Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Koers BTC gaat ook lekker......tikt 27.910 dollar aan
Bitcoin (BTC) koers tikt $27.910 aan, cryptomunt ruim 500 miljard waard
Iemand een tip hoe je via de beurs (Binck) er in kunt investeren? Mocht er een correctie komen.
Wel eens Kraken e.d. uitgeprobeerd maar via de beurs geen gedoe met wachtwoorden, fysiek opslaan, etc.
Hoewel je beter kan investeren in BTC direct of anders via o.a. Binance of BLOX is een tracker ook een mogelijkheid:
"BITCOIN XBT Bitcoin Tracker One XBT Provider".
0PTL | Bitcoin Tracker One XBT Provider ETF - Investing.com

De tracker is wel duurder in transactiekosten.

Zelf doe ik ook via BLOX, omdat het geld binnen 1 minuut weer op mijn betaalrekening sta. Als je interesse hebt, graag een PM dan krijgen we beide 10 euro ;)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Klaas
Ik heb gecheckt bij mijn bank (keytrade), en de strategie zou effectief werken.
Het is toegelaten en mogelijk om opties te verhandelen van US ETFs die ze aanbieden, en als je bvb een call exercised zullen ook effectief de onderliggende aandelen in mijn account verschijnen. De aandelen zullen dan daarna ook normaal verkocht kunnen worden.
Maar check het uiteraard bij uw eigen bank/broker voor de zekerheid voor je het probeert.
Zodra ik het uitgeprobeerd heb, laat ik nog iets weten.
Update: dit heeft gewerkt, de 100 ARK ETF aandelen zijn gewoon in mijn account verschenen na exercisen van de call. Check bij uw eigen broker/bank voor je het probeert uiteraard!
 
Heb je nu een call optie gekocht en nadien uitgeoefend?
Is dat niet relatief duur t.o.v. een put optie schrijven, zodanig dat die aandelen ook wel worden verkregen?

Dit is mogelijk, ben geen opties expert. Heb voor een call gekozen omdat mij dit het veiligste leek, ivm mogelijk unlimited risico van een stijgende koers bij een put.
Alleszins: de strategie van opties om de europese KIID wetgeving te omzeilen werkt. Dit was het punt dat ik wou delen.
 
Dit is mogelijk, ben geen opties expert. Heb voor een call gekozen omdat mij dit het veiligste leek, ivm mogelijk unlimited risico van een stijgende koers bij een put.
Alleszins: de strategie van opties om de europese KIID wetgeving te omzeilen werkt. Dit was het punt dat ik wou delen.
Als de koers van het fonds stijgt bij een geschreven put, is het enige risico dat je loopt dat je de premie van de put houdt en de 100 aandelen in het fonds niet mag kopen.
Bij dalende onderliggende koers krijg je en de premie en de 100 aandelen tegen een te hoge prijs. Dit laatste risico kan je beperken door een korte looptijd te nemen, maar die te hoge prijs is wel de prijs waarvoor je wilde kopen.
 
  • Helpful
Reactions: PaulusdB
7D6D239E-1947-4A43-A339-7D98E737431B.jpeg

geinig, stond er een paar minuten
 
Gaat het toch nog spannend worden met die 500k?
Tweet Elon zojuist:
All Tesla cars delivered in the final three days of the year will get three months of the Full Self-Driving option for free. Delivery & docs must be fully complete by midnight Dec 31st.
https://twitter.com/elonmusk/status/1344044584712728581
Of Tesla is er al, maar wil juist een mooi aantal erboven zitten om elke twijfel weg te nemen :)
 
Inderdaad, F.
Nu geen absurde waardering is ontstaan, doneer ik mijn aandelen aan mijn BV. Dit om het rendement privé vast te leggen en vermogensbelasting te besparen. Agiostorting heet dit. Appeltje-eitje volgens mijn accountant, maar zoals Einstein al zei: "The hardest thing in the world to understand is income taxes."
Of in groenfondsen beleggen;)
Waarom staat TSLA niet in die lijst bij de belastingdienst:p
 
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Ja als het aandeel in 2021 naar beneden klapt is dat zuur voor mn betaalde belasting :eek:
Verder baal ik wel van de steeds zwakker wordende dollar, pff scheelt echt een klap geld. :confused:
In maart was de dollar-euro ratio nog 0,94. Nu 0,81 :oops:

Zolang je niets verkoopt is er niets aan de hand. Die wisselkoers komt wel weer een keer goed, dus als je het geld niet direct nodig hebt...
 
  • Like
Reactions: ebullio