Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

City Supercharging

This site may earn commission on affiliate links.

PaulusdB

Mayor Gnomus Vintage Limb
Jul 12, 2013
6,721
6,546
Europe
We hadden al de Super Chargers en de Destination Chargers; nu hebben we ook de City Superchargers.

Supercharging Cities
supercharging-cities-announcement.jpg


Voorlopig alleen in Chicago en Boston. Wie spot de eerste Belgische of Nederlandse locatie?
 
Vraag me af waar je deze CiC plaatst ? Ik lees winkelcentrums of supermarken. Betekend dat ze op een parkeerterrein staan die vrij snel ingenomen kan worden door een ICE.
Gebeurt nu toch ook weinig bij reguliere laadplaatsen in grote parkings? Ik zie vooralsnog geen probleem. Ben wel benieuwd wat de Navi doet op doorgaande routes. Laat de navi de stad 'links" liggen op wordt de route afgebroken.
 
De reguliere laadplaatsen staan nu vooral de Foutlanders geparkeerd. Vraag met af of het nut heeft in NL. Als je kijkt in Frankrijk waar zeer grote parkeer plaatsen zijn zoals bij Auchan lijken ze me een mooie aanvulling
In grote parkings in Rotterdam (lijkt me toch een wereldstad) zijn er altijd laadpunten vrij. Ik maak er zelf geen gebruik van maar het valt me altijd op. Als deze publieke laadplekken al vrij zijn en niet ge-iced worden dan lijkt het me met city chargers helemaal geen probleem te zijn. Hebben de Foutlanders mooi hun plekken bij de publieke chargers en de Tesla bij de CiC's. Ideaal ;)
 
Weer een stukje van de puzzel. Volgens mij perfecte opvulling van het gat tussen SuC en DeC cq Wallcharger thuis. En deze zijn voor in de stad. We krijgen ook nog grote 40+ SuC's aan randen van steden en bij knooppunten. Wordt mooi totaalpakket zo.

Ik verwacht ook binnenkort aanpassing gewone SuC met verdeling van gehele vermogen over alle stalls ipv 1a/b waardoor ook hogere vermogens, wanneer daar reden voor is, kunnen worden afgenomen en het vermogen optimaal wordt verdeeld waarbij kans op afgeknepen vermogen heel klein is.
 
Last edited:
Ik verwacht ook binnenkort aanpassing gewone SuC met verdeling van gehele vermogen over alle stalls ipv 1a/b waardoor ook hogere vermogens, wanneer daar reden voor is, kunnen worden afgenomen en het vermogen optimaal wordt verdeeld waarbij kans op afgeknepen vermogen heel klein is.[/QUOTE]

Waar baseer je dat laatste op Hans?
 
In grote parkings in Rotterdam (lijkt me toch een wereldstad) zijn er altijd laadpunten vrij. Ik maak er zelf geen gebruik van maar het valt me altijd op. Als deze publieke laadplekken al vrij zijn en niet ge-iced worden dan lijkt het me met city chargers helemaal geen probleem te zijn. Hebben de Foutlanders mooi hun plekken bij de publieke chargers en de Tesla bij de CiC's. Ideaal ;)
Dat van Rotterdam betwijfel ik nog een beetje, maar de rest zou goed kunnen. Ik hoop je niet boos gemaakt te hebben !!! Ik weet hoe het afloopt met sommige forumleden;)
 
De reguliere laadplaatsen staan nu vooral de Foutlanders geparkeerd. Vraag met af of het nut heeft in NL. Als je kijkt in Frankrijk waar zeer grote parkeer plaatsen zijn zoals bij Auchan lijken ze me een mooie aanvulling
Als je de reden voor deze aanvulling leest, kun je voorstellen dat het de stedelingen in NL evengoed helpt. Zeker hen die in de straat last hebben van Foutlanders enzo.

Now, as part of our commitment to make Tesla ownership easy for everyone, including those without immediate access to home or workplace charging, we are expanding our Supercharger network into city centers,

PS: en dan is het bij een winkelcentrum met een Jumbo, Lidl , AH of Auchan praktischer dan bij een P bij de Lijnbaan, wie wil dáár nou wekelijks naartoe...
 
Dat van Rotterdam betwijfel ik nog een beetje, maar de rest zou goed kunnen. Ik hoop je niet boos gemaakt te hebben !!! Ik weet hoe het afloopt met sommige forumleden;)
Neem het qua Rotterdam maar van me aan; ik parkeer wekelijks in grote parkings waar immer publieke laadplekken vrij zijn. En aangezien ik jou nog nooit 1 woord onzin uit heb zien kramen zul je van mij geen commentaar krijgen. Over de andere 2 forum leden(beide namen beginnend met een F) heb ik besloten geen woorden vuil meer te maken. Ik denk dat de boodschap inmiddels duidelijk is. Serieuze, respectvolle leden met humor kruis ik graag de degens mee. Schobbejakken zoals ze zichzelf noemen staan op ignore ;)
 
  • Like
Reactions: pvh
Ok, nu terug naar dit toch wel bijzondere nieuws. Het laat zien dat Tesla zich bekommert over de hele laadinfra voor haar klanten. Dat is een compliment waard. En nog even in detail, we moeten niet uitsluiten dat er op een lokatie zowel CiC (leuk bedachte afkorting) als DeC's komen. Bij eerste betaal je de stroom maar bent snel klaar, bij de tweede betalen de winkeliers en kun je langer blijven. Who knows.
 
Vallen de city superchargers niet onder gratis superchargen? Of doel je op de model 3 die dat niet/beperkt heeft

Ik gok er zelf op dat het voor de huidige populatie nog gratis zal zijn maar dat zal voor de nieuwen straks anders zijn. En in twee jaar is de Tesla vloot misschien wel vier tot vijf keer zo groot als nu waarvan de meesten betalen voor SuC en CiC.