Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Blokkeerkosten shell recharge

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla rijders kunnen dit toch makkelijk omzeilen?

Als ik om 21:00 uur de auto aan de lader zet en in de app instel dat hij vanaf 03:00 moet beginnen met opladen omdat ik om 07:00uur naar mijn werk ga dan is er niets aan de hand. Ze geven het zelf aan dat je na 4 uur de oplaadsessie kan stoppen en opnieuw starten als je auto nog niet opgeladen is dus de stekker erin maar niet opladen telt niet mee dan.

Zelf gebruikt Shell laders nooit trouwens, zijn hier veel te duur vergeleken met vattenfall palen (30 cent vs 60 cent).
Het heet niet voor niets connectie tarief. Je connecteert de paal om 21:00 uur, niet om 03:00 uur.
 
  • Like
Reactions: Michel_AH
Het is natuurlijk wel raar dat hiermee het in de nacht laden redelijk onmogelijk (prijstechnisch) wordt gemaakt. Je hebt al een nadeel als je niet op je oprit met zonnepanelen goedkoop kan laden. Zo wordt het verschil wel erg groot.

Je zou denken dat er betere oplossingen gevonden kunnen worden.
 
Het is natuurlijk wel raar dat hiermee het in de nacht laden redelijk onmogelijk (prijstechnisch) wordt gemaakt. Je hebt al een nadeel als je niet op je oprit met zonnepanelen goedkoop kan laden. Zo wordt het verschil wel erg groot.

Je zou denken dat er betere oplossingen gevonden kunnen worden.
Bovendien is in de nacht laden erg prettig om het netwerk op piekmomenten te ontlasten
 
Het heet niet voor niets connectie tarief. Je connecteert de paal om 21:00 uur, niet om 03:00 uur.

Dat klopt maar ze geven zelf dit aan:

1.jpg


Je betaald om 21:00 uur de 35 cent start tarief, in de tesla app klik je op stop met laden en daarmee reset je de blokkeerkosten timer volgens hun.
Om 03:00 uur start de geplande oplaadsessie. Je betaald weliswaar 2x starttarief maar ik vermoed dat je hiermee de blokkeerkosten wel kan voorkomen. Zeker weten doe ik natuurlijk niet. Zou iemand moeten testen...

De kabel blijft dan vast zitten zolang je niet op ontgrendelen laadpoort doet + pasje zwaait.
 
Dat klopt maar ze geven zelf dit aan:

View attachment 1001337

Je betaald om 21:00 uur de 35 cent start tarief, in de tesla app klik je op stop met laden en daarmee reset je de blokkeerkosten timer volgens hun.
Om 03:00 uur start de geplande oplaadsessie. Je betaald weliswaar 2x starttarief maar ik vermoed dat je hiermee de blokkeerkosten wel kan voorkomen. Zeker weten doe ik natuurlijk niet. Zou iemand moeten testen...

De kabel blijft dan vast zitten zolang je niet op ontgrendelen laadpoort doet + pasje zwaait.
Dit gaat volgens mij niet werken, hoe ga je dan de paal opnieuw activeren ?
 
Dit gaat volgens mij niet werken, hoe ga je dan de paal opnieuw activeren ?

De paal hoef je niet opnieuw te activeren. De start/stop wordt vanuit de auto geïnitieerd.
Ik kan bij ons lokale Vattenfall paal de sessie stoppen vanuit de tesla app en later weer op opladen klikken. Hoef niet bij de paal te zijn of pasje te scannen hiervoor.

Maar wat ik al zei, het is maar de vraag of het gaat werken. Als ze met punt 1 in de screenshot bedoelen dat je fysiek de kabel uit de paal moet halen en weer insteken dan gaat het natuurlijk niet werken.
 
De paal hoef je niet opnieuw te activeren. De start/stop wordt vanuit de auto geïnitieerd.
Ik kan bij ons lokale Vattenfall paal de sessie stoppen vanuit de tesla app en later weer op opladen klikken. Hoef niet bij de paal te zijn of pasje te scannen hiervoor.

Maar wat ik al zei, het is maar de vraag of het gaat werken. Als ze met punt 1 in de screenshot bedoelen dat je fysiek de kabel uit de paal moet halen en weer insteken dan gaat het natuurlijk niet werken.
Nee, je moet de sessie opnieuw starten met je (virtuele) laadpas.
 
Dat klopt maar ze geven zelf dit aan:

View attachment 1001337

Je betaald om 21:00 uur de 35 cent start tarief, in de tesla app klik je op stop met laden en daarmee reset je de blokkeerkosten timer volgens hun.
Om 03:00 uur start de geplande oplaadsessie. Je betaald weliswaar 2x starttarief maar ik vermoed dat je hiermee de blokkeerkosten wel kan voorkomen. Zeker weten doe ik natuurlijk niet. Zou iemand moeten testen...

De kabel blijft dan vast zitten zolang je niet op ontgrendelen laadpoort doet + pasje zwaait.
My challenge will be to find an EV Box or Raad charger that is not in someone's house or an office building.
 
In Duitsland en Oostenrijk zag ik van de zomer op elke publieke paal een maximale sessie staan van 4 uur. Dit stond op het bord, dus niet afhankelijk van provider. Niet alleen blokkeerkosten van de provider maar ook risico op parkeerboete. Gevolg is wel dat er veel meer laadpalen beschikbaar zijn.
 
  • Informative
Reactions: SandeepT
Ik denk dat je in België daarvoor de politie kan bellen, en dat ze dan slepen.
Dat heb ik al eens gedaan, en het klopt, maar alleen zeurt de politie er wel over. Dit was ongeveer de conversatie een 2tal jaar geleden toen ik belde dat er twee dieselwagens voor de enige laadpaal in ons dorp stonden.

(Lees met een licht nasale ambtenaren stem)
"Heb je zelf een elektrische wagen, of kan je er gewoon niet tegen dat er iemand verkeerd staat geparkeerd".
- "Ja mevrouw de agent, ik heb een elektrische wagen en zou graag laden aan deze laadpaal."
"En moet je ook echt laden, of heb je genoeg batterij?".
- "Het is geen noodzaak om hier te laden, ik kan nog net bij een andere laadpaal geraken, maar ik had er wel op gerekend om hier kunnen laden."
"We zullen het bekijken, maar slepen doen we sowieso niet bij een eerste voorkomen. De bestuurder krijgt altijd eerst een waarschuwing."
 
  • Disagree
Reactions: SandeepT