Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.

hahahah good one. Ik ben type 1 iig. Bitcoin is pas net weer half jaar in bull modes. Zoals de meeste hier wel weten laat ik tesla links liggen (geen verkeerde keuze geweest alles in bitcoin te stoppen). Ik ben het ook met Fivari eens. Ik heb de dotcom bubble mee gemaakt en ik krijg de rillingen als ik naar het aandeel tesla kijk. Maar goed, kan best nog een jaar goed gaan met al dat hersenloze geprint. Ik blijf erbij dat ik ze op 300 koop :D. Voorlopig iig ff de bullmarkt in BTC uitzitten om daarna weer 3 jaar beer te gaan. Tijd zat om dan cheap tesla te kopen :eek: en zo niet, no problem. Gaat er om dat je ergens in stapt en lekker geld binnen harkt. Die kanzen zijn er altijd wel ergens.

Ondertussen is Elon Dogecoin weer aan het shillen:
juCLAkTZosl8T9Rw0tTHJbhe.png
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Maar in welke richting? Is het terminusstation niet bereikt?
Hoe dan ook -125% zal het nooit worden?
Op korte termijn kan een dip naar bv 500 nog wel gebeuren.

Op lange termijn verwacht ik dat $TSLA in de Dow Jones index zal opgenomen worden, dat dat ook weer een druk geeft om te stijgen, en dat men ook weer de aandelen zal splitsen - DJI houdt nogal van aandelen die niet te hoog geprijsd zijn. En een split is ook weer een situatie die de koers kan aanwakkeren.

De *sugar* is dat je natuurlijk aan 420 twijfelt om in te stappen omdat je denkt dat het misschien nog wat kan zakken, en nu zitten we weer aan 660+.
 
Des te opmerkelijker dat je dan bull bent in bitcoin en niks gelooft van Tesla :)

Nee, totaal niet opmerkelijk. Is teveel om hier uit te leggen maar de risc to reward is vele malen lager bij bitcoin op het moment. Maar goed, niemand heeft een glazenbol, wellicht gaan BTC en Tesla samen het afvoerputje in. 1 ding is zeker en denk we dat we het daar allemaal wel mee eens zijn, geld op de bank laten staan is iig geen oplossing.
 
Voor mij is bitcoin inderdaad te ingewikkeld. Ik beleg niet in iets dat ik niet begrijp en daarom beleg ik in een aandeel dat ik volledig begrijp.
Ik denk dat @tsla momenteel juist gewaardeerd is, maar de horizon waarop wat verder ligt dan gebruikelijk, als gevolg van de bijna perfecte executie van het businessplan. Bestudeer dat eens en doorgrond het echt, zoals anderen hier. Of kijk eens naar de filmpjes van Rob Maurer of Tom Nash, die hun baan hebben opgegeven om meer onderzoek te kunnen doen en te delen met ons. Solving the moneyproblem heeft het in feite ook goed in de smiezen. En als je het over de technische kant hebt luister eens naar (helaas overleden) Jack Rickart of Sandy Munro.
I don't see any flaws....
 
Voor mij is bitcoin inderdaad te ingewikkeld. Ik beleg niet in iets dat ik niet begrijp en daarom beleg ik in een aandeel dat ik volledig begrijp.
Ik denk dat @tsla momenteel juist gewaardeerd is, maar de horizon waarop wat verder ligt dan gebruikelijk, als gevolg van de bijna perfecte executie van het businessplan. Bestudeer dat eens en doorgrond het echt, zoals anderen hier. Of kijk eens naar de filmpjes van Rob Maurer of Tom Nash, die hun baan hebben opgegeven om meer onderzoek te kunnen doen en te delen met ons. Solving the moneyproblem heeft het in feite ook goed in de smiezen. En als je het over de technische kant hebt luister eens naar (helaas overleden) Jack Rickart of Sandy Munro.
I don't see any flaws....

ik geloof ook heilig in Tesla. Daarom heb ik er ook 1. Vind het een prachtig bedrijf en ben al voor musk met tesla aan de gang ging groot fan van hem. volg ook al jaren al zijn andere projectjes. Ik weet ook zeker dat Tesla over 5 tot 10 jaar een enorm goede investering is. Ik verwacht alleen dat er nog een stevige correctie komt binnen een jaar. En dan bedoel ik 50% eraf. ik zie dat alleen maar als positief. ff de weakhands eruit, support testen en door. Dit heb je ook bij bitcoin. Tesla zit nu gewoon te lang in een uptrend en ondanks alle pro's bij het bedrijf tesla blijft het gewoon een bedrijf met een aandeel die hoe dan ook gewoon een keer corrigeert. Zelf al gaat ie 50% down, kijk dan eens op een jaar? Nog steeds prima winst toch? Zelfde bij bitcoin, zoom uit, en je zult zien dat er nog nooit, en dan ook echt nog nooit, zo'n rendabele trade is geweest. Verlies maken op BTC is bijna knap, zolang je maar weet wat je doet, of hodled. Zo zie ik TEsla ook.
Als ik niet zo bullish geweest was op BTC, dan had ik nu ook echt wel tesla gehad uiteraard, voor de HODL, dat wel. Short/ long op Tesla voelt een beetje als Altcoins traden.........
Oja en die podcasts/ filmpjes van die "analisten".......tja die heb je bij bitcoin ook. Kijk ze soms voor vermaak, vooral leuk voor de fomo bij iedereen. En tis vooral leuk ten tijde dat ze gelijk hebben, tot ze geen gelijk meer hebben......en dan komen er 1000 mooie verhaaltjes en hoor je ze ff een tijd niet meer.
 
