You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oude foto!
ik dacht wel dat iemand daarop ging reageren. Er is geen enkele relatie met het rekenmachientjeOude foto!
892 haalden we al veel eerder
VW sales 2020: -15% YoYGefeliciteerd voor wie nog geen hoogtevrees heeft. Persoonlijk snap ik er niks meer van;
koers/winst Tesla = 451x (saxo)
koers/winst VW = 7,6x (saxo)
Wat is een goede koers winst verhouding volgens Google?
Over het algemeen wordt een verhouding van 10 of lager als een lage koers-winstverhouding gezien. Dat wijst op een goedkoop aandeel. Een verhouding tussen 10 en 17 wordt gezien als gemiddeld en een verhouding boven 17 wordt als hoog bestempeld. Dat wijst op een duur aandeel.
Als ik verder reken: Tesla maakt nu ongeveer 1 miljoen auto's per jaar. Rekenen met een verkoop van 70k per auto kom je ongeveer op 70 miljard omzet. Winst ongeveer 15%, dus 10,5 miljard.
Toch is de beurswaarde 1024 (koers) * 1,004,264,852 (aandelen) = 1.028.367.000.000. Om op een gezonde kw/winst verhouding te komen (bv. 15), zou Tesla 1028mld / 15mld = 68,5mld winst = 6,5 Miljoen auto's per jaar moeten fabriceren. Ze hebben nu 2 fabrieken voor 1mln auto's, dus komen nog 5,5 mln/500k= 11 gigafabrieken te kort voor de huidige koersprijs. Twee staan klaar om op te starten, dus nog 9 fabrieken nodig?
Een order van 100.000 auto's heeft niet zoveel toegevoegde waarde als ze toch al op hun productielimiet zitten. Waanzin.
Als het "going concern" zou zijn dan heb je gelijk.Gefeliciteerd voor wie nog geen hoogtevrees heeft. Persoonlijk snap ik er niks meer van;
koers/winst Tesla = 451x (saxo)
koers/winst VW = 7,6x (saxo)
Wat is een goede koers winst verhouding volgens Google?
Over het algemeen wordt een verhouding van 10 of lager als een lage koers-winstverhouding gezien. Dat wijst op een goedkoop aandeel. Een verhouding tussen 10 en 17 wordt gezien als gemiddeld en een verhouding boven 17 wordt als hoog bestempeld. Dat wijst op een duur aandeel.
Als ik verder reken: Tesla maakt nu ongeveer 1 miljoen auto's per jaar. Rekenen met een verkoop van 70k per auto kom je ongeveer op 70 miljard omzet. Winst ongeveer 15%, dus 10,5 miljard.
Toch is de beurswaarde 1024 (koers) * 1,004,264,852 (aandelen) = 1.028.367.000.000. Om op een gezonde kw/winst verhouding te komen (bv. 15), zou Tesla 1028mld / 15mld = 68,5mld winst = 6,5 Miljoen auto's per jaar moeten fabriceren. Ze hebben nu 2 fabrieken voor 1mln auto's, dus komen nog 5,5 mln/500k= 11 gigafabrieken te kort voor de huidige koersprijs. Twee staan klaar om op te starten, dus nog 9 fabrieken nodig?
Een order van 100.000 auto's heeft niet zoveel toegevoegde waarde als ze toch al op hun productielimiet zitten. Waanzin.
Die zijn natuurlijk een stuk goedkoper dan een Model 3..... komen met echte premium modellen?
Haha, robo-semi's. Zoveel fantasie heb ik niet Mijn Tesla kan nog niet 10 meter rijden zonder bestuurder, laat staan zichzelf opladen onderweg of met een oplegger achteruit inpakkeren en lossen.
Maargoed, mijn verwachting is dat als alle milieu-subsidies voor elektrische voertuigen opdrogen, de bijtelling naar de 22% gaat en de wegenbelasting weer normaal is, hoeveel Tesla's van 60k worden dan nog in nederland verkocht? En dan is nederland nog een rijk land die elektrisch kan stimuleren. Tesla drijft op subsidies; dit sprookje kan toch nooit nog 6x zo groot worden terwijl de duitse fabrieken op stoom komen met echte premium modellen?
Haha, robo-semi's. Zoveel fantasie heb ik niet Mijn Tesla kan nog niet 10 meter rijden zonder bestuurder, laat staan zichzelf opladen onderweg of met een oplegger achteruit inpakkeren en lossen.
Maargoed, mijn verwachting is dat als alle milieu-subsidies voor elektrische voertuigen opdrogen, de bijtelling naar de 22% gaat en de wegenbelasting weer normaal is, hoeveel Tesla's van 60k worden dan nog in nederland verkocht? En dan is nederland nog een rijk land die elektrisch kan stimuleren. Tesla drijft op subsidies; dit sprookje kan toch nooit nog 6x zo groot worden terwijl de duitse fabrieken op stoom komen met echte premium modellen?
Je hebt gelijk als ik de gebruiksmogelijkheden vergelijk dan doe ik de Model 3 grof te kort versus de Audi GT...Audi GT vergelijkbaar met M3?
OK, persoonlijke mening zeg ik dan.
Welke subsidies drijft Tesla als je het op wereld niveau bekijkt?