Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bijna was ik de held van de buurt ware het niet voor weer een "bug".

This site may earn commission on affiliate links.
SeC bellen valt mee de laatste tijd, toch in het Belgische SeC. Gisteren maar 10 minuten on hold en daarnet was ik binnen 2 minuten met iemand aan het praten. Man aan de lijn was/is niet op de hoogte van het bewaren van beelden. Ik heb het voorbeeld van Sixela gebruikt en hij ging het proberen (om dat het toch over 30 beschadigde voertuigen gaat). Spannend want ook nog net binnen de 48u...

In mijn geval: erlangs rijden (ik was net in hetzelfde geval, en heb nu een mooi filmpje van de vandaal die mijn ruit stuksloeg via de B-pillar camera, die zelfs niet in Sentry mode wordt bewaard!)
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Dat werd "nougat bollen" zoals we hier zeggen. De beelden hebben/hadden ze maar buiten gegevensdeling die aangevinkt moet zijn moet ook het alarm van de auto afgaan alvorens ze de beelden vrijgeven... Alarm ging niet af dus geen beelden. Daarnaast zouden nog een paar parameters moeten zijn waaraan voldaan moet worden maar service desk persoon kon ze niet meer herinneren.
 
Dat werd "nougat bollen" zoals we hier zeggen. De beelden hebben/hadden ze maar buiten gegevensdeling die aangevinkt moet zijn moet ook het alarm van de auto afgaan alvorens ze de beelden vrijgeven... Alarm ging niet af dus geen beelden. Daarnaast zouden nog een paar parameters moeten zijn waaraan voldaan moet worden maar service desk persoon kon ze niet meer herinneren.
pfffffffff......kan de politie ze niet vorderen ivm het onderzoek? Zijn ze verplicht ze af te staan.
Hoe lang blijven ze bewaard bij Tesla?
 
pfffffffff......kan de politie ze niet vorderen ivm het onderzoek? Zijn ze verplicht ze af te staan.
Hoe lang blijven ze bewaard bij Tesla?
Nee, de politie kan alleen verzoeken of je ze af wil staan.
Je bent niet gedwongen ze af te geven; immers dat zou de privacy van iemand kunnen schenden, waarmee degene die de beelden afgestaan heeft door de advocaat van de tegenpartij aangeklaagd kan worden.
De enige die ze kan vorderen (waarmee de partij die de beelden afstaat dus automatisch is gevrijwaard), is de Officier van Justitie.

Dus is de tip: wil de politie graag de beelden van je camera om iemand aan te kunnen pakken, vraag of ze even contact leggen met de OvJ voor een bevel van de OvJ om je beelden af te staan, zodat je gevrijwaard bent. Als de politie de beelden interessant vinden, willen ze dat echt wel doen.
 
Nee, de politie kan alleen verzoeken of je ze af wil staan.
Je bent niet gedwongen ze af te geven; immers dat zou de privacy van iemand kunnen schenden, waarmee degene die de beelden afgestaan heeft door de advocaat van de tegenpartij aangeklaagd kan worden.
De enige die ze kan vorderen (waarmee de partij die de beelden afstaat dus automatisch is gevrijwaard), is de Officier van Justitie.

Dus is de tip: wil de politie graag de beelden van je camera om iemand aan te kunnen pakken, vraag of ze even contact leggen met de OvJ voor een bevel van de OvJ om je beelden af te staan, zodat je gevrijwaard bent. Als de politie de beelden interessant vinden, willen ze dat echt wel doen.

Helemaal juist, het enige wat de politie nog wel kan doen is om de beelden veilig te stellen. Dit om te voorkomen dat ze gewist zijn voordat de OvJ ze gaat vorderen.
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Je moet hem kort aanraken zodat er een pijltje naar beneden verschijnt. Dan worden de laatste beelden bewaard.
Als je hem aanraakt en vasthoudt dan gaat hij uit en heb je mogelijk niets. Dus misschien heb je het zelf niet goed gedaan?

Hey, nee er stond wel degelijk een melding op het scherm dat de schrijfsnelheid van de USB stick niet snel genoeg was. Ik weet hoe ik de usb stick moet verwijderen.
 
Nog een laatste update. De beelden worden 72u bewaard als je gegevensdeling hebt aangevinkt in je wagen. Alles staat op servers in de VS. Je locale service center kan ze opvragen maar er moet aan verschillende parameters voldaan worden. oa ook het alarm moet afgegaan zijn. Verder kon men niet veel meer zeggen bij het sec. Blijf het wel vreemd vinden dat ik mijn eigen beelden niet kan opvragen. Soit het is zo.
 
Nog een laatste update. De beelden worden 72u bewaard als je gegevensdeling hebt aangevinkt in je wagen. Alles staat op servers in de VS. Je locale service center kan ze opvragen maar er moet aan verschillende parameters voldaan worden. oa ook het alarm moet afgegaan zijn. Verder kon men niet veel meer zeggen bij het sec. Blijf het wel vreemd vinden dat ik mijn eigen beelden niet kan opvragen. Soit het is zo.
Volgens mij worden de gegevens pas verzonden naar de VS als het alarm afgaat (of als andere zaken gebeuren -- manuele interventies als je op AP zit worden soms ook verstuurd, met iemand in de VS die aan "triage" doet om te weten of AP iets verkeerd deed). Als dat gebeurt worden de beelden X minuten vóór en X minuten ná het incident verstuurd naar de VS. Anders worden ze op termijn in de ringbuffer gewoon overschreven voor de "huidige" beelden (mocht er binnen X minuten iets gebeuren).

Als de beelden niet op de stick zitten én niet verstuurd werden, dan kun je opvragen wat je wilt, veel ga je inderdaad niet krijgen, helaas.

Bij mij was inderdaad het alarm afgegaan.