Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
(...) en een nieuwe jan07 -1045p +870p opgezet. Beetje kort ITM, maar ik denk dat het erg onwaarschijnlijk is dat we tegen 7 januari landen onder de 1050.
Interessant! circa 24 dollar minus 140, een premie van ruim 2.200... ? tegen een maximaal verlies van 17.500.

Psychologisch vind ik een call schrijven/verkopen tegen een beperkt deel van de aandelen gemakkelijker te verteren. Mocht bij een sterke plotselinge koersstijging (bijv een split) doorrollen uiteindelijk niet (meer) lukken dan zijn die 100 aandelen wel met een flinke winst verkocht en de resterende portefeulle gestegen en lever ik alleen gederfde winsten in voor die 100 stuks. Voor een hele mooie prijs van m.i. > 1.350 (premie 7 jan 1,25) zou overstappen naar cash en vandaaruit put opties schrijven (max 1 week) ook goed zijn, zelfs voor de hele portefeulle...

Ook met puts schrijven vind ik het psychologsich gemakkelijker om dat te doen voor een prijs waarbij ik ze ook wel (graag) wil hebben. Een beetje in lijn met die uitstaande kooporders van @Hbrink.
 
Mijn probleem met calls en Tesla, is dat je in de weg gaat staan van wat er logisch gaat gebeuren: Tesla gaat blijven stijgen. We weten alleen niet wanneer, en of dat dus voor of na expiry date zit.

Puts schrijven voelt dan comfortabeler aan, omdat Tesla vaak wel terug veert.
 
@Klaas
Zondag of maandag voorbeurs en ik zei de afgelopen week al minimaal 12.000 meer dan de veelgehoorde 285-288.000. Maar dat zal maandag wel een daling geven want dan zijn we nog niet bijgekomen van het te strakke coaxkabeltje van de achteruitrijcamera, dat natuurlijk miljarden gaat kosten. Want ¯\_(ツ)_/¯ Tesla heeft geen geld in kas, geen reserves en een lening van wel 1,5 miljard… oh oh oh 😩. We gaan allemaal failliet met onze aandelen..
 
Ik werk nu een week of 2 met het verkopen van options, en dat bevalt me beter met simpelweg kijken hoe de waarde van 'm aandelen stijgt of daalt, en nog beter met het wispelturige van turbo's die het effect van een waardedaling of -stijging versterken, dus als je timing mis zit kost het je wel wat geld.

Met het verkopen van opties ontvang je dus premie, die je mag houden als je optie OTM blijft, of je deels kan houden als je voordelig je positie voor vervaldatum sluit.

Wat doe ik best met die opbrengst? Als ik er TSLA aandelen mee koop, kan ik profiteren van koersstijgingen op langere termijn, maar passeert Belgisch vadertje staat bij aankoop en verkoop (0,35% beurstaks) en als de waarde daalt bijt dat ook in mijn kapitaal waarmee ik andere posities kan innemen. Als ik er niks mee doe en cash laat, dan blijft het staan en kost het me geen extra belastingen, maar profiteer ik ook niet als de waarde van TSLA stijgt.