Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met Model S/X Raven

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben de raven modellen dezelfde type batterijen als de 3 ?

Het gerucht gaat dat de raven modellen ook de 2170 cellen krijgen.

“The rumor that Tesla is moving the Model S and X to the 2170 battery cells used in the Model 3 instead of the 18650 format they use today is a persistent rumor, but not more than that according to a number of tweets and statements from Elon over the past year.”

Elon Musk Announces Plaid Performance Upgrade To Tesla Model S, X, & Roadster! | CleanTechnica

Die cellen hebben 60% meer capaciteit, te weten 4.8ah/17.3 wh ten opzichte van de huidige cellen in de s/x (3ah/10.8/wh).

De dichtheid is ook nog eens verbeterd en het volume is met 50% toegenomen.
 
  • Disagree
  • Informative
Reactions: Timmm and Wim S.
Het gerucht gaat dat de raven modellen ook de 2170 cellen krijgen.

“The rumor that Tesla is moving the Model S and X to the 2170 battery cells used in the Model 3 instead of the 18650 format they use today is a persistent rumor, but not more than that according to a number of tweets and statements from Elon over the past year.”

Elon Musk Announces Plaid Performance Upgrade To Tesla Model S, X, & Roadster! | CleanTechnica

Die cellen hebben 60% meer capaciteit, te weten 4.8ah/17.3 wh ten opzichte van de huidige cellen in de s/x (3ah/10.8/wh).

De dichtheid is ook nog eens verbeterd en het volume is met 50% toegenomen.
Begint het gezeik weer opnieuw?
 
  • Disagree
Reactions: Adm
\
Gisteren had ik twee korte ritjes van 1,5 km om de lege flessen weg te brengen. Met de oude S zou ik dan een verbruik hebben van 210-220 Wh/km maar met de raven kwam ik thuis met 150 Wh/km. Dat is echt heel zuinig.
150Wh/km is mooi, maar ik vind het niet zo spannend bij 90km/h. Gisteren bij wijze van test ongeveer 150km 110km/h gereden met mijn S85 uit 2013: 155Wh/km.

Ik hoop dat een Raven bij zulke tests op waardes rond de 130 a 140 weet te komen.
 
Tja... nieuwe cellen, plaid modus met extra drive train.... lekker weer. Als je een Performance Raven S dit jaar nog gaat aanschaffen ivm het alsmaar veranderende fiscaal beleid..... een Performance is redelijk exclusief maar die zal het meeste te verduren krijgen qua restwaarde denk ik zo. ik weet het, er zullen altijd zaken verbeteren maar dit zijn toch wel twee hele dikke...
 
Last edited:
Ik vind dit niet de gewenste toonzetting hier. Het kan aan mij liggen, maar volgens mij legt ominoreg prima uit dat de raven mogelijk wel de cellen van de 3 krijgt en dat de capaciteit niet 50, maar 60% meer is.

Maar goed, laten we on topic blijven dit mooie weekend.
Een disagree is wel de goede toonzetting?
Een raven is een S of een X met andere luchtvering en die heeft 18650 cellen. Dat is de vraag die Jobbeke stelt en waarop ik een correct antwoord geef.
Ominoreg speculeert verder alleen maar over de toekomstige uitvoering van de raven. Dat is koffiedik kijken en sowieso geen juist antwoord.
 
Jij zegt dat de cellen uit de model 3 50% meer verbruik hebben, terwijl dat 20% meer is (60%). Zie mijn specificatie.

Daarnaast suggereer ik niets. Ik zeg alleen dat er een hooguit een gerucht (niet neer dan dat) is dat de s raven ook de cellen uit de 3 krijgt.

Als je het daar niet mee eens bent, kan je dat zeggen of aangeven in plaats van te beginnen over gezeik.

Als “gezeik” een wenselijke toon was, was daar wel een icoontje voor bedacht (zoals voor de mening “ik ben het er niet mee eens”.
 
Laten we dan geruchten over toekomstige inhoud even parkeren of in een andere draadje doorzetten.

Volgens mij gaat het hier om de ervaringen met de huidige productie leveringen.

Ik ben vooral benieuwd naar de rij ervaring met de nieuwe comfort air-suspention
 
Laten we dan geruchten over toekomstige inhoud even parkeren of in een andere draadje doorzetten.

Volgens mij gaat het hier om de ervaringen met de huidige productie leveringen.

Ik ben vooral benieuwd naar de rij ervaring met de nieuwe comfort air-suspention
Ik ben de afgelopen paar dagen een paar keer door de tunnels van de N14 gereden (Sijtwende). Die hebben van die ‘fijne’ ribbels waarmee oa vrachtwagens makkelijk kunnen aanvoelen of ze niet te ver links of rechts rijden.
Met mijn vorige S meed ik de ribbels omdat de hele auto dan meetrilde, maar met de nieuwe merk je het eigenlijk amper.
 
Een disagree is wel de goede toonzetting?
Een raven is een S of een X met andere luchtvering en die heeft 18650 cellen. Dat is de vraag die Jobbeke stelt en waarop ik een correct antwoord geef.
Ominoreg speculeert verder alleen maar over de toekomstige uitvoering van de raven. Dat is koffiedik kijken en sowieso geen juist antwoord.
Waarvoor dank. Ik kende wel het verschil tss beide batterijen.
 
Bij mij vallen de volgende zaken steeds weer op:
Mijn nieuwe Raven long range vergeleken met mijn oude MS85 uit dec 2014 (AP1) :
  • is veel stiller (windgeruis) dan MS 85 met open dak. Zelfs stiller dan de MX uit 2017 van mijn vrouw.
  • AP reageert makkelijker met panic breaks
  • De luchtvering is dag en nacht verschil met mijn klassieke vering van mijn MS '14. Ook merkbaar beter dan de luchtvering op onze MX (zowel ik als mijn echtgenote merken dit op)
  • Het verbruik op dezelfde ritten als voorheen is gevoelig gedaald. Ik zat gemiddeld aan 214 ~ 230 Wh met mijn MS85 en kom nu uit op 155~175 Wh
  • Ik nam het creme interieur. Welke genie dat hierbij bedacht heeft dat de vloermatten en zijkanten onderaan in creme kleur en dak + raamstijlen in het zwart moesten - GRMBL!!!! Wat een idioot. Onderkant wordt onmiddelijk vuil - dus zal ik zwarte matten gaan bestellen. Bovenkant waar ik graag licht interieur heb - is nu zwart.... Ik ga me hier nog heel veel aan ergeren...
  • De huidige zetels zitten verdomd goed vergeleken met de ook goede zetels in mijn oude MS. Meer zijsteun.
  • Laden gaat weer iets tragen thuis - is 16.5KW ipv 22KW... toch merkbaar als je 2 wagens geladen moet hebben... Als je maar 1 e-wagen hebt is dit een non-issue
  • dashcam feature werkte gelijk +++
  • De wagen reageert veel sneller en remt ook meer op recuperatie dan mijn MS85. Is wel gelijkaardig aan onze MX.
  • Homelink functie heeft regelmatig moeite om de garage te sluiten.

Heb nog geen lange ritten gedaan - teller staat nog maar op 392 km. Wagen is nu binnen voor coating. Ik begin er pas "full time" mee te rijden nadat ik hem terug heb van mijn detailer. Als ik meer info over lange ritten heb, post ik het wel.