Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zelf vind ik X juist beter is geworden dan Twitter was. De censuur en wat de overheid vond dat we mochten of moesten weten was bijna tastbaar. Nu merk ik dat we een betere balans zien in vrije meningsuiting waarbij de moderatie niet meer vanuit eigen mening bepaald wat ik mag lezen. Als iemands taalgebruik mij niet aanstaat, dan negeer ik de de beste persoon. Meningen vanuit meerdere kanten mits met respect voor elkaar vind ik juist een verademing.

Zelf heb ik op X nog geen extreme zaken gezien, behalve EM 🤣, maar dat kan te maken hebben met wie ik volg.
Het is vooral ook een hoop napraterij.

Als ik zie wat er op Facebook allemaal voorbij komt, dan is dat van wat ik zie echt een groter riool. Maar Zuckerberg c.s. behoort kennelijk tot de juiste stam en dus is daar geen ophef over.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Het is vooral ook een hoop napraterij.

Als ik zie wat er op Facebook allemaal voorbij komt, dan is dat van wat ik zie echt een groter riool. Maar Zuckerberg c.s. behoort kennelijk tot de juiste stam en dus is daar geen ophef over.
EM is de confrontatie aan het opzoeken met linkse politiek die voorheen grip had op Twitter en nog steeds heeft op de MSM. Zowel links als rechts hebben goede en minder goede punten. De meerderheid bevindt zicht in het centrum. Alleen door de confrontatie die EM opzoekt is MSM aan het zoeken naar de spreekwoordelijke stok in de wielen. Niet meer noemen van bedrijven van EM is voor mij 1 van de laatste voorbeelden. Even los of het terecht of niet is.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
EM is de confrontatie aan het opzoeken met linkse politiek die voorheen grip had op Twitter en nog steeds heeft op de MSM. Zowel links als rechts hebben goede en minder goede punten. De meerderheid bevindt zicht in het centrum. Alleen door de confrontatie die EM opzoekt is MSM aan het zoeken naar de spreekwoordelijke stok in de wielen. Niet meer noemen van bedrijven van EM is voor mij 1 van de laatste voorbeelden. Even los of het terecht of niet is.
Het komt op mij een beetje over alsof een bepaalde groep (met inderdaad een links-progressieve signatuur) meent dat hun speeltje is afgepakt en daarmee ze zichzelf reduceren tot een stel verwende kleuters in hun reactie.

Alleen al het aankondigen van vertrek naar Mastodon en dat soort egotripperij. Dan heb je in mijn ogen echt professionele hulp nodig. Of in ieder geval meer vrienden die durven te zeggen dat je gewoon normaal moet doen. ;)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Alleen al het aankondigen van vertrek naar Mastodon en dat soort egotripperij. Dan heb je in mijn ogen echt professionele hulp nodig. Of in ieder geval meer vrienden die durven te zeggen dat je gewoon normaal moet doen. ;)
De ergsten vind ik de mensen die Mastodon in hun X-handle vermelden maar lustig op X posten en nauwelijks op Mastodon te vinden zijn. Ik heb best wat collega-sociaal wetenschappers (van oudsher vrij linksig georiënteerd vakgebied) die aan deze vorm van virtue-signaling doen.

Ik ben er eerlijkheidshalve sinds sinds enkele maanden zelf ook niet helemaal vrij van.... ;)

Schermafbeelding 2024-02-29 om 15.34.32.png
 
Ik heb het hele stuk gezien, van begin to einde.
Maar ik zag vooral een zeer vileine interviewer proberen om Elon onderuit te halen.
Was eigenlijk zonde van mijn tijd. :(
Elon zei idd weinig verkeerd, de interviewer probeerde Elon vooral woorden in de mond te leggen en gedachtengoed aan te smeren die hij niet aanhangt.
 
Zoals ik naar het interview kijk is het telkens een gesprek tussen de basisregels en de kaders van gevoel erbij.
Basis is vrijheid van meningsuiting, iedereen gelijke rechten. De invulling van die waarden is door persoonlijke meningen nogal een subjectieve invulling.
Wat de ene vrijheid van mening vind, vind de ander oproepen tot geweld of haat.
Zo ook het punt op herkomst. Basis is iemand wordt beoordeeld op zijn skills, inzet en motivatie. De journalist tracht een afwijkende uitspraak uit te lokken en meer op basis van herkomst te beoordelen.

m.b.t. DOnald Trump moest ik even terug ´spoelen´±
@pvkeep: jij hebt arendsogen. Ik zag nauwelijks verschil maar voelde bij de 2de keer wel het ongemak.
 
En elke keer als hij zit te jokken dan verandert zijn gezicht in een rode boei.

Ik weet hoe dat is, ik heb hetzelfde.
Jij bent vooringenomen, dat is wel duidelijk. Het is ook een beetje lasterlijk om zonder bewijs te claimen dat iemand liegt.

Don Lemon heeft zichzelf met dit interview geen dienst bewezen vind ik. Zeer vooringenomen. De ander woorden in de mond proberen te leggen. Net doen alsof hij niet kan begrijpen wat Musk zegt (ik mag aannemen dat hij niet dom is, dus hij doet opzettelijk alsof).

Ten aanzien van equity: dat kan alleen maar worden bereikt door voor bepaalde groepen de norm te verlagen, of op zijn minst niet de beste kandidaat te kiezen. Tenenkrommend om dat deel van het interview te zien. Nog erger wordt het als het om racisme gaat. Hij schermt met dat onderzoeken bewijzen dat de VS racistisch is, maar dan wijs ik hem graag eens op daadwerkelijk wetenschappelijk onderzoek daarnaar (onder meer perfect beschreven door Wilfred Reilly in diverse publicaties en boeken), waar het tegendeel uit blijkt (ja, er is racisme, maar nee, dat leidt niet tot een significante achterstelling, zaken als dat de zwarte bevolking in de VS 88ct per dollar verdient zijn volledig verklaarbaar doordat het geen vergelijkbare groep is, onder meer omdat de gemiddelde leeftijd lager is).

Ook het hele feelings trump facts deel zegt enorm veel over die man.

En het einde werd inderdaad zeer ongemakkelijk. Dat lag niet aan Musk, maar aan het feit dat de interviewing inmiddels over was gegaan tot een inquisitie.

Het is maar goed dat Musk staat voor vrijheid van meningsuiting, want Lemon (en velen met hem) begrijpen totaal niet wat dat recht inhoudt. Het is een van de belangrijkste pijlers van de democratische rechtsstaat en deze staat inmiddels in alle landen onder druk, zeker ook in de EU. Wat in de basis als geen democratisch instituut is door de manier waarop de besluitvorming aldaar is ingekleed.

De meeste mensen zien zoiets pas als het te laat is.
 
  • Funny
Reactions: Koifim
De resultaten van je bedrijf staan sterk onder druk in Q1, je verkoopt beduidend minder producten dan iedereen had verwacht, je aandeelhouders verliezen 5% op een dag maar je brengt de dag tweetend door over verkiezingen, DEI en Disney.

Kom je dan over als een betrokken CEO?
Hoezo onder druk, ze gaan echt weer winst presenteren. Is 1 kwartaal minder (verklaarbaar en productie was nog best goed). Overigens niet de enige (BYD -43% tov Q4). Is de waanzin van korte termijn denken en dat doet die nu eenmaal niet.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Hoezo onder druk, ze gaan echt weer winst presenteren. Is 1 kwartaal minder (verklaarbaar en productie was nog best goed). Overigens niet de enige (BYD -43% tov Q4). Is de waanzin van korte termijn denken en dat doet die nu eenmaal niet.
Alles in de rest van de wereld negeren en dan Elon overal de schuld van geven.

Dat doet mij hier aan denken. 🤡
1712127478554.png