Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
Jij wil je username realiseren :)
Nou, als dat zou kunnen... :D:D:D
Hoewel ik al een heel eind op weg ben: als ik de energiekosten die ik in het verleden betaalde voor elektriciteit, aardgas en LPG optel (dus de jaarlijkse energiekosten voor woning en vervoer), dan ben ik met ook de opbrengst van de zonnepanelen verrekend, nu al ongeveer 90% goedkoper uit dan destijds. :cool: dus inderdaad, de Energie is al bijna Gratiz...
 
  • Like
Reactions: Tampert and Xfrank
Groupe Renault heeft inderdaad een stake in Jedlix genomen. Hier zijn we erg blij want op deze manier kunnen we een nog groter publiek EV rijders slim laden. Uiteraard heeft dit geen gevolgen voor Tesla gebruikers die de Jedlix app gebruiken:)

Groet,

Erik
 
Is er al kijk op dat er meerdere auto’s kunnen opgeladen worden op 1 account. Nu kunnen we niet met de S en de X gebruik laten maken met de App. Gebruiken nu alleen de app met de S. Andere optie is om ze beide los te koppelen in de Tesla App. Maar vindt het wel zo makkelijk samen in de Tesla App
 
@Jedlix_Erik Ik ben de app ook sinds gisteren gaan gebruiken. Ik heb zowel thuis als op kantoor Eneco als energieleverancier. Vannacht heeft het thuis gewerkt, maar op kantoor lijkt het niet te werken. Klopt dat? Is dit nog geen optie? Jullie weten tenslotte niet dat ik op kantoor ook Eneco heb.

Super en leuk dat je aan de slag bent! Keep the (smart) charging going! Voorlopig sturen/opereren we enkel nog bij het laden thuis en doen we niks op kantoor. Dat zou in theorie ook moeten kunnen, maar zou nog wat implicaties hebben in zowel de app als de achterkant. Op kantoor laadt men over het algemeen ook lange/voorspelbare periodes dus dit is zeker iets wat we in de toekomst gaan aanpakken.
 
Is er al kijk op dat er meerdere auto’s kunnen opgeladen worden op 1 account. Nu kunnen we niet met de S en de X gebruik laten maken met de App. Gebruiken nu alleen de app met de S. Andere optie is om ze beide los te koppelen in de Tesla App. Maar vindt het wel zo makkelijk samen in de Tesla App

Goede suggestie van een "super" user. We hebben dit uitgezocht en het blijkt toch redelijk uitdagend te zijn om dit te faciliteren en dat kunnen we op dit moment niet zonder de hulp van Tesla. Advies is dus voor nu even om ze los te koppelen :) Mocht dit veranderen dan ben jij uiteraard de eerste die dit hoort!
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Ik test Jedlix nu vanaf 4/11. In de periode van 4-11 tot 18-11 heb ik 707 kWh slim geladen met mijn thuislaadpunt. Met Jedlix heb ik hiermee een bedrag van €8.24 bespaard (tenminste als ik een Eneco contract zou hebben gehad :). Bij mij kwam dat uit op een vergoeding van €0,0116 per kWh.
 
  • Like
Reactions: 1 person
@Jedlix_Erik Ik heb nog een dingetje met de app (ios). Ik heb in mijn tesla ingesteld dat ik pas 23.00uur ga laden. Soms wil je echter eerder laden. Ik kan echter vaak niet in de app. Het lukt dan niet om de gegevens op te halen. Hij blijft dan "draaien" Er is geen verbinding met de Tesla. Ik kan dan dus ook niet het slim laden aan het uit zetten. Als ik nu handmatig het laden in de Tesla app aanzet, gaat deze vaak automatisch weer uit omdat jullie op een ander moment willen laden....wat ik op dat moment niet wil :-(
Hoop dat het duidelijk is.
 
@Jedlix_Erik Ik heb nog een dingetje met de app (ios). Ik heb in mijn tesla ingesteld dat ik pas 23.00uur ga laden. Soms wil je echter eerder laden. Ik kan echter vaak niet in de app. Het lukt dan niet om de gegevens op te halen. Hij blijft dan "draaien" Er is geen verbinding met de Tesla. Ik kan dan dus ook niet het slim laden aan het uit zetten. Als ik nu handmatig het laden in de Tesla app aanzet, gaat deze vaak automatisch weer uit omdat jullie op een ander moment willen laden....wat ik op dat moment niet wil :-(
Hoop dat het duidelijk is.
@Jedlix_Erik: Klopt de app doet het vaak niet. Bij mij werkte het doorsturen van feedback naar Jedlix overigens ook niet. Mijn iphone App zei in plaats daarvan dat ik mijn email adres moet instellen in de Apple settings. Zal er wel mee te maken hebben dat ik de GMAIL app gebruik op mijn iPhone ipv de standaard apple mail. Handig is het niet.
 
@Jedlix_Erik: Klopt de app doet het vaak niet. Bij mij werkte het doorsturen van feedback naar Jedlix overigens ook niet. Mijn iphone App zei in plaats daarvan dat ik mijn email adres moet instellen in de Apple settings. Zal er wel mee te maken hebben dat ik de GMAIL app gebruik op mijn iPhone ipv de standaard apple mail. Handig is het niet.
Dat werkt bij mij wel...heb zojuist maar even een feedback gegeven via de app.
 
@Jedlix_Erik Ik heb nog een dingetje met de app (ios). Ik heb in mijn tesla ingesteld dat ik pas 23.00uur ga laden. Soms wil je echter eerder laden. Ik kan echter vaak niet in de app. Het lukt dan niet om de gegevens op te halen. Hij blijft dan "draaien" Er is geen verbinding met de Tesla. Ik kan dan dus ook niet het slim laden aan het uit zetten. Als ik nu handmatig het laden in de Tesla app aanzet, gaat deze vaak automatisch weer uit omdat jullie op een ander moment willen laden....wat ik op dat moment niet wil :-(
Hoop dat het duidelijk is.

Hi Danny.Lan. Bedankt voor de feedback en de trigger naar onze support mail. Wij zien inderdaad ook dat de verbinding in de app niet altijd optimaal is. Het lijkt er op dat we het issue wel gevonden hebben en we zijn nu druk bezig om de app stabieler te laden draaien. Excuses voor het ongemak en we gaan zorgen dat dit issue de komende weken opgelost gaat worden. Mocht dit weer voorkomen schroom dan niet om wederom de feedback knop in de app te gebruiken!

Groet,

Erik