resultaten voor het tweede kwartaal eruit gaan zien.
Als Tesla ook maar een minimale winst laten zien, kwalificeren ze voor opname in de S&P 500.
Dat zal naar verwachting flink wat kopers gaan trekken, omdat het aandeel aantrekkelijk wordt voor pensioenfondsen die traditiegetrouw spreiden over aandelen uit de S&P 500 en ze dus in de portefeuille willen hebben.
Wat natuurlijk weer voor een opwaartse koersdruk zal zorgen.
Het te verwachten effect is fundamenteler dan je hier schrijft, M.
Het beleggen in trackers, futures, ETF’s en indexfondsen is enorm populair. Aangemoedigd door zelfs iemand als Buffett, combineert een dergelijke belegging lage kosten met weinig aandacht en goede rendementen. Ik liet hier al eens ooit een staatje zien van het rendement van een simple NASDAQ future over de afgelopen 20 jaar. (Daar kun je niet tegenop, normaal gezien.)
Al die index-volgende instrumenten MOETEN dus beleggen in het aandeel Tesla, of ze dat nou willen of niet.
 
the-greatest-art-is-to-sit-and-wait-and-let-it-come-quote-1.jpg
 
  • Like
Reactions: michelh and Klaas