Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bye bye Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
We gaan nu al zo of topic, kan deze ook nog wel 😉


IMG_6845.jpeg
 
Wat maakt dat het reizen hierin wat tegenviel? Was dat toch de beperkte inhoud vd tank, of waren het de rij-eigenschappen?
Nee, rijeigenschappen vielen zeker niet tegen, integendeel.
Wij rijden 2x jaar naar Z-Spanje en hebben nog 2 kleine hondjes die mee reizen. We hebben redelijk wat bagage mee dus een dakkoffer moest er altijd op. Het verbruik op de snelweg en de kleine tank vielen wel wat tegen eerlijk gezegd.
Maar, eens ter plaatse dan wel weer super handig, vinnig, compact en op de smalle, steile, dikwijls onverharde wegen in die streek.. ideaal 👍


We gaan nu al zo of topic, kan deze ook nog wel 😉


View attachment 1012670
Dat was hem, zelfde kleuren en aan de lichten te zien, zelfde bouwjaar (De linker dan he 😂)
 
Naast mijn MYP hebben we de M3P ingeruild op een gebruikte Countryman SE ALL4PHEV. Best een fijne, grote kleine auto tot nu toe. Elektrisch in en om het dorp. We willen hem ook wel eens gebruiken voor reizen naar Italie, zeker in de winter daar de range van mijn MYP dan beperkter is. Wat maakt dat het reizen hierin wat tegenviel? Was dat toch de beperkte inhoud vd tank, of waren het de rij-eigenschappen?

Ik weet niet jouw verwachting is, maar ik heb echt geen enkel probleem met de range van de MYP naar de wintersport (Dolomiti Superski seizoenskaarthouder hier…). Als mijn vrouw erbij is klaagt ze zelfs over dat de auto veel te weinig geladen moet worden. Haar plaspauzes (en de lunch) kosten meer tijd…
 
Ik weet niet jouw verwachting is, maar ik heb echt geen enkel probleem met de range van de MYP naar de wintersport (Dolomiti Superski seizoenskaarthouder hier…). Als mijn vrouw erbij is klaagt ze zelfs over dat de auto veel te weinig geladen moet worden. Haar plaspauzes (en de lunch) kosten meer tijd…
Misschien moet ik het dan maar eens proberen. In oktober naar Italie was in MYP immers super. Ik was de M3P gewend die in de winter toch een aanzienlijke range daling kende.
 
Dat is net de reden waarom mijn vrouw als volgende wagen een EX30 wilt, haar XC40 vindt ze te groot 😂

En zo heeft iedereen zijn redenen. Wij hebben na een heel slechte ervaring met BMW, jaren later, in 2018 toch weer voor een wagen uit hetzelfde huis gekozen: Mini Countryman SE ALL4 PHEV. Het hoefde niet meer zo groot en lang. Hoewel de Countryman niet zo klein is, was het voor mij al snel duidelijk dat het, zeker om te reizen, niet de beste keuze was. Voor de rest best wel leuke auto. Maar..komt daar toch alweer een zeer negatieve ervaring met BMW BeLux bij zeker.
Het besluit stond vast, nieuwe auto moest EV zijn en zeker geen BMW of de nieuwe Countryman EV meer terwijl ik op die laatste eigenlijk wel een beetje mijn zinnen had gezet want hij is een stuk ruimer geworden.
Na verschillende merken te hebben vergeleken was de keuze voor mij een no brainer. De prijs, de inbegrepen opties, de range, de prestaties, de ruimte, de continue updates aan huis, de rangers, het SuC netwerk, ja zelfs de looks maar tevens het baanbrekende werk van Tesla en de andere bedrijven van EM hebben mij overtuigd. Ik ben nog altijd heel tevreden met mijn aankoop en ik wens iedereen, zeker diegenen die een wagen met eigen middelen betalen, hetzelfde toe in zijn of haar keuze.

Exact, zoals al vaker gezegd hier, met harde cijfers vergelijken kom je altijd bij tesla uit.
Mijn vrouw is ook volledig overtuigd dat de Tesla de beste keuze is voor onze lange afstanden wagen.
Ze wil die alleen niet voor haarzelf owv de vele en constante pieps en alarmen.
En ik kan ze geen ongelijk geven. Hier in de buurt piept de tesla constant.

Terug on topic: als ik dan een niet tesla ev zou moeten kiezen, zou Volvo ook mijn eerste keuze zijn.
 
  • Like
Reactions: SandeepT
Exact, zoals al vaker gezegd hier, met harde cijfers vergelijken kom je altijd bij tesla uit.
Mijn vrouw is ook volledig overtuigd dat de Tesla de beste keuze is voor onze lange afstanden wagen.
Ze wil die alleen niet voor haarzelf owv de vele en constante pieps en alarmen.
En ik kan ze geen ongelijk geven. Hier in de buurt piept de tesla constant.

Terug on topic: als ik dan een niet tesla ev zou moeten kiezen, zou Volvo ook mijn eerste keuze zijn

Onderhuids is er juist veel veranderd aan de Tesla. Onder meer de stoelen zijn beter geworden (zodanig dat ik woensdagochtend met rugpijn in de auto stapte en in de avond, bijna 1.000 km verder de rugpijn verdwenen was).

En mijn Tesla is toch echt Made in Germany.
tesla wordt ontworpen in Amerika en geproduceerd in Amerika China en beetje Europa. Volvo wordt ontworpen in Zweden, geproduceerd in Europa en China. Net als Smart eigenlijk. Puteto, Petato.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Mijn Tesla is ook Chinees.
Al eens in de design- en vooral IT-afdelingen van de westerse bedrijven geweest de laatste tijd en geteld hoeveel Europese medewerkers er nog zijn?
Ik denk dat jouw ‘Europese’ airfyers, was- en koffiemachines ook wel eens Indisch of Chinees mogen genoemd worden qua design, ook al zijn ze ‘hier’ in bv Brainport Eindhoven ontworpen.
We hebben onszelf uit de markt geprijsd.
Je mist het punt. Het ging om het te veel last hebben van piepjes en alarmpjes.
Laten nu juist de Chinese fabricaten daarin verre weg het hoogste in te scoren.
 
Last edited:
Moet ik echt geloven dat je in 2017 vol automatische, met volledig vertrouwen, over een drukke rotonde kon EN mocht?? Dit impliceert dat hij dus ook de rotonde automatisch verliet (dus op basis van je gps route) ….
Met handen aan het stuur remde hij en stuurde hij een minirotonde op, naam de bocht, reed er en af en accelereerde weer. Alleen de snelheid op de rotonde lag een beetje te hoog.