Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik wel niet begrijp, is dat twitter ervoor wil zorgen dat Musk de deal toch moet uitvoeren.
Als Musk de boeteclausule respecteert, is hij er toch “van af“?
Ja maar die wil hij overduidelijk niet betalen, dus daar gaat het de komende tijd over. Anders had hij wel iets gepost als:”just invested 1 billion to get a lot of issues with Twitter on the table “
 
  • Like
Reactions: JanG007
In de US een zeer tendentieus bericht alsof Elon speelt met dit soort zaken.
De schrijver is duidelijk jaloers en zit Elon weg als een verwend en verveeld rijk jongetje

Er staan fouten in het artikel, zoals:

The bots thing, man, I don’t know. We have talked about this before. Back before the market crashed, back when he was pretending to want to buy Twitter, Musk was pretending that he wanted to buy Twitter in order to clean up the bot problem.

Elon wilde Twitter voor vrijheid van meningsuiting.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Hbrink
In de US een zeer tendentieus bericht alsof Elon speelt met dit soort zaken.
Goed geschreven en doordacht verhaal. Het is overigens een opinie-stuk. De schrijver meent dat Elon een spelletje speelt, maar het niet meer dan dat: een mening.
Je kunt er wel hier tegen fulmineren, maar als je echt iets wilt bereiken dan schrijf je een opiniestuk waarin je zijn standpunten weerspreekt. Zo werkt debat.
 
Goed geschreven en doordacht verhaal. Het is overigens een opinie-stuk. De schrijver meent dat Elon een spelletje speelt, maar het niet meer dan dat: een mening.
Je kunt er wel hier tegen fulmineren, maar als je echt iets wilt bereiken dan schrijf je een opiniestuk waarin je zijn standpunten weerspreekt. Zo werkt debat.
De gratis online versie van de Van Dale geeft onder fulmineren weer: schelden, tieren.
Is het echt zo erg...:rolleyes:
 
Dan moet je zelf opletten dat je geen feitelijkheden verdraait. Elon gaf ervoor en direct na zijn bod aan dat de bots een groot probleem zijn, bv:




Tijlijn technich gezien:
in maart:






Hieruit blijkt dat Elon om de reden van freedom of speech juist Twitter wil kopen.

Je eerste 2 tweets zijn van April 2022. De derde is van feb. 2020. en aannemelijk veel minder gerelateerd met de issue in 2022.

Maar toegegeven, de hele oude tweet meegenomen zouden beide best waar kunnen zijn. Maar in essentie geeft hij duidelijk aan dat freedom of speech zijn besluit is.
 
Last edited:
Tijlijn technich gezien:
in maart:






Hieruit blijkt dat Elon om de reden van freedom of speech juist Twitter wil kopen.

Je eerste 2 tweets zijn van April 2022. De derde is van feb. 2020. en aannemelijk veel minder gerelateerd met de issue in 2022.

Maar toegegeven, de hele oude tweet meegenomen zouden beide best waar kunnen zijn. Maar in essentie geeft hij duidelijk aan dat freedom of speech zijn besluit is.
De stelling van de auteur is dat Musk een helemaal niet geïnteresseerd was om Twitter te kopen en, dus, dat free speech een drogreden was. Het feit dat Musk redenen opgaf om Twitter te kopen haalt die stelling niet onderuit natuurlijk.
 
De stelling van de auteur is dat Musk een helemaal niet geïnteresseerd was om Twitter te kopen en, dus, dat free speech een drogreden was. Het feit dat Musk redenen opgaf om Twitter te kopen haalt die stelling niet onderuit natuurlijk.

De auteur heeft het nergens in zijn artikel over free speech en daarmee denk ik dat het een aanname is van jou.
Maar laten we agree to disagree besluiten. de discussie is het niet waard:)
 
Nou Maurice, je kunt weer los: De man die Twitter toch niet koopt: de 7 gezichten van Elon Musk
Met voor een deel dezelfde onderwerpen als het Bloomberg opiniestuk.
nou Paul, het verschil in intonatie en feitelijke juistheid tussen de twee artikelen kon niet veel groter zijn. Toen ik de NRC-kop las dacht ik ook, "daar gaan we weer" maar de inhoud van het NRC-artikel is volgens mij correct/verdedigbaar/evenwichtig.
Van NRC neem ik overigens de meningen ook niet allemaal even serieus. (JapkedBouma verward waarheid en humor nog wel eens)
 
Elon zijn zus aan het woord.