Kan met de snelle groei en onervarenheid te maken hebben, maar:
A new study based on insurance claims shows that Tesla drivers have the highest accident rate of any brand in...
electrek.co
Ik heb met mijn MS meegewerkt aan die statistieken.
Een deel van mijn schades had er inderdaad mee te maken dat het een Tesla was.
Mijn vrouw reed door een muur (verkeerde pedaal is met de accelleratie van een MS moeilijk tijdig te corrigeren). 10000€.
Chill en obstakelpreventie bestonden in 2016 nog niet.
Ikzelf week onoplettend in de file van mijn rijstrook af terwijl ik dacht dat AP op stond en raakte licht een vrachtwagen. Dat ‘licht raken’ kostte.
Ik reed achteruit van de oprit terwijl de deur van mijn vrouw nog open stond. De Tesla geeft zo veel alarmen dat ik ze blijkbaar negeerde.
Ik had een panne in de UK waarvoor de bijstandsverzekering moest aangesproken worden voor een vlucht naar huis en een vlucht terug om de wagen op te halen na herstelling (veel kans dat een herstelling aan een ander merk op een paar dagen zou gekund hebben ipv op een maand). Samen met voorgaand schade gemaakt voor 5600€.
Een buurman liet de stekker van de SuC tegen mijn wagen valen. Kras in spatbord en achterlicht 870€. Betaald via gezinspolis vanandere partij, maar toch op mijn schadeverleden gezet.
Verder nog een verkeersbord van wegenwerken dat door de wind van een voorop rijdende vrachtwagen voor mijn wagen waaide. Maar dat heeft niets met een Tesla te maken. Geen enkele dagen zou die kunnen vermeden hebben. Rechtsbijstand wou niet procederen tegen de verantwoordelijke van signalisatie: “wie zegt dat je niet zelf tegen die paal reedt”. Terwijl de afdruk van de paal duidelijk horizontaal op mijn voorbumper stond. 145€
Bedragen zijn zonder eigen bijdrage van 1200€.
Gevolg was het eenzijdig stopzetten van contract door de verzekering (Van Dessel) en met hangende pootjes een nieuwe verzekeraar moeten zoeken, die natuurlijk veel duurder was.
Nu al 4 jaar schadevrij
. Ervaring helpt inderdaad blijkbaar.