Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap dat Elon Musk probeert te de-escaleren, maar de pretentie die hij heeft om een mogelijk compromis voor te stellen (met een voorstel dat een feitelijke overwinning voor Poetin is), is werkelijk onwaarschijnlijk.
Musk beweert toch niet dat de referenda een overwinning voor Putin zouden zijn?
In tegendeel wellicht.
Een eerlijke volksraadpleging nadat alle vluchtelingen terug zijn, is inderdaad de meest juiste weg.
Het zal de verdeeldheid niet wegnemen, maar je kan het ook oneens zijn zonder elkaar te bombarderen. Doen wij in België al meer dan 190 jaar.
 
  • Helpful
  • Love
Reactions: Krisja and Klaas
Ik denk dat jij, net zoals Elon Musk, niet weet waarover er onderhandeld wordt, en wat de voorwaarden zijn. Ik vind het vooral te makkelijk qua conclusie dat je zonder
Nogmaals, de enquête waarover Musk spreekt is er geweest, er was geen enkele oblast in Oekraïne waar de enige pro-Russische kandidaat de absolute meerderheid haalde in de eerste ronde van de presidentsverkiezingen van 2019. In twee van de vier oblasten die Rusland nu claimt won Zelenski duidelijk de eerste ronde van de presidentsverkiezingen.

Ik snap dat Elon Musk probeert te de-escaleren, maar de pretentie die hij heeft om een mogelijk compromis voor te stellen (met een voorstel dat een feitelijke overwinning voor Poetin is), is werkelijk onwaarschijnlijk.
Ik denk eigenlijk dat we op dezelfde lijn zitten hoor.
 
Dit lijkt dus onmogelijk.
Inderdaad. Daar zou internationale inmenging voor nodig zijn. Niemand wil zich in die stront roeren momenteel, want dan moet je wellicht in de oorlog stappen.
Ooit komt dit wel als compromis uit de bus, via Turkse, Chinese of Indiase bemiddelaar.
Spijtig genoeg is men er nog niet aan toe (hoewel iedereen al van in het begin weet dat het zo zal moeten) en moeten er eerst nog veel doden vallen.
Dat is wat Musk bedoelt, maar twitter laat te weinig characters toe om het genuanceerd te brengen.
 
  • Helpful
Reactions: Klaas
Inderdaad. Daar zou internationale inmenging voor nodig zijn. Niemand wil zich in die stront roeren momenteel, want dan moet je wellicht in de oorlog stappen.
Ooit komt dit wel als compromis uit de bus, via Turkse, Chinese of Indiase bemiddelaar.
Spijtig genoeg is men er nog niet aan toe (hoewel iedereen al van in het begin weet dat het zo zal moeten) en moeten er eerst nog veel doden vallen.
Dat is wat Musk bedoelt, maar twitter laat te weinig characters toe om het genuanceerd te brengen.
Ik kan me niet meteen een oorlog herinneren waar de resultaten van een referendum beslissend waren. Los van het gegeven dat er dan deze te meer redenen zijn om nog meer Oekraïners te deporteren naar Rusland of collaborateurs te verjagen uit Oekraïne.
 
  • Informative
Reactions: Niek and Klaas
Begrijpelijke boekhoudkundig, langs de andere kant … iets met rijkste man op aarde (die 44 miljard voor twitter betaalt)

 
  • Like
Reactions: Enzo63
Begrijpelijke boekhoudkundig, langs de andere kant … iets met rijkste man op aarde (die 44 miljard voor twitter betaalt)

Geen sterke PR-beurt, en dat na zijn vermaledijde vredesvoorstel. Aan de andere kant, al die miljarden die vanuit de VS naar Oekraïne gaan, dan kan dit er ook nog wel bij.
 
Het is een vreselijke PR-beurt en je ziet de haters de messen slijpen. Waar HLN nog kopt "SpaceX kan satellietverbinding Oekraïne niet meer betalen" kopt onze landelijke omroepstichting "VS moet internet Oekraïne betalen".
 

Attachments

  • Screenshot 2022-10-14 at 11.07.33.png
    Screenshot 2022-10-14 at 11.07.33.png
    154.5 KB · Views: 55
Dit klinkt alsof er toch wat meer meespeelt dan alleen geld...
Het verzoek aan het Pentagon lag er al eerder zoals ik heb begrepen.
Ik krijg dan ook meer het idee dat dit de humor van Elon is die we wel vaker hebben gezien.

Of het slim is om zo te uiten is een tweede, Elon is geen diplomaat en juist dat maakt wie hij is en wat hij weet te bereiken.
 
  • Like
Reactions: Niek