TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Conceptcar contactloos laden gespot in Zaandam

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FairFrank, Jan 9, 2016.

1. FairFrank

FairFrank Member

#1 FairFrank, Jan 9, 2016
    Last edited: Jan 9, 2016
  2. CO2CLEAN

CO2CLEAN Olivier Willemsen

Ben benieuwd, ik wist niet dat Tesla al zover was haha. Wel jammer om te zien dat sommige mensen het nog niet snappen. Wordt steeds groter probleem, naarmate EV's succesvoller worden.

3. tonvanboven

tonvanboven Member

#3 tonvanboven, Jan 9, 2016
    Last edited: Jan 9, 2016
    Schermafbeelding 2016-01-09 om 19.08.27.png

Dit soort auto's, ook Tesla's, krijgen van mij dit briefje onder de wisser.

4. Ivo-G

Ivo-G Member

"... hier niet meer te parkeren !" is mijns inziens toch erg definitief. Ik zou daar eerder " ... hier niet meer te parkeren als u niet hoeft te laden!" van maken

5. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Ophouden met de termen 'parkeren' en 'parkeerplaats'.
    Het is een laadplaats en niks anders.

6. dvroegop

dvroegop Member

Ik zie het steeds meer: BEV en PHEV voertuigen die parkeren op een laadplek, alsof een laadplek een dedicated parkeerplekje is voor auto's waar eventueel een stekker in kan. Gisteren nog een Foutlander bestuurder aangesproken. Hij parkeerde zijn auto op een laadplek en liep weg zonder de stekker er in te doen. Toen hem ik daar op aansprak zei hij "het is toch een plek voor elektrische voertuigen?" en liep door.

Tja.. van ICE bestuurders snap ik het soms nog wel. Van mensen die mede afhankelijk zijn van stekkers niet. Nog even ten overvloede: deze plekken zijn groen geschilderd en meer dan afdoende voorzien van bordjes.

- - - Updated - - -

Of deze dan: Schiphol Excellence parking. Mooie laadplekken, maar zo te zien niet een voertuig met een stekker.

Ik moest mijn vlucht halen dus ik heb er maar niets over gezegd. Frustrerend is het wel.

WP_20151218_06_29_14_Pro.jpg

7. S-19910

S-19910 Driving Model-S #19910

Ik ben van mening dat wij met z'n allen de foutparkeerders hierop moeten wijzen.
    Want het wordt een epidemie : iedereen doet het, dús ik mag het ook...

8. Stijn

Stijn Member

card1.jpg card2.jpg
    kaartjes te krijgen bij mij

9. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Zolang er blauwe borden met P's staan, zal er geparkeerd blijven worden.

10. ErikR

ErikR Member

Meest rechter is een Passat GTE en lijkt te zijn aangesloten. De drie links er van zijn allen 100% brandstof auto's, en de bestuurders van deze auto's zijn naar mijn mening bewust hier gaan staan, wetende dat ze fout staan. Sorry, maar dit is toch overduidelijk. En eens, we moeten van dat blauwe P bord af bij laadplaatsen! Deze auto's kunnen overigens van mij het kaartje van Stijn krijgen (zeg, Stijn, hoe kom ik aan die kaartjes?):

Overige bestuurders krijgen van mij nog altijd het voordeel van de twijfel en -naar gelang het type voertuig- onderstaand pamflet onder de ruitenwisser:

ICEd-Flyer%282%29.jpg

(pdf hier)

11. tonvanboven

tonvanboven Member

Ik zal het aanpassen, dank je wel.

12. Stijn

Stijn Member

PM me maar je adres en ik stuur er graag een deel op! Ik heb er nog een hoopje liggen, had me laten gaan bij het bestellen :)

13. FairFrank

FairFrank Member

+1.

14. Energie Gratiz

Energie Gratiz Active Member

Inderdaad zal het vervangen van het blauwe P-bord door een bord "verboden te parkeren" de beste oplossing zijn. Ook al zou die oplossing niet voldoen aan Europese regelgeving (wat ik hier een keer gelezen heb), dan moet Nederland maar weer eens het voortouw nemen. Misschien kunnen wij op dit punt bewerkstelligen dat de Europese regelgeving wordt aangepast door resultaten bij ons bereikt.

15. Blue Dream

Blue Dream Member

Laatst zag ik een filmpje waar mensen moedwillig over de stoep reden met de auto. Een aantal actievoerders hadden hele grote papieren stickers die op de voorruit geplakt werden. Op de sticker stond heel groot dat de berijder een a**hole was. Die sticker was erg moeilijk te verwijderen. Volgens mij is dat best een goede methode om mensen te leren dat ze beter niet op een EV laadplaats kunnen gaan staan....

16. FairFrank

FairFrank Member

Yep. Is een Russisch TV-programma. Hebben ook wel eens 5 kerels met een Kalashnikov zien uitstappen...

17. Fred85D

Fred85D Member

#17 Fred85D, Jan 10, 2016
    Last edited: Jan 10, 2016
    Indien je een parkeerverbod (=P met rode streep erdoor) plaatst met hieronder een wit uitzondering bord met tekst: "uitgezonderd voertuigen die opladen" plaatst ben je volgens mij duidelijk en volgens de wet/regelgeving gedekt. Het dus niet opladen op zo'n plek is dan ook strafbaar/te beboeten. Bovendien geef je hiermee aan dat het niet een parkeerplek betreft (=oplaadplek) door het bovenste bord. Toch?

@ ErikR,
    Ik vind jou tekst (met gele achtergrond aangezien dit op een bekeuring lijkt uit de verte ;)) het beste overkomen echter zou ik het geen parkeerplaats noemen maar oplaadplek.
    Tevens zou ik melden dat een procesverbaal momenteel €360,- bedraagt voor deze overtreding.

Dit laatste zet mensen echt wel aan het denken in plaats van het briefje gelijk weg te smijten, zeker bij een volgende keer parkeren…
    Ik zou ten minste het risico niet nemen nu ik dit weet.

18. tonvanboven

tonvanboven Member

Helaas is de boete van 360,- alleen voor invaliden parkeerplaatsen. Wat mij betreft meteen uitbreiden met EV laadplaatsen.

19. ErikR

ErikR Member

Mits de juiste bebording is een laadplaats gekwalificeerd als "doelparkeren", net als een invaliden parkeerplaats. Boete bij overtreding is dan inderdaad €360. Althans zo kan ik mij herinneren uit eerdere discussies...

20. ErikR

ErikR Member

Ik vindt dat wel een goede wijziging en aanvulling. En ook al zijn niet alle oplaadplaatsen voorzien van de juiste bebording is het toch wel zo netjes dat ik eventuele foutopladers attendeer op mogelijke financiele consequenties [emoji6].

Dank! Ik ga er even mee bezig.

Share This Page