Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Totale beurswaarde Tesla: 470 miljard
Gewenst rendement op je geïnvesteerde vermogen: 4% (beetje weinig, maar ala)
Jaarlijkse benodigde nettowinst: 19 miljard
Aantal verkochte auto’s per jaar, extrapolerend: 400.000
Benodigde winst per auto: 47.500 dollar

dat gaat niet lukken hè
gewoon meer auto's maken... (en dat gaat lukken met al die factories)
 
gewoon meer auto's maken... (en dat gaat lukken met al die factories)
Fair point. Ik zat er ook een beetje naast met mijn aantal auto's per jaar. Dat is nu al 500K. Dus moet je rekenen voor de komende vijf jaar met een gemiddelde van, neem het ruim, anderhalf miljoen auto's.
Dan hoef je maar 13.000 dollar per auto winst te maken om de huidige koers te verantwoorden. Hm, dat gaat nog steeds niet lukken.
 
Totale beurswaarde Tesla: 470 miljard
Gewenst rendement op je geïnvesteerde vermogen: 4% (beetje weinig, maar ala)
Jaarlijkse benodigde nettowinst: 19 miljard
Aantal verkochte auto’s per jaar, extrapolerend: 400.000
Benodigde winst per auto: 47.500 dollar

dat gaat niet lukken hè


Klassiek misverstand, je moet voorbij de auto’s kijken naar de software, energie afdeling, battery techniek en nog veel meer. Dan is het aandeel nog steeds ondergewaardeerd.
 

Mooi hé! Tesla " wil " als ze er nu gewoon zetten: Tesla gaat voor 5 miljard aandelen verkopen om de koerstijging komende week een beetje binnen de perken te houden. Dat was al een stuk beter geweest. Ik ben zo benieuwd naar iedereen die straks in paniek zijn aandelen heeft verkocht omdat er een -4% stond.

Klassiek misverstand, je moet voorbij de auto’s kijken naar de software, energie afdeling, battery techniek en nog veel meer. Dan is het aandeel nog steeds ondergewaardeerd.
Maar zelfs als je dat niet lukt dan kijk je naar de winst ontwikkeling, en de koer blijft nog steeds achter op de winst ontwikkeling, nog voldoende ruimte over.

je vergeet de robotaxis

robotaxi's inderdaad een joekel van een kans, maar ook nog (te) veel onzekerheid als het gaat om regelgeving en andere risico's in de wereldwijde uitrol. Dus het aandeel daarvan is nu nog niet zo groot in de koers, het is nu vooral marktaandeel en de potentie dit te kunnen behouden.


Kort gezegt komt het er op neer dat Tesla een limiet order de markt in kan schieten van 5 miljard. Tesla bepaald de prijs en het moment. Nu is wel de verwachting dat ze het moment kiezen nadat de SP500 het nieuws bekend heeft gemaakt (grote kans vanavond om 23:15 NL tijd). Het mooie hiervan is dat dit de risico's binnen Tesla weer kleiner maakt waardoor de waardering en de rating omhoog gaat (zeker als ze het gebruiken om wat oude leningen af te lossen, of een nieuwe gigafactory gaan aankondigen in India).

We zijn er nog lang niet, 540 is mijn ondergrens voor deze maand, einde van het jaar verwacht ik echt een koers van 700+ Waarbij er wel een dipje zit in oktober/noveber ivm met de verkiezingen van een nieuwe gek in de USA.
 
Last edited:
Mooi hé! Tesla " wil " als ze er nu gewoon zetten: Tesla gaat voor 5 miljard aandelen verkopen om de koerstijging komende week een beetje binnen de perken te houden. Dat was al een stuk beter geweest. Ik ben zo benieuwd naar iedereen die straks in paniek zijn aandelen heeft verkocht omdat er een -4% stond.


Maar zelfs als je dat niet lukt dan kijk je naar de winst ontwikkeling, en de koer blijft nog steeds achter op de winst ontwikkeling, nog voldoende ruimte over.



robotaxi's inderdaad een joekel van een kans, maar ook nog (te) veel onzekerheid als het gaat om regelgeving en andere risico's in de wereldwijde uitrol. Dus het aandeel daarvan is nu nog niet zo groot in de koers, het is nu vooral marktaandeel en de potentie dit te kunnen behouden.



Kort gezegt komt het er op neer dat Tesla een limiet order de markt in kan schieten van 5 miljard. Tesla bepaald de prijs en het moment. Nu is wel de verwachting dat ze het moment kiezen nadat de SP500 het nieuws bekend heeft gemaakt (grote kans vanavond om 23:15 NL tijd). Het mooie hiervan is dat dit de risico's binnen Tesla weer kleiner maakt waardoor de waardering en de rating omhoog gaat (zeker als ze het gebruiken om wat oude leningen af te lossen, of een nieuwe gigafactory gaan aankondigen in India).

