Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
NB mijn eerdere waarschuwing over macro blijft ondanks de recente correctie van de indices in stand, dus mocht men in november gaan taperen (stoppen met opkopen van bonds in de US) dan gaat de yield omhoog en dus gaat Tesla met iedere grow stock omlaag vanwege de sterk negatieve invloed op de via DCF berekende toekomstige market cap. Dan gaat het geld weer naar aandelen van gevestigde bedrijven die niet van groei afhankelijk zijn. Dat is een tijdelijk effect maar pas wel op met hefboomproducten. Dus we kunnen dan wel in november terugvallen van +900 naar lage 800. Mocht Jérôme Powell zijn baan boven de ecnomie stellen en tot februari wachten stelt dat een daling uit. Veel factoren buiten Tesla nieuws zullen tussen begin november en begin januari (deliveries Q4) de koers bepalen.
 
Last edited:

Door naar de 850 :D
Gaat deze week vermoedelijk niet gebeuren, Wellicht terug naar 795 nog een keer en verder boven de 800 tot aan 820. op 21 oktober vliegen we langs de 850 op de giga brutowinst (plm 27%, er is geen autobedrijf dat momenteel de helft haalt) en ook meevallende nettowinst per aandeel, 20 oktober nabeurs. Met een goede outlook voor het 4e kwartaal en 2022. Rond 1 november zouden we 900 gezien moeten hebben.
 
TSLA koers nu voorbij 810 dollar. Hoe verantwoord/onverantwoord is het volgens jullie om nu (gedekt) call opties te verkopen met expiratie rond een koers van 900 voor volgende week vrijdag de 22e oct 🤔 ? Doorrollen is ook altijd nog een optie... Lees ook wel dat het met de TSLA cijfers volgende week woendag juist onverstandig is... o_O
 
TSLA koers nu voorbij 810 dollar. Hoe verantwoord/onverantwoord is het volgens jullie om nu (gedekt) call opties te verkopen met expiratie rond een koers van 900 voor volgende week vrijdag de 22e oct 🤔 ? Doorrollen is ook altijd nog een optie... Lees ook wel dat het met de TSLA cijfers volgende week woendag juist onverstandig is... o_O
Dan krijg je geen premie en ben je volgende week je aandelen kwijt. Dat is toch meer iets voor rustiger tijden Klaas, en die gaan voorlopig niet komen. Puts schrijven en doorrolllen ligt toch veel meer voor de hand? Maar ik ben niet zo van de opties (door de broker waar ik bij zit) dus misschien zie ik het verkeerd. Er zijn wel betere optiestrategien waarbij je minder risico loopt en toch geld verdient. (Een vertical spread bijvoorbeeld)
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Klaas
TSLA koers nu voorbij 810 dollar. Hoe verantwoord/onverantwoord is het volgens jullie om nu (gedekt) call opties te verkopen met expiratie rond een koers van 900 voor volgende week vrijdag de 22e oct 🤔 ? Doorrollen is ook altijd nog een optie... Lees ook wel dat het met de TSLA cijfers volgende week woendag juist onverstandig is... o_O
Met deze volatiliteit van het aandeel heb je helemaal geen opties nodig, joh. Allemaal gedoe, met het risico er behoorlijk op toe te leggen. Neem desnoods wat extra aandelen in portefeuille op basis van effectenkrediet, als je een hefboom c.q. extra rendement zoekt.
 
Het is ok als je iets nuttigs te doen hebt met dat geld, anders lijkt me het toch veel te vroeg. 148% winst blijkbaar. Niet slecht, maar het kan beter . ;)
Dit is mijn rendement over 8 jaar
Screenshot_20211015-220550_Samsung Internet.jpg
 
Last edited:
Het is ok als je iets nuttigs te doen hebt met dat geld, anders lijkt me het toch veel te vroeg. 148% winst blijkbaar. Niet slecht, maar het kan beter . ;)
Ach, als het na het weekend weer zakt tot 600, was ie slim. Stijgt het door naar 900 was ie dom.

Zoals vaak al gezegd: gewoon blijven zitten, maak je alles mee. Want als het zou zakken naar 600, stijgt het ook wel weer naar 800. Zolang je dus niet aan je geld moet, zit je goed.