Voor mij is bitcoin inderdaad te ingewikkeld. Ik beleg niet in iets dat ik niet begrijp en daarom beleg ik in een aandeel dat ik volledig begrijp.
Ik denk dat @tsla Bestudeer dat eens en doorgrond het echt, zoals anderen hier. Of kijk eens naar de filmpjes van Rob Maurer of Tom Nash, die hun baan hebben opgegeven om meer onderzoek te kunnen doen en te delen met ons. Solving the moneyproblem heeft het in feite ook goed in de smiezen. En als je het over de technische kant hebt luister eens naar (helaas overleden) Jack Rickart of Sandy Munro.
I don't see any flaws....
Ik volg ze allemaal dagelijks. Dit begint een beetje mijn nieuw beroep te worden. ;)
 
Als je van plan bent de komende jaren TSLA te houden waarom zou je ze dan juist nu het zo riskant is tijdelijk verkopen? Is het risico naar boven (kans op winst) zo veel groter dan het risico naar beneden (kans op verlies)?
Eigenlijk is dat gewoon speculeren en dat zou je (in mijn ogen veiliger) met turbo's kunnen doen, zoals Klaas hierboven suggereert (maar dan natuurlijk niet short 702...).
Verstandelijk lijkt mij HODL ook de minst risicovolle strategie.

Gevoelsmatig vind ik het lastig je opmerking "Als je van plan bent de komende jaren TSLA te houden waarom zou je ze dan juist nu het zo riskant is tijdelijk verkopen?" te laten landen.

Waarom is het juist nu zo riskant om de aandelen morgen bij beursopening rond de 700 te verkopen? (met het doel ze bijvoorbeeld rond de 600 terug te kopen.) Denk je dat er een reële kans is dat die koers rond de 700 blijft hangen en er helemaal geen sprake zal zijn van een dip, of zeer snel terugveert boven de 700?

(Die short 702.. zou ik niet bij beurs opening kopen, maar noemde ik als voorbeeld als de koers reeds (flink) dalende is, tegen die tijd zitten we misschien al onder een koers van 650 dollar...)
 
hahahah good one. Ik ben type 1 iig. Bitcoin is pas net weer half jaar in bull modes. Zoals de meeste hier wel weten laat ik tesla links liggen (geen verkeerde keuze geweest alles in bitcoin te stoppen). Ik ben het ook met Fivari eens. Ik heb de dotcom bubble mee gemaakt en ik krijg de rillingen als ik naar het aandeel tesla kijk. Maar goed, kan best nog een jaar goed gaan met al dat hersenloze geprint. Ik blijf erbij dat ik ze op 300 koop :D. Voorlopig iig ff de bullmarkt in BTC uitzitten om daarna weer 3 jaar beer te gaan. Tijd zat om dan cheap tesla te kopen :eek: en zo niet, no problem. Gaat er om dat je ergens in stapt en lekker geld binnen harkt. Die kanzen zijn er altijd wel ergens.

Ondertussen is Elon Dogecoin weer aan het shillen:
juCLAkTZosl8T9Rw0tTHJbhe.png
Nog even en we beleggen via TSLA ook in Bitcoin.....:p
Elon laat zich via Twitter al informeren door Michael Saylor van MicroStrategy
https://twitter.com/elonmusk/status/1340678358456274948
Elon Saylor.gif
 
Last edited:
Volgens mij moeten we de off-topic waar ik ook schuldig aan ben maar gaan beëindigen met een overstap naar EV:
Misschien tijd om eens te kijken naar de CO2 kosten van de 88 TERAWATTUUR per jaar die de blockchain nu kost . Daar kun je alle EV's die nu bestaan wel een jaar of 5 op laten rijden!!! Idiotie..
Cambridge Bitcoin Electricity Consumption Index (CBECI)
 
en completely on topic: tip voor volgend jaar:
(Danilo Masoni)
"Did you make a contrarian bet this year that didn't work out the way you'd hoped for?

If your answer is yes, there isn't much you can do about it now as 2020 draws to its close but it may be somewhat comforting to know that you were not alone.

"... 2020 has been the worst year on record for contrarian global stock-pickers. 2019’s winning trades kept winning. The losing trades kept losing," strategists at Citi say.

It was a "contrarian catastrophe", they note.

"While we all like to think of ourselves as contrarians, the simple point is that this strategy doesn’t work. The big payout years for contrarians, like 2000 when the Tech bubble burst, are not enough to make up for the more frequent years when they lose. And in some years (like 2020), they can lose really big"."
 
  • Like
Reactions: wooter