Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is wel erg voorzichtig. Het zijn 'de analisten' met een petje die je moet hebben: liefst achterste voren.
upload_2021-1-20_15-56-37.png

upload_2021-1-20_15-53-43.png
 
Naar dat laatste was ik eind december ook al vruchteloos op zoek. Niks gevonden.
Als jullie nou ook allemaal een Valentijnskaartje naar Cathie sturen, met het verzoek haar fondsen ook in de EU verhandelbaar te maken?

Catherine Wood
C/O ARK Investment Management LLC
3 East 28th Street, 7th Floor
New York, NY 10016
United States of America
 
  • Informative
Reactions: Klaas and Maarten
@fivari geeft aan de market capitalization van Tesla onredelijk gewaardeerd wordt in vergelijking per verkochte auto, maar afgelopen jaar zijn ook de gemiddelde market caps van de andere merken gestegen in vergelijking met hun verkochte auto's:

EsVeZZgW4AI_XvR

https://twitter.com/asymco/status/1352591060321632257/photo/1

Dat heeft voornamelijk te maken met het inkrimpen van de markt voor ICE autos.
 
@fivari geeft aan de market capitalization van Tesla onredelijk gewaardeerd wordt in vergelijking per verkochte auto, maar afgelopen jaar zijn ook de gemiddelde market caps van de andere merken gestegen in vergelijking met hun verkochte auto's:
...
Dat heeft voornamelijk te maken met het inkrimpen van de markt voor ICE autos.
Inderdaad, W.
De waarde van de andere (grotere) merken daalde minder hard dan hun aantal verkochte auto’s. Hetgeen aantoont dat zo’n waardering ook op de toekomstige verkoopaantallen is gebaseerd. De verwachting is immers dat post-COVID er niet alleen een inhaaleffect zal zijn in de vervangingsmarkt, maar ook een absolute toename van de verkoop gezien de toegenomen vraag naar individuele mobiliteit.
 
De man met het petje heeft anders vermoedelijk meer met beleggen verdiend dan de top 10 hier bij elkaar en hij snapt de disruption, die komen gaat -en dusss nog helemaal nog niet is geweest-
I’m out of here.

Over de man met het petje gesproken.
Ik heb een commentaar (met enig belang, dacht ik) gegeven op een recente video van hem en kreeg een bedank comment terug, maar ik weet niet goed wat te denken van het laatste stuk van zijn eerste zin?
Verdient die ook met iets anders dan beleggen zijn geld?
 

Attachments

  • 447067DE-67F6-462B-89FB-F7F7C6EE7EA0.jpeg
    447067DE-67F6-462B-89FB-F7F7C6EE7EA0.jpeg
    378.7 KB · Views: 43
Naar dat laatste was ik eind december ook al vruchteloos op zoek. Niks gevonden.
Op youtube (Alex Koh: ARK INVEST is here on ETORO. [Cathie Wood] ARK invest in U.K.) Zie ik dat via eToro momenteel in de vorm van CFD (contract for difference) worden aangeboden ARKK, ARKW en ARKF. (nog niet ARKG en ARKQ).
In de reacties geeft iemand aan in Duitsland aan via ING (formerly DiBa) stock exchange Berlin wel ARKG te hebben kunnen kopen (merkwaardig...).
Börsen
Dat zie ik bevestigd op Reddit:
https://www.reddit.com/r/Finanzen/comments/jap1d1/wo_kann_ich_in_deutschland_den_ark_innovation_etf/
en hier
https://www.reddit.com/r/eupersonalfinance/comments/kk6ni6/ark_investment_funds/
Een forumlid hier met ING Account om het te testen? / misschien alleen de Duitse ING...

Ook een interessante optie is om via Trading 212 deels geautomatiseerd een schaduw portefeuille van bijvoorbeeld ARKG Invest samen te stellen.
First copy the pie. Then on a weekly basis export all holdings, delete the old pie and copy the updated version. Next step is to import all the holdings back into the updated pie with any new holdings pending. Finally you will either have to rebalance or deposit into the pie to gain exposure to any new holdings. Please be wary of any stocks that are removed from the pie as this will remain in your invest account outside the pie and you will have to sell these manually.

 
Last edited:
  • Informative
Reactions: PaulusdB
Okee, net ontdekt dat een fake account mij erin probeerde te luizen.
Klopt, kreeg ik laatst ook en sindsdien veel meer spam. BTW momenteel verdient Steven ook heel veel met YouTube en is ook daarin heel transparant. Was niet zijn doel, maar hij vindt het ook prettig om zijn doelen beter en sneller te halen. Maar zijn initiële vermogen komt uit vastgoed (dat hij ook nog deels heeft).
 
Een half jaar in je model S wonen op de parkeerplaats van Google om weer $15k TSLA te kunnen kopen o_O

We zijn niet allemaal ondernemers die 10k per maand weg kunnen tikken ;)
Ik moest ook serieus centen opzij zetten om ruim een jaar terug 20k in Tesla te kunnen steken.
Heb niet in de auto hoeven slapen, maar een vakantie links en rechts wel even gelaten