Vorige week naar Berlijn (FW 2018.50.6) heen en terug gereden, grotendeels op AP. Inmiddels over op FW 2019.5.14.
Volgende observaties:
- Afremmen bij rijbaan wissel zonder verkeer om je heen
- Vaak inhouden bij auto's in naast gelegen rijbanen die tegen de belijning aan rijden, was eerder niet zo
- "Houterig" accelereren en afremmen bij verkeer om je heen: bijvoorbeeld bij auto die voor je schuift eerst geen reactie en dan fors remmen (zonder noemenswaardig gebruik van regen). Dit werd eerder al gebrek aan elasticiteit genoemd, goeie term er voor.
- meerdere keren zo maar afremmen zonder verkeer voor de auto (maar wel er achter!), ook zonder tunnel, viaduct of iets dergelijks
- Slingeren bij enkele bruggen die opnieuw geasfalteerd waren maar nog geen belijning hadden.
- Enkele keren rijbaan wissel ingezet met richtingaanwijzer, daarna zonder duidelijke aanleiding zwaai terug met dan toch doorzetten van wissel.
- Gevoeligheid voor weerstand op stuur is veranderd tov FW voor 2018.50.6. Ik laat mijn stuur niet los, heb mijn linker hand er op met elleboog op rand van het raam. Dan toch voortdurend nag's.
Het zou fijn zijn als je bij een FW update kunt zien wat er aan functies bijgekomen zijn en welke er veranderd zijn.
Voor rijden op de snelweg is AP wel goed bruikbaar, maar de onvoorspelbaarheid van het gedrag mag wel wat minder.