Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met Model 3(en Y) extra display

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie verschillende opties voor een extra scherm achter het stuur voor een Model 3 en Y, maar erg weinig reviews. Het lijkt zo op het eerste gezicht alsof er erg veel rommel tussen zit. Er zijn hier vast een hoop members die zo een scherm hebben, kunnen jullie aub wat ervaringen delen en tips geven waar op te letten?
 
I have thought of getting the cheapest extra screen. They cost 220 bij Tesland (coudl be cheaper on Ali / Temu). With installation its about 290.
Model 3/y Smart mini Dashboard - Tesland
YT review (one of many) EVbase Tesla Model 3 & Y Mini Display - YouTube
What I miss is a big speed display in front of me. Other than that, really nothing. Thinking of getting S3XY buttons or knob for some of the other things that require attention on the screen. Else I will try to remember Voice Commands for these things.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Ik heb zelf 2 jaar een scherm gehad van hansshow in mijn model 3. Zeer handig omdat je er ook android auto/carplay op kan gebruiken. Verder geeft hij de standaard dingen goed aan (snelheid, open deuren, richtingaanwijzer etc etc).

Enige wat ik echt miste: als je een langere rit doet waar je supercharger gebruikt, zet je tesla navigatie aan voor preheating van batterij. Die navigatieinstructies kun je niet terugzien op de aftermarket dashboard schermpjes.

Ik verkoop overigens ook nog een dashboard display (staat ook op vraag en aanbod draadje), mocht je interesse hebben.
 
Waar je verder aan moet denken:
  • Wil je android auto/Apple carplay?​
  • Hoeveel air flow mag het scherm blokkeren?​
  • Wil je hem zelf installeren?​
  • Welke informatie Wil je precies zien?​
  • Hoe makkelijk zijn ze te updaten?​
  • Etc​
 
Ik heb onderstaand display ingebouwd. ongeveer 1 a 1,5 uur werk. Ziet er af fabriek uit. Enige nadeel, het scherm is niet af te lezen met een polaroid bril. Stuk plezieriger om de essentiele info voor je te hebben zoals snelheid, richtingaanwijzers en verlichting.
Geen merkbare belemmering van de ventilatie.

 
I have thought of getting the cheapest extra screen. They cost 220 bij Tesland (coudl be cheaper on Ali / Temu). With installation its about 290.
Model 3/y Smart mini Dashboard - Tesland
YT review (one of many) EVbase Tesla Model 3 & Y Mini Display - YouTube
What I miss is a big speed display in front of me. Other than that, really nothing. Thinking of getting S3XY buttons or knob for some of the other things that require attention on the screen. Else I will try to remember Voice Commands for these things.

nog goedkoper
 
Ik heb een kleine 4 maanden geleden deze gehaald.


Hoofd reden is om mijn snelheid af te kunnen lezen zonder op het scherm te kijken. Wordt rood als je boven de 120 gaat en knippert bij 140 of hoger. Best tevreden mee.
Is het niet zo dat je verder naar beneden moet kijken om het heads-up display te lezen dan dat je naar rechts moet kijken om de snelheid op het normale scherm te lezen?
Voor het geld hoef je het overigens niet te laten……
 
Is het niet zo dat je verder naar beneden moet kijken om het heads-up display te lezen dan dat je naar rechts moet kijken om de snelheid op het normale scherm te lezen?
Voor het geld hoef je het overigens niet te laten……
Het is geen hud..technisch gezien zou je dan omhoog kijken (flauw😉)

Je kijkt door je stuur heen, ter hoogte van de ventilatie, dat gaat vrij natuurlijk. Ieder zijn ding, vind het een prettige verbetering tijdens het rijden. Je ziet ook duidelijker als je richtingaanwijzer weer eens is blijven hangen. En uiteindelijk levert het je een paar leuke uurtjes hobbyen in de auto op voor niet zo veel geld. Wmb alleen maar voordelen!
 
Ik heb een kleine 4 maanden geleden deze gehaald.


Hoofd reden is om mijn snelheid af te kunnen lezen zonder op het scherm te kijken. Wordt rood als je boven de 120 gaat en knippert bij 140 of hoger. Best tevreden mee.
My requirements exactly. Thanks for sharing.

nog goedkoper
Bedankt. Bestelling geplaatst.
 
  • Like
Reactions: Sahino
Een HUD met extra's:
Niet mijn stijl, maar wel gaaf om te zien wat we allemaal kunnen aanpassen. Zie ook de regenboog verlichting in dashboard en deuren.
1692011839239.png