Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Blokkeerkosten shell recharge

This site may earn commission on affiliate links.
Vanaf het moment dat je wagen is opgeladen en aan de laadpaal blijft hangen heeft Shell vandaag ook geen (potentiële) omzet meer.

Het probleem is dat veel mensen dit van hun eigen standpunt bekijken en meer moeite hebben om zich in te leven in de situatie van anderen zoals oa in ploegen werken, deeltijds 's nachts werken, ...
 
Deze i4 neemt bijvoorbeeld de laadplaats als zijn privé parking. Hij plugt hem zelfs niet in... Nu ja, wat is het probleem na 20 uur komt er toch niemand meer laden.
Oh ja, deze foto is van iemand die om 22u05 wel MOEST laden.


Screenshot 2023-12-19 at 16.33.26.png
 
Als dit plan nu bedacht was om klevers te ontmoedigen, dan zou ik denken ‘aardig begin’. Maar dit heeft puur te maken met meer omzet draaien met langzaam ladende voertuigen. Ik heb hier nog een eNiro uit 2019. Die komt never nooit boven de 5 kW bij een publieke lader.
Helaas laat Shell zijn ware gezicht weer zien…….
 
Als dit plan nu bedacht was om klevers te ontmoedigen, dan zou ik denken ‘aardig begin’. Maar dit heeft puur te maken met meer omzet draaien met langzaam ladende voertuigen. Ik heb hier nog een eNiro uit 2019. Die komt never nooit boven de 5 kW bij een publieke lader.
Helaas laat Shell zijn ware gezicht weer zien…….
Shell? Of de specifieke laadpaal eigenaren?
 
Deze i4 neemt bijvoorbeeld de laadplaats als zijn privé parking. Hij plugt hem zelfs niet in... Nu ja, wat is het probleem na 20 uur komt er toch niemand meer laden.
Oh ja, deze foto is van iemand die om 22u05 wel MOEST laden.


View attachment 1001033
Ik denk dat je in België daarvoor de politie kan bellen, en dat ze dan slepen.
 
  • Like
Reactions: Ben Hinssen
Deze i4 neemt bijvoorbeeld de laadplaats als zijn privé parking. Hij plugt hem zelfs niet in... Nu ja, wat is het probleem na 20 uur komt er toch niemand meer laden.
Oh ja, deze foto is van iemand die om 22u05 wel MOEST laden.


View attachment 1001033
Hier waar ik woon in de afgelopen maanden veel nieuwe laadpalen geplaatst maar heel vaak staan er ICE's geparkeerd. Handhaving nul. Dat is dan de keerzijde.
 
Ik begrijp overigens de heisa niet goed, toch niet in België.

Het gaat enkel over Bluecorner palen, maar iedereen doet alsof elke paal die kosten gaat aanrekenen...

En Bluecorner heet sinds een paar maanden Blink.

 
Dat zou me zeer vreemd lijken dat ze wel willen dat je blijft laadpaalplakken, maar niet laden....
Inderdaad. Maar dat is wel wat er staat. Bij twee CPO’s mag je maximaal vier uur laden. Daarna ga je extra betalen.

Overigens zegt Shell dat ze deze kosten moeten doorberekenen van EV-Box. Zij zouden volgens Shell deze regel hebben opgesteld.

Als dat zo is, dan verwacht je dat andere laadpasboeren moeten volgen.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Overigens zegt Shell dat ze deze kosten moeten doorberekenen van EV-Box. Zij zouden volgens Shell deze regel hebben opgesteld.
Staat dat zo in de mail? (Ik heb alleen de tekst van de website) Ik begrijp namelijk van EV-Box dat dit toch echt een maatregel van Shell zelf is. Wat het des te vreemder maakt.

Overigens zijn Road en EV-Box laadpaal fabrikanten en geen CPO dus het is als rijder niet echt makkelijk om te herkennen op welke palen dit zou gelden.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Shell ziet zo nu en dan je thuislaadpaal als roaming locatie en het zou me niet verbazen als ze daar ook blokkeerkosten gaan rekenen.

Ik heb een easee laadpaal met E-Flux backoffice. Ik had hier mijn mtc / Shell laadpas aan gekoppeld voor verrekening. Toen ik 55ct per KWh zag landen op mijn tankpas bleek dat Shell mijn locatie als roaming locatie zag. Ondanks dat E-Flux 26 ct (waarvan 23 ct voor mij) in rekening bracht. Shell toverde daar 29ct bij. Konden ze niets aan doen, aldus de helpdesk van Shell.
 
  • Funny
Reactions: robertvg
Tesla rijders kunnen dit toch makkelijk omzeilen?

Als ik om 21:00 uur de auto aan de lader zet en in de app instel dat hij vanaf 03:00 moet beginnen met opladen omdat ik om 07:00uur naar mijn werk ga dan is er niets aan de hand. Ze geven het zelf aan dat je na 4 uur de oplaadsessie kan stoppen en opnieuw starten als je auto nog niet opgeladen is dus de stekker erin maar niet opladen telt niet mee dan.

Zelf gebruikt Shell laders nooit trouwens, zijn hier veel te duur vergeleken met vattenfall palen (30 cent vs 60 cent).
 
  • Like
Reactions: Phil V