Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Conceptcar contactloos laden gespot in Zaandam

This site may earn commission on affiliate links.
Schermafbeelding 2016-01-09 om 19.08.27.png


Dit soort auto's, ook Tesla's, krijgen van mij dit briefje onder de wisser.
 
Last edited:
Ik zie het steeds meer: BEV en PHEV voertuigen die parkeren op een laadplek, alsof een laadplek een dedicated parkeerplekje is voor auto's waar eventueel een stekker in kan. Gisteren nog een Foutlander bestuurder aangesproken. Hij parkeerde zijn auto op een laadplek en liep weg zonder de stekker er in te doen. Toen hem ik daar op aansprak zei hij "het is toch een plek voor elektrische voertuigen?" en liep door.

Tja.. van ICE bestuurders snap ik het soms nog wel. Van mensen die mede afhankelijk zijn van stekkers niet. Nog even ten overvloede: deze plekken zijn groen geschilderd en meer dan afdoende voorzien van bordjes.

- - - Updated - - -

Of deze dan: Schiphol Excellence parking. Mooie laadplekken, maar zo te zien niet een voertuig met een stekker.

Ik moest mijn vlucht halen dus ik heb er maar niets over gezegd. Frustrerend is het wel.

WP_20151218_06_29_14_Pro.jpg
 
Of deze dan: Schiphol Excellence parking. Mooie laadplekken, maar zo te zien niet een voertuig met een stekker.

View attachment 107338

Meest rechter is een Passat GTE en lijkt te zijn aangesloten. De drie links er van zijn allen 100% brandstof auto's, en de bestuurders van deze auto's zijn naar mijn mening bewust hier gaan staan, wetende dat ze fout staan. Sorry, maar dit is toch overduidelijk. En eens, we moeten van dat blauwe P bord af bij laadplaatsen! Deze auto's kunnen overigens van mij het kaartje van Stijn krijgen (zeg, Stijn, hoe kom ik aan die kaartjes?):


Overige bestuurders krijgen van mij nog altijd het voordeel van de twijfel en -naar gelang het type voertuig- onderstaand pamflet onder de ruitenwisser:

ICEd-Flyer%282%29.jpg


(pdf hier)
 
Inderdaad zal het vervangen van het blauwe P-bord door een bord "verboden te parkeren" de beste oplossing zijn. Ook al zou die oplossing niet voldoen aan Europese regelgeving (wat ik hier een keer gelezen heb), dan moet Nederland maar weer eens het voortouw nemen. Misschien kunnen wij op dit punt bewerkstelligen dat de Europese regelgeving wordt aangepast door resultaten bij ons bereikt.
 
Laatst zag ik een filmpje waar mensen moedwillig over de stoep reden met de auto. Een aantal actievoerders hadden hele grote papieren stickers die op de voorruit geplakt werden. Op de sticker stond heel groot dat de berijder een a**hole was. Die sticker was erg moeilijk te verwijderen. Volgens mij is dat best een goede methode om mensen te leren dat ze beter niet op een EV laadplaats kunnen gaan staan....
 
Inderdaad zal het vervangen van het blauwe P-bord door een bord "verboden te parkeren" de beste oplossing zijn. Ook al zou die oplossing niet voldoen aan Europese regelgeving (wat ik hier een keer gelezen heb), dan moet Nederland maar weer eens het voortouw nemen. Misschien kunnen wij op dit punt bewerkstelligen dat de Europese regelgeving wordt aangepast door resultaten bij ons bereikt.

Indien je een parkeerverbod (=P met rode streep erdoor) plaatst met hieronder een wit uitzondering bord met tekst: "uitgezonderd voertuigen die opladen" plaatst ben je volgens mij duidelijk en volgens de wet/regelgeving gedekt. Het dus niet opladen op zo'n plek is dan ook strafbaar/te beboeten. Bovendien geef je hiermee aan dat het niet een parkeerplek betreft (=oplaadplek) door het bovenste bord. Toch?

@ ErikR,
Ik vind jou tekst (met gele achtergrond aangezien dit op een bekeuring lijkt uit de verte ;)) het beste overkomen echter zou ik het geen parkeerplaats noemen maar oplaadplek.
Tevens zou ik melden dat een procesverbaal momenteel €360,- bedraagt voor deze overtreding.

Dit laatste zet mensen echt wel aan het denken in plaats van het briefje gelijk weg te smijten, zeker bij een volgende keer parkeren…
Ik zou ten minste het risico niet nemen nu ik dit weet.
 
Last edited:
@ ErikR,
Ik vind jou tekst (met gele achtergrond aangezien dit op een bekeuring lijkt uit de verte ;)) het beste overkomen echter zou ik het geen parkeerplaats noemen maar oplaadplek.
Tevens zou ik melden dat een procesverbaal momenteel €360,- bedraagt voor deze overtreding.

Dit laatste zet mensen echt wel aan het denken in plaats van het briefje gelijk weg te smijten, zeker bij een volgende keer parkeren…
Ik zou ten minste het risico niet nemen nu ik dit weet.

Ik vindt dat wel een goede wijziging en aanvulling. En ook al zijn niet alle oplaadplaatsen voorzien van de juiste bebording is het toch wel zo netjes dat ik eventuele foutopladers attendeer op mogelijke financiele consequenties [emoji6].

Dank! Ik ga er even mee bezig.