We zijn er nog lang niet, 540 is mijn ondergrens voor deze maand, einde van het jaar verwacht ik echt een koers van 700+ Waarbij er wel een dipje zit in oktober/noveber ivm met de verkiezingen van een nieuwe gek in de USA.
Ik vraag me wel eens af waar Amerika en Tesla nu gestaan had als Trump pro Elon Musk was.
Ik bedoel, hij heeft werkelijk alle kans gekregen om zijn wereldjes te omarmen, maar heeft juist alles gedaan om het de kop in te drukken. Zonder succes overigens.
Als hij het Parijs akkoord omarmt had en/of Tesla wat vaker hun zin had gegeven, had Amerika daar echt veel vruchten van kunnen plukken. Maar helaas, als één van de weinige landen ter wereld laat hij het vallen, maar lijkt Amerika desondanks zich gewoon aan het akkoord te gaan houden.
 
Ik vraag me wel eens af waar Amerika en Tesla nu gestaan had als Trump pro Elon Musk was.
Ik bedoel, hij heeft werkelijk alle kans gekregen om zijn wereldjes te omarmen, maar heeft juist alles gedaan om het de kop in te drukken. Zonder succes overigens.
Als hij het Parijs akkoord omarmt had en/of Tesla wat vaker hun zin had gegeven, had Amerika daar echt veel vruchten van kunnen plukken. Maar helaas, als één van de weinige landen ter wereld laat hij het vallen, maar lijkt Amerika desondanks zich gewoon aan het akkoord te gaan houden.
Amerika doet het juiste, alleen (te) laat. Maar als ze gaan, dan gaat het hard. Gelukkig hebben we iemand als Elon die de boel even een flinke klap verkoopt (en de ruimtevaart even afstoft).
 
ABN Amro heeft de stock split nog steeds niet verwerkt en toont de bevroren situatie van vrijdag.
Mijn andere account bij Binck was direct goed.
Hierboven werd al via de helpdesk bevestigd dat het wel een paar dagen kon duren...
Zijn er nog meer grote banken waar het nog niet op orde is? Of is ABN Amro de enige achterblijver?
 
  • Informative
Reactions: jpvdheijn
Vandaag een enorme knal omhoog. Ongeveer $56, oftewel $280 in de oude vorm.

Lijkt me een gepast verjaardagscadeau voor kameraad Hendrik. Gefeliciteerd ermee!
Na de aanhoudende geluidsoverlast voor de buren van @HWS, twee dagen geleden, vraag ik me af hoe vandaag de situatie rond de familie P. zich ontwikkelt...

Vooralsnog zit er niet veel muziek in het aandeel en zal het van de jarige @Xfrank zelf moeten komen.

Felicitaties, sowieso, Frank!
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: HWS
Ach @PaulusdB meestal zijn dat de dagen dat het hard gaat. Laten we niet vergeten dat we per saldo na de split alweer meer dan 10% hebben overgehouden. S&P opname zit er snel aan te komen (gezien de genomen ruimte voor 5mrd emissie) zal nog een grote plus en een kleine min opleveren, evenals 22 september. Daarna stort de S&P in en is het de vraag of je daarvoor even zou moeten willen uitstappen. Da's altijd link maar in een grotere marktbrede dip zou ik dat wel durven.
NB:Sterker nog, maandagavond 21:57 had ik even een niet afgenomen verkooporder staan. Dan had ik ze overigens gisteren meteen met 25 dollar korting meteen weer teruggekocht, want voorlopig gaan we per saldo nog omhoog.
 
overweeg ook een dergelijke move maar moet dan vandaag of morgen eerst nog wat aandelen omzetten in turbolong en dan "iets scherper" dan $121. afhankelijk van hoe het vandaag verder gaat wellicht meer $400-isch. En dan bij de vermoedelijke top (al weet je dat natuurlijk nooit) weer terugswappen tot eventueel de malaise van golf 2 of presidentsverkiezingen te serieus wordt.
 
Ach @PaulusdBS&P opname zit er snel aan te komen (gezien de genomen ruimte voor 5mrd emissie) zal nog een grote plus en een kleine min opleveren, evenals 22 september. Daarna stort de S&P in en is het de vraag of je daarvoor even zou moeten willen uitstappen. Da's altijd link maar in een grotere marktbrede dip zou ik dat wel durven.

Ik heb dezelfde analyse. Na inclusie S&P en Battery Day ga ik eens goed rekenen en vóór de Q3 cijfers een flink deel mogelijk verkopen om hopelijk goedkoper terug te kopen. Lukt dat niet meer dan is de gerealiseerde winst de beloning.
 
overweeg ook een dergelijke move maar moet dan vandaag of morgen eerst nog wat aandelen omzetten in turbolong en dan "iets scherper" dan $121. afhankelijk van hoe het vandaag verder gaat wellicht meer $400-isch. En dan bij de vermoedelijke top (al weet je dat natuurlijk nooit) weer terugswappen tot eventueel de malaise van golf 2 of presidentsverkiezingen te serieus wordt.
alvast een beetje long@ $450 was wel heeeeel erg scherp (scheerde zojuist langs de afgrond en wordt wellicht nog uitgestopt)
[Edit AAUW]
just catched a falling knife...
 
Last edited: