Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Maar dat hele Twitter is een grote poel des verderfs geworden



Sociale Media als Twitter zijn een afspiegeling van de maatschappij, er zitten veertig rechts-radicalen in de TK.

Doordat deze stroming gelegitimeerd wordt door voorheen nog respectabele politieke partijen en de media is het hek van de dam.

Op Twitter kan je tenminste je eigen tijdlijn nog schoon houden.
 
Last edited:
Weet niet goed hoe ik hier op moet antwoorden. Maar er is veel drama in de wereld en wat Poetin zeer waarschijnlijk op zijn geweten heeft is zeer ernstig.
Nu heeft X tijdelijk haar account geblokkeerd om een onbekende reden waar we veel verschillende aannames over hebben met z'n allen.
Bijkomend feit is dat haar issue nog meer in de media komt en de bereikbaarheid groter. Dus serieus is een vraag waarbij ik je gedachte niet ken, maar wel zie dat er mogelijkheden bij komen.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
En ja, het account is na een paar uur alweer online. Maar dat hele Twitter is een grote poel des verderfs geworden. Rechts extremisten en bots gaan er volledig los en Musk legt ze geen strobreed in de weg.
Wel typisch, in de ene post klagen over dat er mechanismen zijn waardoor een account kortstondig uit de lucht is geweest en de volgende post klagen dat diezelfde mechanismen er niet zijn...

Dan zie je toch echt wat je wil zien. Tribalisme in pure vorm.
 
  • Like
Reactions: PriOkkie
En ja, het account is na een paar uur alweer online. Maar dat hele Twitter is een grote poel des verderfs geworden. Rechts extremisten en bots gaan er volledig los en Musk legt ze geen strobreed in de weg.
Net zoals FB dus. Ik heb nog nooit zoveel spam en/of fake News in mijn FB overzicht gekregen als de voorbije twee jaar.

Ik vind het dan ook eigenaardig dat politici/artiesten/media/… zo kritisch zijn tegenover EM, en zo kritiekloos tegenover FB/Instagram/TikTok.
 
Net zoals FB dus. Ik heb nog nooit zoveel spam en/of fake News in mijn FB overzicht gekregen als de voorbije twee jaar.

Ik vind het dan ook eigenaardig dat politici/artiesten/media/… zo kritisch zijn tegenover EM, en zo kritiekloos tegenover FB/Instagram/TikTok.
Zou dat niet te maken hebben met de perceptie dat het allemaal best wel redelijk werkte bij twitter voordat Musk er met de sloopkogel doorheen ging? Er was een best wel goede balans tussen vrije meningsuiting en moderation, oa met behulp van de blue checks.
Nu het net zo erg is als al die producten van Zuckerberg vervalt de aantrekkingskracht voor velen.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Zou dat niet te maken hebben met de perceptie dat het allemaal best wel redelijk werkte bij twitter voordat Musk er met de sloopkogel doorheen ging? Er was een best wel goede balans tussen vrije meningsuiting en moderation, oa met behulp van de blue checks.
Nu het net zo erg is als al die producten van Zuckerberg vervalt de aantrekkingskracht voor velen.
Twitter had juist geen balans. Er werd sterk politiek getint gemodereerd.

Waarbij bepaalde extremistische meningen ruim baan kregen en anderen gecensureerd werden. Nu krijgen alle meningen ruim baan.

Op zichzelf is daar niets mis mee, want dat hoort nu eenmaal bij een vrije democratie waarin mensen het recht hebben van vrije meningsuiting.
 
Zelf vind ik X juist beter is geworden dan Twitter was. De censuur en wat de overheid vond dat we mochten of moesten weten was bijna tastbaar. Nu merk ik dat we een betere balans zien in vrije meningsuiting waarbij de moderatie niet meer vanuit eigen mening bepaald wat ik mag lezen. Als iemands taalgebruik mij niet aanstaat, dan negeer ik de de beste persoon. Meningen vanuit meerdere kanten mits met respect voor elkaar vind ik juist een verademing.

Zelf heb ik op X nog geen extreme zaken gezien, behalve EM 🤣, maar dat kan te maken hebben met wie ik volg.