Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Cruise controle perikelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja. Ik heb ook nog nooit zo iets gemerkt

Dan hierbij nog maar eens een keer in deze juiste thread beschreven, zodat duidelijk is wat het euvel is:


Je rijdt bijv. 120 km/u op de CC, versnelt even om een auto in te halen en laat daarna het pedaal weer los (langzaam of niet, maakt bij mij niet uit). Dan zakt de MS in de CC terug naar 118km/u om er vervolgens zo'n 10 à 15 seconden over te doen om weer op 120 km/u te gaan rijden.
Als je net een iets langzamer rijdende auto hebt ingehaald, kan het zijn dat die dus daardoor even moet afremmen voor die mooie Tesla die hem net ingehaald heeft, maar blijkbaar een berijder heeft die irritant rijgedrag vertoont.
Ik vind het echt vervelend en doe veel moeite om die laatste indruk te vermijden.
Lijkt mij toch echt een softwareprobleem, dus zou bij alle MS'en zo moeten zijn :confused:...
Maar... Heb er nu zo langzamerhand genoeg over gepost. Oplossen svp Tesla!!
 
Last edited:
Dan hierbij nog maar eens een keer in deze juiste thread beschreven, zodat duidelijk is wat het euvel is:


Je rijdt bijv. 120 km/u op de CC, versnelt even om een auto in te halen en laat daarna het pedaal weer los (langzaam of niet, maakt bij mij niet uit). Dan zakt de MS in de CC terug naar 118km/u om er vervolgens zo'n 10 à 15 seconden over te doen om weer op 120 km/u te gaan rijden.
Als je net een iets langzamer rijdende auto hebt ingehaald, kan het zijn dat die dus daardoor even moet afremmen voor die mooie Tesla die hem net ingehaald heeft, maar blijkbaar een berijder heeft die irritant rijgedrag vertoont.
Ik vind het echt vervelend en doe veel moeite om die laatste indruk te vermijden.
Lijkt mij toch echt een softwareprobleem, dus zou bij alle MS'en zo moeten zijn :confused:...
Maar... Heb er nu zo langzamerhand genoeg over gepost. Oplossen svp Tesla!!

het is niet de beste cruise-control (ben hiervoor 10 jaar distronic gewend) maar 1.5% afwijking valt mee te leven. Zal wel iets te maken hebben met te sterke regen-brake... en hoe langzamer die weer terugcorrigeert hoe minder je als achterligger er van merkt. Maar misschien iets wat gelijtijdig meegenomen wordt met de ontwikkelong van de adaptive cc, laten we het hopen.
 
Ik lig er zelf niet wakker van.
Er valt mee te leven aangezien ik 90% van de gevallen sowieso links rij.

Misschien ligt het aan mij, maar ik doe de NL stikker eer aan.
In Duitsland staat NL in het algemeen bekend als "Nur Links"...dus...

Neemt niet weg dat de CC wel terug moet gaan op de oorspronkelijke snelheid en niet een paar km/u langzamer.
 
Dan hierbij nog maar eens een keer in deze juiste thread beschreven, zodat duidelijk is wat het euvel is:


Je rijdt bijv. 120 km/u op de CC, versnelt even om een auto in te halen en laat daarna het pedaal weer los (langzaam of niet, maakt bij mij niet uit). Dan zakt de MS in de CC terug naar 118km/u om er vervolgens zo'n 10 à 15 seconden over te doen om weer op 120 km/u te gaan rijden.
Als je net een iets langzamer rijdende auto hebt ingehaald, kan het zijn dat die dus daardoor even moet afremmen voor die mooie Tesla die hem net ingehaald heeft, maar blijkbaar een berijder heeft die irritant rijgedrag vertoont.
Ik vind het echt vervelend en doe veel moeite om die laatste indruk te vermijden.
Lijkt mij toch echt een softwareprobleem, dus zou bij alle MS'en zo moeten zijn :confused:...
Maar... Heb er nu zo langzamerhand genoeg over gepost. Oplossen svp Tesla!!

