fivari
Maker van de Fivari-charger
Dé vraag is wat de winst gaat doen want met die enorme kortingen is de marge flink gezakt. Is het toegenomen volume voldoende om dat te compenseren?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dé vraag is wat de winst gaat doen want met die enorme kortingen is de marge flink gezakt. Is het toegenomen volume voldoende om dat te compenseren?
Solar installs was blijkbaar heel zwak de laatste tijdIk ben het meest benieuwd wat energy gaat laten zien qua groei.
Megapack daarentegen....Solar installs was blijkbaar heel zwak de laatste tijd
Ik heb er vertrouwen in. Er zit met de productiemethodes heel wat marge op denk ik. Die productiemethodes hebben heel wat investering en inlopen gevergd. Ik denk dat ze nu pas zijn gaan renderen.Dé vraag is wat de winst gaat doen want met die enorme kortingen is de marge flink gezakt. Is het toegenomen volume voldoende om dat te compenseren?
Megapack daarentegen....
Ik zie sociale onrust wel nog iets worden. De werknemers gaan ook hun deel willen
Maar die zijn niet meer zo winstgevend als in het verleden, terwijl iedereen die recent begon bij Tesla nog steeds wel die verwachting had. Ondertussen blijft de werkdruk ongeëvenaard.Alle werknemers hebben toegang tot optieregelingen. Die zijn vrij riant en blijven tien jaar geldig.
Die krijgen hun deel wel hoor
terwijl iedereen die recent begon bij Tesla nog steeds wel die verwachting had
Ik volg het allemaal wat minder in detail, maar ik zag inderdaad ooit, in vergelijkende tabellen, een marge van ongeveer 20% voor 2022, dus vóór de kortingen werden toegekend.Tijdens investor day heeft de CFO al gemeld dat de marges rond de twintig procent zullen zitten.
De ramp van Berlijn en Austin drijft sowieso de COGS flink naaf beneden en Tesla staat bekend om de kosten maniakaal te beheersen.
Ik ben het meest benieuwd wat energy gaat laten zien qua groei.
De negentiende is de earnings call, wordt interessant.
Ik volg het allemaal wat minder in detail, maar ik zag inderdaad ooit, in vergelijkende tabellen, een marge van ongeveer 20% voor 2022, dus vóór de kortingen werden toegekend.
Kortingen zijn ca. 10% over de productmix, Alleen niet heel veel anders dan 1-1,5 jaar geleden en meestal zelf nog hoger.Nu geeft men gemiddeld een korting van ongeveer 10.000€ op een wagen van ongeveer 60.000€, dat is -17%. Het zou knap zijn dat door de beperkte verhoging van het volume de kostprijs ook met 17% zou dalen.
Berlijn en Austin gaan i.p.v. geld verbranden geld opleveren.Daardoor denk ik dat de winstmarge per auto flink afneemt en vermoed ik dat de stijging in volume onvoldoende is om de winst op peil te houden.
Dat is ook zo, maar er is niet alleen de stijging van volume, maar ook de procesoptimalisatie.Daardoor denk ik dat de winstmarge per auto flink afneemt en vermoed ik dat de stijging in volume onvoldoende is om de winst op peil te houden.
De cijfers bepalen het uiteindelijke resultaat. Ik heb ze niet, maar ik vond ondertussen deze verwoording terug in een artikel naar aanleiding van de cijfers van dit weekend. Het komt wat overeen met het logische gevaar dat ik zelf zag. Maar ongetwijfeld ook afkomstig van iemand die er niets van begrepen heeft.
"With our model pointing to an avg. 1Q23 price cut across all of TSLA’s cars of -$6.0K/car, or -11.7% QoQ, vs. sales growth of just +5.2% QoQ," he said such a figure would be "nothing short of a disaster".