Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beschermstrip instapdrempel chroom look

This site may earn commission on affiliate links.

Xfrank

Well-Known Member
Jun 16, 2012
11,327
15,579
Waasmunster, Belgium
ik heb een aantal setjes van deze zelfklevende beschermstrips voor de instapdrempels. (er zit een lijmlaag op de strips)
Zeer gemakkelijk te plaatsen op het vlakke deel van de kunststof.
LET OP: ENKEL OP HET VLAKKE DEEL EN NIET IN DE BOCHTEN PLAATSEN!
Ontvetten met isopropanol alcohol (verkrijgbaar bij de apotheek)
opkleven en aandrukken.
Bij mij zitten ze er nu een aantal weken in en ik heb de indruk dat passagiers zelfs voorzichtiger instappen om het blinkend spul niet vuil te maken:wink:
Ze zijn te verkrijgen aan 40€ per set exclusief BTW en verzendkosten.

interesse? stuur uw factuurgegevens naar [email protected]
afhalen kan ook, na afspraak
strip voor 2.jpg
strip.jpg
strip achter.jpg
strip achter 2.jpg
strip set.jpg
strip voor.jpg
 
Last edited:
En de strips zijn binnen! Thanks Frank!

Nu nog een auto zien te vinden om ze in te doen! :)
Kleine tip: plaats ze bij de achterportieren niet te ver naar voren. Probeer ze zo vlak mogelijk te plaatsen. Ik heb ze iets te ver naar voren geplaatst. Ze zijn dan iets naar boven gebogen en staan dan onder spanning. Helaas beginnen ze nu al los te laten..
 
Kleine tip: plaats ze bij de achterportieren niet te ver naar voren. Probeer ze zo vlak mogelijk te plaatsen. Ik heb ze iets te ver naar voren geplaatst. Ze zijn dan iets naar boven gebogen en staan dan onder spanning. Helaas beginnen ze nu al los te laten..

Ja, je moet ze op het vlakke deel kleven en niet in de bocht.
mijn eerste eigen versie had ik een stuk langer gemaakt en zaten tot in de bocht.
zelfs nadat ik ze een beetje had voorgebogen, kwamen ze na een tijdje terug los.
daarna heb ik ze korter gemaakt dat ze enkel op het vlakke deel zitten.

dus: enkel op het vlakke deel kleven, en de kunststof van de auto ontvetten met isopropanol alcohol
 
Ja, je moet ze op het vlakke deel kleven en niet in de bocht.
mijn eerste eigen versie had ik een stuk langer gemaakt en zaten tot in de bocht.
zelfs nadat ik ze een beetje had voorgebogen, kwamen ze na een tijdje terug los.
daarna heb ik ze korter gemaakt dat ze enkel op het vlakke deel zitten.

dus: enkel op het vlakke deel kleven, en de kunststof van de auto ontvetten met isopropanol alcohol
Heb je voor mij nog de tip waarmee ik ze het beste opnieuw kan plakken of kun je me twee nieuwe korte exemplaren leveren?
 
Zat er aan te denken om dan voor de zekerheid een beetje extra lijm aan te brengen. Welke lijm zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken?

de lijmlaag die er op zit is vrij krachtig, maar als er constante spanning op komt te staan zoals in een bocht, komt het na een tijdje toch los.
extra lijm aanbrengen lijkt me toch een risico. je weet niet echt hoe het op de bestaande lijmlaag en om de kunststof van de auto gaat reageren.