Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ook eens. Aandelen beleggen long-term is prima voor vermogensopbouw, pensioen Ed. Maar opties en turbo's is echt wat anders. Erg leuk, maar best wel risicovol.

Ik heb ook twee portefeuilles: een met aandelen (mn pensioen) en apart wat 'speelgeld'. Grondregel; 'speelgeld' verliezen mag géén pijn doen
 
een goed begin is het halve werk.
1624523129656.png
 
NB het is echt leuk (en soms nuttig) om de analyses van papafox te lezen. Dagelijks op TMC :) voor wie dit nog niet wist.

 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik heb wat weddenschappen lopen (fles Glenfiddich Project XX) dat wij in 2021 nog door de 1000 barrière gaan :)
1200 is mijn target, maar na twee dagen gap up kan ik even wachten met instappen op nieuwe turbolongs denk ik. Zou me verbazen en meevallen als we 650 morgen niet ergens nog even zien. En dan vanaf maandag (weet ik niet hoever) omhoog
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
1200 is mijn target, maar na twee dagen gap up kan ik even wachten met instappen op nieuwe turbolongs denk ik. Zou me verbazen en meevallen als we 650 morgen niet ergens nog even zien. En dan vanaf maandag (weet ik niet hoever) omhoog

650 zou dan een behoorlijk stapje terug zijn, zitten nu op ca 700. Uiteraard gaat het (bijna) nooit in een rechte lijn omhoog, maar ik verwacht nu even geen grote dips...
 
650 zou dan een behoorlijk stapje terug zijn, zitten nu op ca 700. Uiteraard gaat het (bijna) nooit in een rechte lijn omhoog, maar ik verwacht nu even geen grote dips...
Voor mij hoeft het niet maar meerdere gap-ups bij opening leiden vrijwel altijd tot een hertest van het laatste slot vanwaar gesprongen is, in dit geval de 656 van gisteren. Als we morgen weer een sprong maken en de hele dag hoger blijven dan het slot van vandaag geldt het slot van vandaag als laatste start van een gap up. Dus het is niet zeker, totdat op een dag de laatste gap neerwaarts gesloten is. Puur TA.
 
We racen inmiddels naar het einde van Q2 en ik zie voornamelijk positive signalen. Zou mij niet verbazen als we vandaag de 725 aantikken. Voor volgende week verwacht ik dan wel weer af en toe heftige uitschieters. Dat heeft mij bij de toch schitterende Q1 cijfers ook verbaasd.

Enige negatieve punt is het uitblijven in tastbare verbeteringen van de FSD software.
 
  • Like
Reactions: Maarten
Panasonic heeft mooie winst gemaakt met zijn Tesla aandelen:

"TOKYO, June 25 (Reuters) - Panasonic Corp sold its stake in electric car maker Tesla Inc for about 400 billion yen ($3.61 billion) in the year ended March, a spokesperson for the Japanese company said on Friday.

The sale comes as the bicycles-to-hair dryers conglomerate is seeking to reduce its dependence on Tesla and raise cash for investments.

Panasonic's battery business is dominated by Elon Musk's Tesla, but the two firms have had a tense relationship at times with executives trading barbs publicly.

Panasonic bought 1.4 million Tesla shares at $21.15 each in 2010 for about $30 million. That stake was worth $730 million at the end of March 2020. The shares have gained almost seven fold since then and closed up 3.5% at $679.82 apiece on Thursday."


Panasonic sells Tesla stake for $3.6 bln

Benieuwd of dit nieuws de koers van Tesla zelf nog (negatief) gaat beinvloeden...
 
Voor mij hoeft het niet maar meerdere gap-ups bij opening leiden vrijwel altijd tot een hertest van het laatste slot vanwaar gesprongen is, in dit geval de 656 van gisteren. Als we morgen weer een sprong maken en de hele dag hoger blijven dan het slot van vandaag geldt het slot van vandaag als laatste start van een gap up. Dus het is niet zeker, totdat op een dag de laatste gap neerwaarts gesloten is. Puur TA.

Je had dus duidelijk gelijk! Ik was te optimistisch...
 
Je had dus duidelijk gelijk! Ik was te optimistisch...
Bijna, maar ik denk vandaag, want vrijdag was er geen Gap-up, (althans, wel hoger geopend maar dezelfde dag nog gesloten, dus dan telt-ie niet)
Er zijn iedere dag weer meerdere scenario's: Dalen naar de laatste gap up (vooralsnog 656) of openen met een nieuwe Gap-up die de laatste wegstreept (mits de hele dag ruim boven opening), of een normale dag waarbij we de gap-up niet wegstrepen (dan blijft de laatste staan) Ik acht vandaag de kans reëel op een 656 (en het sluiten van een gap-up is geen wet van meden en perzen, maar komt gewoon zo vaak voor dat het geen toeval is... In dat verband zou een terugval tot ongeveer 660 vandaag bijvoorbeeld voldoende kunnen zijn om de gap (net niet echt maar materieel toch wel voldoende) te sluiten en dan ga ik weer wat turbolongs inslaan. Het meest overtuigend is natuurlijk een echte overlap.)
 
