Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
... door buiten het vak te parkeren.

Als je binnen het vak parkeert, is het goed.

Dat je daarbij de verkeerde kabel pakt, zegt Tesla niks over.
Tja en hier zit de crux; mensen die vinden dat ze recht hebben op twee plekken bezet houden door in het verkeerde vak te staan voor een SuC zullen zeggen “kijk ik sta in het vak, dus het mag”. Andere mensen zullen zeggen “nee je staat in het verkéérde vak”.

Regels zijn dus ambigue (op zijn zachts gezegd). En als regels ambigue zijn, dan komt bij mij fatsoen om de hoek kijken, waarbij “ik maak van mijn probleem jouw probleem” geen norm is die ik aan mijn kinderen zou willen meegeven.

Ach ja, tot nog toe slechts 1 keer meegemaakt en er waren nog andere stalls beschikbaar dus soit. Kan mij voorstellen dat mijn houding en reactie anders is als er echt laad Stau is en die Audi houd even twee plekken bezet. Dan ben je gewoon een asociale *^%# :)
 
  • Like
Reactions: Krisja
... door buiten het vak te parkeren.

Als je binnen het vak parkeert, is het goed.

Dat je daarbij de verkeerde kabel pakt, zegt Tesla niks over.

Ik wil u begrijpen hoor, maar probeer eens in de linker parkeermeter je geld te stoppen en te parkeren op de rechter plaats.
Misschien dat je begrijpt dat het één onlosmakend verbonden is bij het andere, ook al wil jij dat anders zien...

Nogmaals, common sense of gewoon gezond boerenverstand... en niet wringen omdat het "kan".
 
Tja en hier zit de crux; mensen die vinden dat ze recht hebben op twee plekken bezet houden door in het verkeerde vak te staan voor een SuC zullen zeggen “kijk ik sta in het vak, dus het mag”. Andere mensen zullen zeggen “nee je staat in het verkéérde vak”.

Regels zijn dus ambigue (op zijn zachts gezegd). En als regels ambigue zijn, dan komt bij mij fatsoen om de hoek kijken, waarbij “ik maak van mijn probleem jouw probleem” geen norm is die ik aan mijn kinderen zou willen meegeven.

Ach ja, tot nog toe slechts 1 keer meegemaakt en er waren nog andere stalls beschikbaar dus soit. Kan mij voorstellen dat mijn houding en reactie anders is als er echt laad Stau is en die Audi houd even twee plekken bezet. Dan ben je gewoon een asociale *^%# :)
De regel is kraakhelder. Je mag links of rechts laden zolang je in een vak staat. Respect moet van twee kanten komen, wat weet een VW-rijder nu of een Tesla links of rechts laadt? Overigens is het volgens de logica hier niet meer dan normaal dat je jezelf dan ook in de buurt van andere Tesla's zet, want door naast een ID.3 te gaan staan, kan daar de volgende auto met laadpoort aan dezelfde kant niet meer staan.
 
Ik wil u begrijpen hoor, maar probeer eens in de linker parkeermeter je geld te stoppen en te parkeren op de rechter plaats.
Misschien dat je begrijpt dat het één onlosmakend verbonden is bij het andere, ook al wil jij dat anders zien...

Nogmaals, common sense of gewoon gezond boerenverstand... en niet wringen omdat het "kan".
Bij een parkeermeter is dat vrij duidelijk, daar staat er vaak 1 tussen 2 parkeerplekken en pak je de kortstbije.

Bij een Tesla laadpaal is het even eenvoudig. Daar staat er tussen elk parkeervak eentje, en lijkt het toch ook logisch dat je degene pakt die het kortst bij je laadpoort staat.

Zolang de polies, noch Tesla verduidelijken dat je enkel de laadkabel linksachter/rechtsvoor mag gebruiken, begrijp ik je irritatie, maar heb je geen wettelijke poot om op te staan.

Nogmaals, common sense of gewoon gezond boerenverstand... en niet wringen omdat het "kan".
Het probleem is dat bestuurders van andere merken gewoon niet weten dat linksachter/rechtsvoor de laadpaal voor dat parkeervak is. Dat is geen boerenverstand, dat is geen common sense. De paal bij de kant van je laadpoort, da's pas common sense/boerenverstand.
 
