Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
Hi Danny.Lan. Bedankt voor de feedback en de trigger naar onze support mail. Wij zien inderdaad ook dat de verbinding in de app niet altijd optimaal is. Het lijkt er op dat we het issue wel gevonden hebben en we zijn nu druk bezig om de app stabieler te laden draaien. Excuses voor het ongemak en we gaan zorgen dat dit issue de komende weken opgelost gaat worden. Mocht dit weer voorkomen schroom dan niet om wederom de feedback knop in de app te gebruiken!

Groet,

Erik
Goed bezig Erik!
 
Ik heb me ook aangemeld, maar eerlijk gezegd valt het me tegen dat in drie jaar tijd nog steeds maar één leverancier (Eneco) een verbinding heeft willen aangaan met Jedlix. De incentive is dan hooguit virtueel.


@BobbyKings: Ja. Dat levert als voordeel dat de app ziet hoeveel je al in je batterij hebt. Hoef je niet meer te controleren en in te stellen.

Ik hoop wel dat de T daardoor niet steeds gecheckt wordt en daarmee niet in slaap gaat, met het bijbehorende spookverbuik. Dan kost het me, terwijl het me al niets oplevert.
Ik ga dat in de gaten houden met TeslaFi.
 
Last edited:
Nou Jedlix is geen goed idee. Weliswaar neemt de app de laadsnelheid naadloos over en heb ik al bij de eerste laadsessie wat meer evenwicht mogen brengen in het stroomnet, maar de Tesla gaat met een grote regelmaat in en uit zijn slaapstand. En dat kost.

Mijn Tesla kan, als ik 'm niet gebruik, met gemak een hele dag ongeveer dezelfde lading houden. Veel lange tukjes, soms een poosje idle.
Maar met Jedlix is het bal. Om de 8 minuten wakker, lange idles en daarmee rangeverlies.

Eerst een TeslaFi-afdruk van eergister (zonder Jedlix):
Schermafdruk 2018-03-11 16.09.59.png


En nu de 44 sleeps en 44 idles van vandaag, met Jedlix actief. Meer rangeverlies in kortere tijd:
Schermafdruk 2018-03-11 16.09.37.png


Dat is dus gewoon averechts. Helaas.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Gaston
Dus 0.88 kWh verlies ipv 0.68 kWh?
Een verschil van 0.2 kWh.
Stel, een dagelijkse laadbeurt is 40 kWh en je bespaart met slim laden 10% kosten (Jedlix zegt zelf 15-20%), dan is dat 4 kWh besparing en 0.2 kWh stay-awake “kosten”. Wat is dan het probleem?
 
Zou je zeggen. Daar ik geen Eneco-contract heb, want Vandebron, bespaar ik geen kosten, dus heb ik jouw geschetste voordeel niet. Wel genoemd nadeel. En het voorbeeld geeft zoals gezegd een ander beeld. In minder uren meer sluipverbruik. Kan gewoon niet de bedoeling zijn. Temeer daar ik in de app heb aangegeven dat ik alleen vanaf 23 uur tot 07 uur wil dat er gestuurd mag worden. Van de genoemde 88 interrupties is een groot aantal daarmee overbodig. Ik kan het niet anders zien.