Bijna, maar ik denk vandaag, want vrijdag was er geen Gap-up, (althans, wel hoger geopend maar dezelfde dag nog gesloten, dus dan telt-ie niet)
Er zijn iedere dag weer meerdere scenario's: Dalen naar de laatste gap up (vooralsnog 656) of openen met een nieuwe Gap-up die de laatste wegstreept (mits de hele dag ruim boven opening), of een normale dag waarbij we de gap-up niet wegstrepen (dan blijft de laatste staan) Ik acht vandaag de kans reëel op een 656 (en het sluiten van een gap-up is geen wet van meden en perzen, maar komt gewoon zo vaak voor dat het geen toeval is... In dat verband zou een terugval tot ongeveer 660 vandaag bijvoorbeeld voldoende kunnen zijn om de gap (net niet echt maar materieel toch wel voldoende) te sluiten en dan ga ik weer wat turbolongs inslaan. Het meest overtuigend is natuurlijk een echte overlap.)
De koer schurkt vandaag toch weer echt dicht tegen de 690 aan.
 
vandaag wel, geen nieuwe gap-up, dus hou rekening met een terugval tot de vorige. Maar als TSLA vrijdag of zo met de leveringen Q2 komt zou er zomaar eens een nieuwe gap-up kunnen resulteren en vervalt 565. Daarom is het ook zo lastig er iets zinnigs mee te doen op dit moment. (aandelen houden en) Daytraden met turbos dus, maar vergeet niet uit te stappen. De eerder uiteengezette 16:00 uur strategie werkt tot dusverre nog steeds, dus ik zit er weer in met turbolongs voor een ritje naar 700 (?)
 
Bericht van DeGiro over het handelen via Tradegate; geeft meer mogelijkheden qua tijden:


Geachte ....

Wij zijn altijd op zoek naar manieren om ons platform te verbeteren en uw handelsmogelijkheden uit te breiden. Wij delen u dan ook graag mee dat u binnenkort ook kunt handelen op Tradegate Exchange.
Langer handelen
Het grootste voordeel van het kunnen handelen op Tradegate zijn de ruime openingstijden, namelijk van 8:00 - 22:00 op handelsdagen. Dit geeft u de mogelijkheid om voor of na reguliere beursopeningstijden te handelen. Een belangrijk onderdeel van onze strategie om de toegang tot kapitaalmarkten voor beleggers in heel Europa te vergroten. Met meer dan 10.000 effecten uit de hele wereld biedt Tradegate een breed spectrum aan producten.
Volledig eigen keuze en geen verkoop van order flow
Helaas is er onjuiste en misleidende berichtgeving geweest in de pers omtrent het toevoegen van Tradegate. Graag benadrukken wij het volgende:

  • U bepaalt zelf actief of u uw order via Tradegate laat uitvoeren. Op geen enkele manier bemoeien wij ons met deze keuze of nemen wij een actieve beslissing voor u. De toevoeging van deze beurs is slechts een optie waarvoor u kunt kiezen.
  • Wij verkopen geen orderflow en in lijn met Nederlandse regelgeving ontvangen wij geen provisie voor uw orders.
  • Wij zullen er altijd alles aan doen om onze klanten de beste producten en prijzen aan te bieden.
Tradegate Exchange is een volledig gereguleerde beurs en voor 60% in handen van Deutsche Börse AG, één van Europa’s grootste beurzen. Uiteraard voldoen alle overeenkomsten, structuren en processen aan de toepasselijke lokale Nederlandse en Europese wetgeving.

Zodra Tradegate beschikbaar is, naar verwachting in de loop van het derde kwartaal, informeren wij u hier opnieuw over.
Met vriendelijke groet,
DEGIRO


Echter: FD is kritisch:

IMG_6114.JPG
IMG_6115.JPG
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Ik kreeg ook dezelfde mail, volgens mij juist inspelend op dat artikel.
Je kunt kiezen.
Het is wel een goedkope broker, dus ik zou het wel prettig vinden als ze transparant zouden zijn over hun complete verdienmodel.
Omdat ze eerder een veel grotere margin-dekking gaven aan een gelieerde rechtspersoon dan aan normale klanten. (Die daardoor niet hoefden lenen. Onze aandelen waren daarvoor ongerechtvaardig borg, al dan niet i.c.m. het uitlenen van aandelen op de basic (non custody-) accounts) Dat mag niet meer, maar de tarieven zijn niet echt verhoogd.
Ik heb inmiddels een custody account aangemaakt, maar alle aandelen zitten nog in het basic account. Ik wacht op een geschikt switch-moment en zal ondertussen vragen of de aandelen administratief kunnen worden overgeheveld (tegen kosten, neem ik aan), dan loop ik geen koersrisico.

NB Bij een custody-account worden de aandelen veilig in een stichting beheerd. Deze kunnen dan ook niet worden uitgeleend. Los van hogere veiligheid ontnemen we daarmee shorters mogelijkheden om te lenen en de prijs te drukken. Dat was ook primair de aanleiding voor deze move.