Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

BMWi3 of Nissan Leaf als 2de auto voor de vrouw?

This site may earn commission on affiliate links.
Nu is dit het Tesla forum maar velen van jullie zijn ook EV “fan” of hebben hier veel ervaring mee.
Omdat helaas een model 3 uit het budget valt en een model S niet voor de vrouw geschikt is kijken we nu naar een andere EV.
Kwa budget komen we nu uit op :
- BMW i3 bj 2018 Basis iPerformance 94Ah 33 kWh
- Nissan Leaf 2018 2.ZERO EDITION 40kWh
Beide rond de €18.000,-

Mischien dat sommige van jullie hier al ervaring mee hebben als 2de auto voor de vrouw. Afstanden zijn gering en is echt als woon-werk ( 20km p.d. ) en boodschappen auto.
Hoor graag jullie input en ervaringen.
 
Dacia Spring Electic. Is bijna niet te geloven dat die evenveel kost.
Te mooi om waar te zijn?
Een EV met een vermogen van 44 (!) pk, die in 19,1 seconden naar 100 km/h sjokt en maximaal 125 km/h haalt. Grappig genoeg vermeldt de Dacia-prijslijst bij de topsnelheid heel koddig: 'op het circuit'.

Daar durf ik mijn vrouw niet de weg op de laten. Evenals de Renault twizzy. Denk dat ze daar niet eens in durft te stappen.
En tuurlijk moet de auto ook ons gezin kunnen hebben als de Tesla een keer een dagje weg is.
 
Last edited:
Upvote 0
2de wagen voor de vrouw? 😱
Heeft ze niet genoeg met één wagen?

En nu serieus:
- optie 1: voor 20km/dag --> elektrische fiets
- optie 2: Dacia Spring Electric. Nieuw met garantie voor de prijs van bovenstaanden van 5 jaar oud...

Lekker conservatieve opvatting, man met de auto en vrouw moet maar fietsen.

Afijn, ik zou het wel weten: BMW i3. Veel onderscheidender en een cultauto in wording. Daarnaast goed uitontwikkeld en praktisch.

Nissan Leaf heb ik ook weleens in meegereden en voelde voor mij wat gewoontjes. Wel gewoon een prima auto. Was overigens in zweden, met een Noorse collega die er regelmatig mee van Oslo naar Goteborg reedt.

Rationeel gezien is die Dacia Spring ook geen slechte optie. Ik ontleen geen status aan een auto, maar een Dacia voor de deur gaat mij echt te ver.

Al met al, gaat het met zulke afstanden denk ik echt om persoonlijke voorkeur. Laadmogelijkheden, actieradius ed zijn dan niet relevant. Scheelt een leaf volgens mij ook niet in van een i3.
 
  • Funny
Reactions: Krisja and Nick-m
Upvote 0
Lekker conservatieve opvatting, man met de auto en vrouw moet maar fietsen. .... ik zou het wel weten....


Over een conservatief antwoord gesproken.
Ik, als man zijnde, zou het wel weten wat ik voor mijn vrouw zou kiezen... (stel dat ze ook nog een eigen keuze zou hebben)

Man, man, man, wat is er verkeerd om met een elektrische fiets van pakweg 3.000 euro te gaan werken op een afstand van 10km? Zelf deed ik dagelijks 65km met de fiets, terwijl mijn vrouw ging winkelen met de Range Rover...

Tsjonge, tsjonge toch
 
Upvote 0
Over een conservatief antwoord gesproken.
Ik, als man zijnde, zou het wel weten wat ik voor mijn vrouw zou kiezen... (stel dat ze ook nog een eigen keuze zou hebben)

Man, man, man, wat is er verkeerd om met een elektrische fiets van pakweg 3.000 euro te gaan werken op een afstand van 10km? Zelf deed ik dagelijks 65km met de fiets, terwijl mijn vrouw ging winkelen met de Range Rover...

Tsjonge, tsjonge toch
Ik mis je punt? Niks conservatiefs aan, of je moet menen dat we in dit topic niet mogen antwoorden welke auto wij wellicht interessant zouden vinden?

Is helemaal niets mis met fietsen overigens, maar iedere gezinssamenstelling is anders. Wellicht is er wel een hele goede reden waarom de fiets niet de voorkeur heeft. Heb ik geen oordeel over.

Als ik geen tweede auto zou hebben zou mijn vrouw een groot deel van de week een zeer beperkte actieradius hebben, omdat ik nou eenmaal vrijwel altijd de auto nodig heb voor zakelijke afspraken (die niet zonder heel veel tijdverlies met OV kunnen). Om maar een voorbeeld de noemen. Bij ons is de 2e auto overigens een Fiat 500. En nee, was niet mijn voorkeur.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Upvote 0
Over een conservatief antwoord gesproken.
Ik, als man zijnde, zou het wel weten wat ik voor mijn vrouw zou kiezen... (stel dat ze ook nog een eigen keuze zou hebben)

Man, man, man, wat is er verkeerd om met een elektrische fiets van pakweg 3.000 euro te gaan werken op een afstand van 10km? Zelf deed ik dagelijks 65km met de fiets, terwijl mijn vrouw ging winkelen met de Range Rover...

Tsjonge, tsjonge toch
Xe elektrische fiets is ook zeker besproken. Maar met het mooie weer in nederland en een functie waarbij representatief moet zijn. Zit ze toch liever droog en koel of warm.
Zij twijfelt ook tussen deze 2 auto’s. Het is meer om de ervaring van anderen. Betrouwbaarheid, onkosten, gemak etc.
 
  • Like
Reactions: inactive
Upvote 0
Wij kwamen bij dergelijke oefening telkens, al drie keer, bij een Zoe uit.
0 Euro NCAP sterren.

Ja, in 2013 waren er dat nog 5, maar de testcriteria zijn strenger geworden. En in beide versies (0 en 5 sterren) was frontale aanrijding en zijdelingse aanrijding tegen paal zwak.

En dan moet je nog gaan kijken dat je een tweedehands Zoe vind met CCS2-stekker, want de 43kW AC palen gaan er harder uit dan CHAdeMO.

1686987711386.png
 
  • Informative
Reactions: Krisja
Upvote 0
0 Euro NCAP sterren.

Ja, in 2013 waren er dat nog 5, maar de testcriteria zijn strenger geworden. En in beide versies (0 en 5 sterren) was frontale aanrijding en zijdelingse aanrijding tegen paal zwak.

En dan moet je nog gaan kijken dat je een tweedehands Zoe vind met CCS2-stekker, want de 43kW AC palen gaan er harder uit dan CHAdeMO.

View attachment 947783

In 2013 had de BMW i3 4 sterren, zie euroncap.com Ik weet niet wat er in latere bouwjaren is aangepast in de i3, maar het is dus niet persee een reden de Zoe te laten staan.

Neemt niet weg dat je ze volgens mij heel weinig met koopaccus ziet, en met huur wordt het meteen in slechte deal wbt exploitatiekosten.
 
Upvote 0