Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
EV sales in Amerika 143% omhoog. Tesla veruit bovenaan.


1702915347699.png
 
Ik ben wel benieuwd wat Tesla in de US gaat verzinnen aangezien de Biden administration ze weer het leven zuur maakt. Zo vervalt in 2024 ineens de Tax Credit voor Tesla. Toch bijzonder, de enige partij die wat kan betekenen, die werken ze tegen. Volgens de kenners komt dit omdat Biden pro-vakbond is.
 
Ik ben wel benieuwd wat Tesla in de US gaat verzinnen aangezien de Biden administration ze weer het leven zuur maakt. Zo vervalt in 2024 ineens de Tax Credit voor Tesla. Toch bijzonder, de enige partij die wat kan betekenen, die werken ze tegen. Volgens de kenners komt dit omdat Biden pro-vakbond is.


De IRA is aangescherpt voor wat betreft de herkomst van batterijen, en de M3 met Chinese LFP valt buiten de boot, niet Tesla als geheel. Alle Tesla’s met Nevada 2170’s en Texas 4680’s kwalificeren nog alsmede de made in Japan 18650 voorzover de S&X onder de aanschaf limiet van 80K zitten.

Andere fabrikanten vallen onder dezelfde regels, het is een geo-politieke move van de Biden administration die past binnen de wat ‘moeilijke’ verhouding met China.

Een succesvolle verdere Ramp van de 4680 zou uitermate welkom zijn uiteraard.
 
  • Informative
Reactions: Nowyony
De IRA is aangescherpt voor wat betreft de herkomst van batterijen, en de M3 met Chinese LFP valt buiten de boot, niet Tesla als geheel. Alle Tesla’s met Nevada 2170’s en Texas 4680’s kwalificeren nog alsmede de made in Japan 18650 voorzover de S&X onder de aanschaf limiet van 80K zitten.

Andere fabrikanten vallen onder dezelfde regels, het is een geo-politieke move van de Biden administration die past binnen de wat ‘moeilijke’ verhouding met China.

Een succesvolle verdere Ramp van de 4680 zou uitermate welkom zijn uiteraard.
Je zou verwachten dat ze dan terug zouden vallen naar 3.750, het schijnt een ingewikkeld gebeuren te zijn daar. Zo kwam de M3 SR eerst maar in aanmerking voor 3.750 en later toch ineens voor 7.500

Volgens hun site valt niet alleen de RWD, maar ook de LR buiten de boot volgend jaar.

Wel bijzonder de MY RWD houdt wel zijn tax credit? Paar maand geleden was de goedkoopste MY een AWD met 4680, maar daar zijn ze mee gestopt, dan zou je verwachten dat de huidige MY RWD ook geen credit meer verdient? Of willen ze van hun M3'tjes af voor de refresh daar ook in productie wordt genomen?
 
Last edited:
EV subsidies in Duitsland zijn abrupt gestopt, Tesla reageert gepast:


Slecht voor de marges maar goed voor de transitie. De ‘concurrentie’ lijkt overigens alleen meer ICE te willen verkopen, geheel in lijn met hun korte termijn Visie.

In Frankrijk zijn de subsidie regels ook aangescherpt en vallen de MIC auto’s buiten de boot, MIG Y kwalificeert wel.
 
Kan met de snelle groei en onervarenheid te maken hebben, maar:
Ik heb met mijn MS meegewerkt aan die statistieken.
Een deel van mijn schades had er inderdaad mee te maken dat het een Tesla was.
Mijn vrouw reed door een muur (verkeerde pedaal is met de accelleratie van een MS moeilijk tijdig te corrigeren). 10000€.
Chill en obstakelpreventie bestonden in 2016 nog niet.
Ikzelf week onoplettend in de file van mijn rijstrook af terwijl ik dacht dat AP op stond en raakte licht een vrachtwagen. Dat ‘licht raken’ kostte.
Ik reed achteruit van de oprit terwijl de deur van mijn vrouw nog open stond. De Tesla geeft zo veel alarmen dat ik ze blijkbaar negeerde.
Ik had een panne in de UK waarvoor de bijstandsverzekering moest aangesproken worden voor een vlucht naar huis en een vlucht terug om de wagen op te halen na herstelling (veel kans dat een herstelling aan een ander merk op een paar dagen zou gekund hebben ipv op een maand). Samen met voorgaand schade gemaakt voor 5600€.
Een buurman liet de stekker van de SuC tegen mijn wagen valen. Kras in spatbord en achterlicht 870€. Betaald via gezinspolis vanandere partij, maar toch op mijn schadeverleden gezet.
Verder nog een verkeersbord van wegenwerken dat door de wind van een voorop rijdende vrachtwagen voor mijn wagen waaide. Maar dat heeft niets met een Tesla te maken. Geen enkele dagen zou die kunnen vermeden hebben. Rechtsbijstand wou niet procederen tegen de verantwoordelijke van signalisatie: “wie zegt dat je niet zelf tegen die paal reedt”. Terwijl de afdruk van de paal duidelijk horizontaal op mijn voorbumper stond. 145€
Bedragen zijn zonder eigen bijdrage van 1200€.
Gevolg was het eenzijdig stopzetten van contract door de verzekering (Van Dessel) en met hangende pootjes een nieuwe verzekeraar moeten zoeken, die natuurlijk veel duurder was.
Nu al 4 jaar schadevrij 🤞. Ervaring helpt inderdaad blijkbaar.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Kan dit ergens anders aub.
Interpreteer ik het correct dat alleen positieve verhalen voor de koers mogen?

Het lijkt erop dat ik de forum etiketten nog maar eens door moet lezen.
@pvkeep interpreteert een geintje als persoonlijke aanval. Smiley volstaat niet meer.
En kritische berichtgeving dat ook koersgevoelig kan zijn wordt verzocht elders te plaatsen.

Waarschijnlijk de 2 maanden regen waardoor we allemaal wat minder positief in onze vel zitten.
 
Last edited:
Interpreteer ik het correct dat alleen positieve verhalen voor de koers mogen?

Het lijkt erop dat ik de forum etiketten nog maar eens door moet lezen.
@pvkeep interpreteert een geintje als persoonlijke aanval. Smiley volstaat niet meer.
En kritische berichtgeving dat ook koersgevoelig kan zijn wordt verzocht elders te plaatsen.

Waarschijnlijk de 2 maanden regen waardoor we allemaal wat minder positief in onze vel zitten.
Ik heb totaal geen probleem met de melding van uw post.
Maar de post erna zag ik evolueren in een opsomming van een reeks schadegevallen.
Maar doe gerust jullie ding hoor. :cool:
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Kan met de snelle groei en onervarenheid te maken hebben, maar:


Volgens hetzelfde rapport heeft Mercury, een merk wat al sinds 2010 niet meer bestaat de minste gemelde schades.

Het gaat nadrukkelijk niet om ongelukken maar om schades. Een simpele verklaring kan zijn dat de Tesla vloot relatief jong is en schades dus gemeld en gerepareerd worden, iets wat je met een pakweg twintig jaar oude Mercury niet zo snel doet.
 
Megapacktory Shanghai is a Go


Fabriek wordt een copy-paste van Lathrop en krijgt zijn LFP cellen van CATL, de 80 GWh fabriek om de hoek bij Giga Shanghai die onlangs online is gekomen.

Fabriek zelf heeft niet heel veel om het lijf, beduidend minder complex dan een auto-Gigafactory.