Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
TSLA is inmiddels niet meer het aandeel met de meeste optie-activiteit. Dat is NVDA nu

Dat doet niets af aan de greep die de optiemarkt heeft op TSLA.

Nu zitten we in de run-up van de Cybertruck

Cybertruck gaat niet het verschil maken, veel te niche. De focus (althans, voor wat automotive betreft) ligt op de Gen3.

Wat ook was, is dat Elon toen vooral over Tesla en SpaceX tweette.

Dat is dan ook het onderliggende probleem hier. Heb je wel of niet vertrouwen in het management en de CEO.
 
Zo iets is ook mijn punt.

Veel in de pijplijn maar we kennen allemaal Elon time. Al lijkt men die op X weer vergeten te zijn nu iedereen roept dat de Roadster inderdaad volgend jaar gaat komen. Wanneer Elon schrijft 'aiming to ship next year' dan ga ik pas vanaf H2 2026 rekenen.

Voorlopig hebben met name macro en Musk zelf de sterkste greep op de koers imho, niet het bedrijf Tesla zelf.
 
  • Like
Reactions: jeewee3000
Eerder negatief imo.

De spin zijnde dat EV’s een voorbijgaand iets is zonder groeiperspectief terwijl de data het tegenovergestelde laat zien.

Overigens was Apple niet zozeer bezig met een EV maar eerder met een AV, een Autonomous Vehicle.
Overigens zag ik dat Apple maar liefst 10 miljard dollar aan ontwikkelingskosten al had, dat is echt huge, ook al is het peanuts voor Apple wellicht

Ander goed nieuws, Ford kan vanaf vandaag in de USA met een adapter laden blijkbaar bij de SuC, toch weer extra positief nieuws.
 
1709284258586.png


Heel wat mensen die er op hopen om geld te verdienen, en even veel die veel geld verliezen als het lukt.

Max pain was 197,5
1709284367799.png



Historisch gezien valt de SP op vrijdag weer ietsje lager uit dan Max Pain.

1709284546714.png

 
Bizar.

Sowieso had musk een optiepakket gekregen waarmee die aandelen (=stemrecht) in Tesla kon kopen tegen de prijs van 2018. Volgens mij zelfs met de voorwaarde dat ie niet binnen 5 jaar weer mocht verkopen, dus tot zover de "straatwaarde" van 56 miljard. Maar als dit doorgaat, dan krijgen ze doodleuk 29 miljoen aandelen met de prijs van 2024 die ze ook meteen weer mogen verkopen.

$TSLA zal wel wel weer in de uitverkoop liggen dan.