Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd of mijn 840’s de middag overleven (paar maar, gelukkig alle andere gister al verkocht, evenals Palantir.)
Dus ik hoop op een paar koopmomentjes (onder 800 vallen er zeker enkele in het mandje).
Turbolong 840 RIP maar met het opschuiven van het mandje zijn daar in ieder geval nog wat aandelen ingevallen met een prettige korting, want zeg nou eerlijk, het ziet er toch long term fantastisch uit. 1.050.000 installed EV capacity, en zie je de energy-tak aan het begin van het steile stuk van de S-curve verschijnen?
Short term ben ik benieuwd naar de bestellingen van de refresh X&S. Aan de commentaren te zien hebben velen hun aankoop vanwege de refresh en plaid versies uitgesteld. De real moneymaker, model Y gaat voor vuurwerk zorgen. Over de hele EV linie is er maar 1 rem en dat is de aanvoer van Batterijen (en dat wist iedereen al lang) dus wie de meeste batterijen heeft of heel dure kan betalen omdat z’n auto’s verder goedkoop zijn gaat enorm ontploffen. Hoe dan ook gaat een tweedehandsje heel lang waarde houden want de vraag naar nieuwe EV’s die nu begint te komen kan vrijwel niemand aan. Uiteraard komt die vraag alleen mits ze redelijk zijn beprijsd. Ik ken maar 1 bedrijf dat er op die manier ook nog veel winst mee kan maken.. Hoe zou het daar over 5 jaar mee gaan? En hoe met de rest?
En dan nog Elon’s voorzichtige rekensommetje over FSD.
1.000 miljard marketcap is dichtbij!
 
Last edited:
Hoe dan ook: wegblijven bij GME , al is een half miljard cash echt nog wel vermogen hoor.
Ook aldus Kevin die het haarfijn uitlegt met dezelfde waarschuwing als ik: Als de muziek stopt en je hebt geen stoel....
Ik ben in ieder geval blij dat ik de aandelen AMC die ik voor de spielerei had gekocht gisteren eind van de dag weer met een winst van de hand heb gedaan…..-67% vandaag :)
 
bitcoin heeft hoogste rendement ooit gehaald in 10jaar. beste belegging ever dus.

Nou deze kan er ook wat van. Van $2,57 > $325... Binnen 52wk per gister ! Misschien toch op $483 moeten uitstappen! :rolleyes:

upload_2021-1-30_10-39-34.png
 
speculatie ≠ belegging
Hoi Paul, ik heb een disagree gegeven om het volgende: BTC is geen speculeren maar een belegging. De definitie van belegging is:
Een belegging is een vorm van investering waarbij geld wordt vastgelegd voor langere of kortere tijd met als doel om in de toekomst financieel voordeel te behalen. Bij beleggen biedt men kapitaal in ruil voor onzekere inkomsten in de toekomst.

Ik beleg al jaren in BTC om op de langere termijn financieel gewin te behalen. Waarbij BTC als digitale asset zich beter houdt als bijvoorbeeld goud. Als jezelf verdiept in BTC dan besef je steeds meer dat het een goed middel is tegen de banken en overheden die bewust onze geld d.m.v. inflatie laten devalueren. Dat kan niet met BTC. ER kunnen slechts 21 miljoen BTC gemined worden en dan is het max bereikt. Voor het minen wordt veel energie en tijd ingestoken, net als minen van goud.

Waarom heeft BTC waarde? Om dezelfde reden dat zo'n glimmende steen goud waarde heeft. Er moet voor gewerkt worden er zit dus energie in en het kan als ruilmiddel gebruikt worden net als goud. Ik zie het niet hetzelfde als geld. Daar is de uitwisselbaarheid te beperkt voor.
Maar mij hoef je niet te geloven, sterker nog.. wacht daarmee dan schaf ik nog meer aan.
Overigens deze bedrijven delen wel de mening van een belegging: Bitcoin Treasuries in Publicly Traded and Private Companies - List of large holders
Geloof me die speculeren niet met zoveel geld.
 
  • Like
Reactions: Maurice1