Ik heb vanmorgen nog eens getest. 120 op CC. Versnellen naar 135. Gas los en hij herneemt direct bij 120. Ik zie geen 119 op de teller verschijnen.
 
Dan hierbij nog maar eens een keer in deze juiste thread beschreven, zodat duidelijk is wat het euvel is:


Je rijdt bijv. 120 km/u op de CC, versnelt even om een auto in te halen en laat daarna het pedaal weer los (langzaam of niet, maakt bij mij niet uit). Dan zakt de MS in de CC terug naar 118km/u om er vervolgens zo'n 10 à 15 seconden over te doen om weer op 120 km/u te gaan rijden.
Als je net een iets langzamer rijdende auto hebt ingehaald, kan het zijn dat die dus daardoor even moet afremmen voor die mooie Tesla die hem net ingehaald heeft, maar blijkbaar een berijder heeft die irritant rijgedrag vertoont.
Ik vind het echt vervelend en doe veel moeite om die laatste indruk te vermijden.
Lijkt mij toch echt een softwareprobleem, dus zou bij alle MS'en zo moeten zijn :confused:...
Maar... Heb er nu zo langzamerhand genoeg over gepost. Oplossen svp Tesla!!

Ik rij 90% van mn kms op de cruise control, en ik stoor me er af en toe ook aan dat de 5km+ stand op de hendel niet altijd +5 is, maar soms +7, andere keer +5 en bij -5 is het dan -7.
Als ik dus 125 rij, en wil een stukje naar 135, 2x omhoog en ik rij 136 of 137. Ok, tijdje wachten, maar blijft 136 of 137. Als ik dan 2x omlaag klik, gaat ie niet 125 rijden, maar bijv 127 of 128. Lijkt dus wel afhankelijk van de situatie anders te reageren op de +- van de hendel. Die optie gebruik ik dus weinig, of corrigeer dan continu met de +-1km tip van de hendel... dat kan beter tesla!
 
Ik rij 90% van mn kms op de cruise control, en ik stoor me er af en toe ook aan dat de 5km+ stand op de hendel niet altijd +5 is, maar soms +7, andere keer +5 en bij -5 is het dan -7.
Als ik dus 125 rij, en wil een stukje naar 135, 2x omhoog en ik rij 136 of 137. Ok, tijdje wachten, maar blijft 136 of 137. Als ik dan 2x omlaag klik, gaat ie niet 125 rijden, maar bijv 127 of 128. Lijkt dus wel afhankelijk van de situatie anders te reageren op de +- van de hendel. Die optie gebruik ik dus weinig, of corrigeer dan continu met de +-1km tip van de hendel... dat kan beter tesla!

Dat is omdat je traag naar boven gaat. Hij neemt eerst de +/-1 van normaal, en als je dan doorgaat doet hij er nog eens 5 bij/af.
Als je het pookje sneller beweegt, gaat het beter.
 
Dat is omdat je traag naar boven gaat. Hij neemt eerst de +/-1 van normaal, en als je dan doorgaat doet hij er nog eens 5 bij/af.
Als je het pookje sneller beweegt, gaat het beter.

Bedankt voor de tip!
Dat heb ik gisteren eens geprobeerd, en dat werkt inderdaad wel beter, maar ik vind dat ik wel erg aggressief aan de pook moet trekken om enkel +5/-5 harder of zachter te gaan. Misschien kwestie van wennen... maar eens een tijdje proberen sneller te "hengelen".
 
Dat is omdat je traag naar boven gaat. Hij neemt eerst de +/-1 van normaal, en als je dan doorgaat doet hij er nog eens 5 bij/af.
Als je het pookje sneller beweegt, gaat het beter.
Volgens mij komt het omdat de Model S intern met miles rekent en niet met km's.

Daardoor maakt hij soms afrondingsfouten en klopt de snelheid daardoor niet.

Let ook maar eens op de trip tellers, die lopen niet netjes met 100m omhoog. Springen heel raar naar boven toe.