Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon in Amsterdam

This site may earn commission on affiliate links.
Goeie tip, de stream loopt op dit monent!
Edit: te laat opgemerkt, bijna afgelopen. Lijkt er op dat jullie wel vragen kunnen stellen. Veel plezier morgen!

Munich event is afgelopen, live stream gezien met haperingen maar OK.

Enige punten die ik me kan herinneren : In Duitsland hebben ze een deal met een Bank en reen Lease Maatschappij dat je voor Euro. 500,- / maand een Model S kan leasen. Details hiervan worden morgen bekend. Er is voor de toekomst voor alle modellen vrij laden bij de super chargers. In Maart kan je met 32 A laden, hiervoor is een hardware aanpassing op de auto nodig wat de service stations gaan uitvoeren, duurt een half uurtje. Eind 2014 is heel Europa van Super Chargers voorzien. In Duitsland gaan men van 120A naar 1345A update later dit jaar, ik neem aan in heel Europa ?

- - - Updated - - -

Munich event is afgelopen, live stream gezien met haperingen maar OK.

Enige punten die ik me kan herinneren : In Duitsland hebben ze een deal met een Bank en reen Lease Maatschappij dat je voor Euro. 500,- / maand een Model S kan leasen. Details hiervan worden morgen bekend. Er is voor de toekomst voor alle modellen vrij laden bij de super chargers. In Maart kan je met 32 A laden, hiervoor is een hardware aanpassing op de auto nodig wat de service stations gaan uitvoeren, duurt een half uurtje. Eind 2014 is heel Europa van Super Chargers voorzien. In Duitsland gaan men van 120A naar 1345A update later dit jaar, ik neem aan in heel Europa ?
Moet 135 A zijn folks !
 
Nog een paar highlights:

  • 6.0 is een major release, heel veel nieuws!
  • Wilde nog niets er over zeggen om iets over te houden voor Amsterdam/Oslo
  • Gaf al wel een beetje aan dat je straks zelf kunt bepalen wat de hoogte is ("I have mine in low all the time")
  • Gaf toe dat ze deze 'update' beter regionaal hadden kunnen uitrollen, maar er is snel besloten om het breed uit te rollen.
  • Regionale updates zijn gewoon mogelijk wat hun betreft
  • Geen plannen voor een AWD Model S
  • SC is free forever, ook voor Gen III
  • De batterijenfabriek (Giga Factory) maakt goede voortgang
  • In de zomer meer over een zelf-rijdende MS
  • Net na de zomer is heel Duitsland gedekt door SC zodat je er met een 85 met 'normale' snelheden kunt komen. 60 zal zich mogelijk iets moeten aanpassne
  • Maar er komen er nog meer, zodat het ook voor een 60 makkelijk haalbaar is.
  • Laden met 32A ipv 26 is een hardware issue, aanpassing in service center vereist. Duurt een uur. Wordt nu getest, naar verwachting beschikbaar over 6-8 weken.
  • Waar staat Tesla over 10 jaar? Niet veel over gezegd, maar vermoedde wel dat er dan 25% van het US wagenpark dan elektrisch is.

Ben er niet bij morgen, maar hoop op een update van de aanwezigen!
 
De voice control ooit nog gaat werken?

ik heb dit deze week nog uitvoerig uitgetest volgens onderstaande commando's.
Bij de telefoon werkt dit behoorlijk goed.
Bij de navigatie vindt hij probleemloos de mc Donalds, maar voor de rest heeft hij het enorm lastig om niet alles in de VS te gaan zoeken (Waasmunster is washington)
Bij de muziek is me totaal niets gelukt.

Listen to Music
You can use your voice to search for and play selections from the lntemet music service Slacker. Begin your command with "Listen to" or “Play,” followed by the name of an album, artist, or combination.
o Listen to The Black Keys
o Listen to Boogie Wonderland
o Play Honkey Tonk Chateau by Elton John
o Listen to Free Fallin by Tom Petty

Once a selection is made, you can then listen to a custom radio station based on your search results. Note that providing multiple cues in your voice command, such as artist plus song name, will often improve the voice recognifion accuracy.

Navigation
To navigate or search within the Maps app. say 'Drive to," "Navigate to," or “Where is," followed by an address, business name, business category, or landmark.
o Navigate to 3500 Deer Creek Road Palo Alto
o Navigate to Starbucks on University Ave In Palo Alto
o Drive to Starbucks on Homestead in Cupertino
o Navigate to the French Laundry
o Where is Stanford University


Call a contact
To place calls on a phone connected via Bluetooth, start your command with "Call" or “Dial,” followed by the contact's first and/or last names.
o Call Jason
o Dial Mike Phillips
 
Ik kan er niet bij zijn morgen maar ik zou het zeer op prijs stellen als iemand Elon wil vragen wat nu precies de roadmap is voor de SC's in Europa. Want 'voor eind 2014' is erg vaag. Ik wil deze zomer naar Zuid-Frankrijk op vakantie, en ben toch wel erg benieuwd of ik dan gebruik kan maken van SC's!
 
Hallo Merijn, Ik zou je graag een introducé plaats aanbieden, maar mijn zoon (autogek) gaat al mij. Wel zou ik heel graag jouw rode krachtstroom adapter lenen als dat kan. Ik woon in Emmen en als ik een keer naar de randstad heen en weer ben geweest moet ik meer dan 24 uur laden op 220V om weer een lange rit te kunnen maken. Dat beperkt me erg in mijn mobiliteit.
Dus als ik jouw adapter mag lenen...dan zou ik hem morgen graag in Amsterdam van je krijgen. Voor de herkenning: ik draag morgen een licht oranje shirt met dun wit streepje, maar als je me niet kan vinden dan lukt dat vast wel via 0627091214.
Ik hoop je morgen tegen te komen. Vriendelijke groeten,

Pieter Hooijboer
 
Hier nog een plekje over. Dan moet je mij wel ter plekke ontmoeten, ik moet in de auto nog wat bellen en ik ben geheimhouder. Maar ik ben wel redelijk simpel te herkennen: ik kom niet met een Tesla, maar met een Sepangblauwe RS6 en dan zal ik de sportuitlaat nog wel op standje 11 zetten, dan kun je mij echt niet missen. ;)

Eerst komt, eerst maalt, enz. ;)
 
Goedemorgen Amsterdam gaanders !

Ik heb even ene kleine speech gedicht dat ik namens "The Dutch Tesla Motors Club Community" wil afsteken met daarin onze waardering etc. Ga ook zo even 2 mooie kadoooos halen die ik namens ons allen wil overhandigen. Iedereen accoord dat ik ons forum effe in het voetlicht breng ?