Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BlackVue dashcams.

This site may earn commission on affiliate links.
Zaterdag bij Herbert weer een dash camera in laten bouwen en tevens mijn 21 inch turbine velgen (e rally veiling) opgehaald. Was weer erg gezellig met Herb en prima netjes ingebouwd.
Center cabs zijn trouwens nu ook geregeld Herbert. No problemo. Bedankt.
On topic: 21 inch velgen maken de auto af en hij rijdt zeker ook een stukje strakker.
 
  • Like
Reactions: Wim S. and herb_k
Zaterdag bij Herbert weer een dash camera in laten bouwen en tevens mijn 21 inch turbine velgen (e rally veiling) opgehaald. Was weer erg gezellig met Herb en prima netjes ingebouwd.
Center cabs zijn trouwens nu ook geregeld Herbert. No problemo. Bedankt.
On topic: 21 inch velgen maken de auto af en hij rijdt zeker ook een stukje strakker.
Items welke je via de E Rally hebt aangeschaft voelen altijd net dat stukje beter :)
 
Tip: niet alle Android telefoons ontvangen het wifi connectie signaal van de BV. Probleem is inmiddels opgelost met de nieuwe firmware! Dus of iemand met wel werkende Android of iPhone vragen, of kaartje eruit en via laptop nieuwe firmware erop en instellingen aanpassen.
 
Vervelend: de nieuwste dashcams, DR900s, kunnen nog niet automatisch naar de Cloud uploaden! Raar, maar waar. Twee oudere types inmiddels wel, al denk ik dat je snel over de limiet van het gratis, standaard abonnement heen gaat.
 
Voor diegene die last hebben van een blauwe waas bij het live kijken via een Android telefoon, hier een oplossing die het probleem bij mij (Oneplus 6) heeft opgelost:

- zet developer options aan: bij OnePlus tik je zeven keer op Build Number, dan voer je je toegangscode nogmaals in
- onder developer options (stukje scrollen) staat de optie 4x MSAA: aanvinken.

Daarna werkt alles weer naar behoren! Opnieuw opstarten was bij mij niet nodig.

Het zou wel een iets negatief effect op batterijverbruik hebben...
 
  • Helpful
Reactions: herb_k
Mooie Update voor de Blackvue bezitters:

Firmware Update] DR900S (1.004), DR750S (1.010) With New Parking Mode


New firmware is available for the DR750S (1.010) and DR900S (1.004) Series, bringing a brand new Time Lapse Parking Mode and improved Motion & Impact detection mode, as well as a native mirror view recording option for the rear camera.

MODELS CONCERNED:

  • DR750S Series (DR750S-1CH, DR750S-2CH, DR750S-2CH IR and DR750S-2CH TRUCK)
  • DR900S Series (DR900S-1CH, DR900S-2CH)
WHAT’S NEW:

  1. New Time Lapse Parking Mode option.
  2. Improved Motion & Impact detection Parking Mode, with Region-based Motion detection
  3. Added rear camera native mirror view recording setting (Dual-channel models only).
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Pudding
De dashcam functionaliteit in V9 is beperkt tot de frontcamera, alleen voor AP2.5 wagens, beelden worden opgenomen op een USB stick, maximaal ongeveer een uur. Geen always-on mode en dergelijke. Kan natuurlijk altijd later worden toegevoegd.
Here’s how Tesla’s new dashcam feature using Autopilot cameras works
Ik blijf nog even bij mijn Blackvue.
Idd en TeslaCam die niet opneemt als de auto uit staat. Juist grote voordeel van de BlackVue dat de Cam botsing kan detecteren ook al is de auto uit.
 
Gisteren noodgedwongen afgereisd naar Almere na een upgrade van de deursloten (en bijhorende kabelbomen) bij Sec Aartselaar.
Gezien de Blackvue op die plaats haar stroom betrok, was het gedaan met filmen :(
Toch weer snel en handig opgelost door Herbert, en de Blackvue is nu netjes aangesloten op het centrale paneel met zekeringen.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om de DR650S-2CH in te ruilen voor een recent model. Het is de Blackvue DR750S-2CH geworden en niét de meer recente DR900S-2CH, want ook daar was het advies van Herbert zeer nuttig!
Aanrader! :)
 
  • Informative
Reactions: bpsmits and shthpnz