Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
het gaat een saaie dag worden vandaag...
Niet in Frankfurt :)
upload_2020-7-3_14-30-3.png
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Snap niet dat ze bij Tesla de aandelen niet gaan splitsen. 1.200 euro voor een aandeel, dat komt de handel niet ten goede.

Ik koop dan maar NIO.
Voorlopig zitten we pas op ruim 1.200 DOLLAR.
Met name voor de kleine investeerders en optie-gokkertjes zijn die hoge koersen lastig. (Aangezien die optiecontracten elk over honderd aandelen gaan, lopen de bedragen meteen in de tonnen.) Apple splitst er bijvoorbeeld keurig op los, zodra het weer kan/nodig is.
Aan de andere kant is er ook het ‘kijk mij eens een hoge beurskoers hebben’ effect. Alphabet staat nu op bijna $ 1,500 en Berkshire Hathaway Inc-A op een astronomische $ 277,541 en daar heeft niemand het over splitsen.

Benieuwd tot welke richting Tesla zich gaat verklaren. Mijn gok is dezelfde richting als Apple, dus (regelmatig :)) splitsen.
 
De optie draadjes zoals bijvoorbeeld onderstaande blijven mij intrigeren:
Paydirt's (TSLA) Option Investing Guide
Applying options strategy 'the wheel' to TSLA

Maar wat heeft het voor de lange termijn beleggen in TSLA opties voor zin bij de huidige hoge optieprijzen, zeker als je nog over voldoende cash beschikt of leencapaciteit (bijv. via de broker) om daar mee gewoon in TSLA aandelen te investeren?

Bijvoorbeeld: De optie TSLA C17 juni 2022 1.200 kost 418,95 dollar
Stel je koersverwachting is per expiratiedatum 17 juni 2022 een verdubbeling, dus 2.400 dollar
Voornoemde optie vertegenwoordigt tegen die tijd een waarde van $120.000. ($ 2.400 - $ 1.200) x 100. Hier koop je dan 50 aandelen voor (120.000/2400).

Ik denk dat je dan net zo goed direct voor 50 aandelen kunt gaan met veel minder risico/meer zekerheid.
Voor $ 41.895 dollar kun je nu 34,9 aandelen kopen. Om straks die 50 aandelen te hebben op 17 juni 2022 kan ik nu ook 15 extra aandelen kopen voor $ 18.000 dollar kopen. Desnoods met geleend geld tegen een rentevergoeding...

Het intrigeert mij omdat veel Engelstalige forumleden erg enthousiast zijn over deze lange-termijn opties en er zoveel mogelijk verzamelen;) en sommige zelfs opperen TSLA aandelen om te zetten in dergelijke lange termijn opties...terwijl met iets meer aandelen het zelfde effect bereikt kan worden.
Bij uiteindelijke dollar koers over 2 jaar ( zijn nu nodig extra aan te schaffen aandelen naast de basis 34,9 aandelen)
1.800 ( -1,6) 1.900 (1,9) 2.000 (5,1) 2.100 ( 7,9) 2.200 ( 10,5) 2.300 ( 12,9) 2.400 (15,1) 2.500 (17,1) etc..

(Wanneer de opties veel goedkoper geprijsd zijn, bijvoorbeeld als Elon iets over de koers twittert, wordt het natuurlijk een heel ander verhaal.)
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
Voor die € 42K kun je ook ongeveer 5.000 TurboXL’s $ 277,53 kopen. Dan heb je zowel de blootstelling van 50 aandelen als de financiering van ongeveer 12 van die aandelen tegen 3% p.a...
Uiteraard heeft dit alternatief een ander risicoprofiel, maar t zal niet zoveel uitmaken in vergelijk met de aandelen.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
A9392AFC-769D-4DF5-A4C9-C4FD0CD749B0.jpeg
@PaulusdB in hoeverre heeft een zeer scherpe koersdaling van bij wijze van spreken een ‘split second‘ effect op het doorbreken van het stop los niveau bij turbo’s ? Zie bijvoorbeeld afgelopen donderdag, waarbij in de grafiek even een relatief lage koers aantikt.
Of moet de koers een bepaalde minimale tijd zich er onder bevinden?
 
Ik zou het niet precies weten, K.
Nu zijn dergelijke uitschieters meestal het gevolg van het (administratief) afwikkelen van oudere orders tegen een koers uit het verleden. Er kan dan ook niet door anderen dan diegenen die bij die oude order betrokken zijn tegen die koers gehandeld worden. Voor zover ik het begrijp is dat wel de voorwaarde voor het triggeren van de stop loss; dat er tegen die koers gehandeld wordt tijdens de sessie op de betreffende handelsdag. Uitsluitend een bied- of een laatprijs volstaat niet.
Maar er zou zo maar een ‘fat finger’ vergissing gemaakt kunnen worden die de stop loss triggert. Interessant om te weten hoe de uitgevende instantie daarmee omgaat. Zou je aan hen c.q. je broker kunnen vragen.
 
Helaas NIO te vroeg verkocht <snik>, daar wacht ik weer op dipje. Tesla 'even' bijkopen is met deze prijzen ook wat lastiger. Maar zolang mijn portefeuille stijgt kan ik daar wel mee leven <grin>.

Zijn wonderlijke tijden, al denk ik dat elektrisch vervoer echt een groeimarkt is en blijft.