Bij een parkeermeter is dat vrij duidelijk, daar staat er vaak 1 tussen 2 parkeerplekken en pak je de kortstbije.

Bij een Tesla laadpaal is het even eenvoudig. Daar staat er tussen elk parkeervak eentje, en lijkt het toch ook logisch dat je degene pakt die het kortst bij je laadpoort staat.

Zolang de polies, noch Tesla verduidelijken dat je enkel de laadkabel linksachter/rechtsvoor mag gebruiken, begrijp ik je irritatie, maar heb je geen wettelijke poot om op te staan.


Het probleem is dat bestuurders van andere merken gewoon niet weten dat linksachter/rechtsvoor de laadpaal voor dat parkeervak is. Dat is geen boerenverstand, dat is geen common sense. De paal bij de kant van je laadpoort, da's pas common sense/boerenverstand.
Misschien als je in een vak naast een laadpaal kan staan blokkeer je niet een paal voor een Tesla maar anders zal een auto met links voor het oplaad punt altijd 2 vakken blokkeren. Alleen voor de auto's met laadpunt in de neus kunnen kiezen. Een zwarte pijl op lader kan genoeg zijn.

Als ik bij Ionity wil laden zeg ik ook niet tegen de tesla rijder van de zaak dat hij op moet rotten. De Tesla rijder moet nog even wennen dat de tesla supercharger een gewone snellader is geworden van auto's van Audi tot Tesla.
 
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook jammer dat er geen verdere aanwijzingen zijn naar wat wenselijk is, maar ik denk dat dat net het punt is van Tesla dat ze met +12 laadplekken niet gaan beduvelen als iemand met zijn ID.3 aan de verkeerde kant eens wil laden.
 
Mijn Audi aansluiting zit rechts voor, zal dus wel een extra plaats in nemen zolang de kabels niet langer worden....
Je bedoeld links voor. R/L wordt bepaald met de neus in de rijrichting.
Asociaal zijn is een keuze idd
Zolang er niemand gehinderd wordt, is er ook kiemand asociaal. SuCs die open gezet worden voor niet-Tesla’s hebben zelden een bezetting van meer dan 50%.
 
Zelfde vandaag in Arlon.. paar stalls deden het niet en als er dan ook nog op deze manier laadplekken verloren gaan, door Audi’s en Skoda’s die laden, is dat best zonde..
Defecte stalls melden.
Was er effectief een bezettingsprobleem hierdoor? Zo ja, ook melden.
Tesla monitort dit goed en sluit dan die SuCs voor niet-Tesla’s.
Door die defecte is er wellicht geen bezettingsprobleem gedetecteerd.
 
Je bedoeld links voor. R/L wordt bepaald met de neus in de rijrichting.

Zolang er niemand gehinderd wordt, is er ook kiemand asociaal. SuCs die open gezet worden voor niet-Tesla’s hebben zelden een bezetting van meer dan 50%.

Helaas bij Eemnes regelmatig het geval dat de SuC sterk bezet is en niet-Tesla's toch meerdere plekken bezet houden.
 
Oplossing is in zicht: Tesla’s eerste V4 Superchargers staan in Nederland!

PS heb ik met mijn M3LR uit 2021 iets aan een V4 laadpaal? Ik meen me dat 250 toch al het max is?
Mooi om te zien, jammer weer van die knuppels die menen te moeten reageren op dat artikel en alleen maar lopen te jeuzelen dat het via de app moet, laat die gasten maar lekker bij Ionity laden voor 87 cent ofzo met hun laadpas.
 
Niet qua vermogen maar wel qua niet langer last van niet-Teslas die wegens te korte kabels twee plekken bezetten.
Straks hebben wij geen plek meer voor onszelf en moeten wij uitwijken naar een Ionity of ander snellaadstation. Voor mij is het laadnetwerk van Tesla wel echt één van de redenen geweest om de aankoop te doen. Maar helaas is dit netwerk opengesteld voor andere merken waardoor het unieke aan dit laadnetwerk op termijn gaat verdwijnen. Want iets wat je openstelt kun je volgens mij niet meer afsluiten.