Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen met/van niet-Tesla laders bij een Supercharger

This site may earn commission on affiliate links.
Asociaal zijn is een keuze idd
Vind dit echt een belachelijke opmerking. Tesla kiest er zelf voor om een SuC netwerk open te gooien terwijl ze weten dat dit problemen gaat geven. Bijna niemand heeft de laadpoort goed zitten voor een SuC. Dan kan je het toch niet gooien op asociaal. Er staat immers helemaal nergens welke kabel je dient te pakken. Tesla had het netwerk pas nu moeten gaan openstellen op locaties waar V4 wordt uitgerold of snel een retrofit moeten uitvoeren voor v2/3 naar v4. Bij CCS was de retrofit eerst ook een paar stalls toen zei ik tegen andere rijders ook niet dat ze asociaal waren om met een S op de enige 2 CCS plekken te gaan staan. Het is gewoon een domme zet van Tesla op dit moment.
 
Vind dit echt een belachelijke opmerking. Tesla kiest er zelf voor om een SuC netwerk open te gooien terwijl ze weten dat dit problemen gaat geven. Bijna niemand heeft de laadpoort goed zitten voor een SuC. Dan kan je het toch niet gooien op asociaal. Er staat immers helemaal nergens welke kabel je dient te pakken. Tesla had het netwerk pas nu moeten gaan openstellen op locaties waar V4 wordt uitgerold of snel een retrofit moeten uitvoeren voor v2/3 naar v4. Bij CCS was de retrofit eerst ook een paar stalls toen zei ik tegen andere rijders ook niet dat ze asociaal waren om met een S op de enige 2 CCS plekken te gaan staan. Het is gewoon een domme zet van Tesla op dit moment.

Parkings worden toch ook niet aangepast voor de Dodge Ram's, GMC's en andere gedrochten die 2 tot 4 plaatsen in beslag nemen. Dat vind jij dan ook niet associaal.
Als je niet kan laden volgens de regels aan station A, dan rij je door naar station B waar het wel kan. PUNT
Waarom zou station A extra moeten investeren in meer koper (langere kabels (grotere verliezen) omdat er een bedrijfje is dat het weer eens anders wil gaan doen...
 
Het begint er mee dat Tesla slecht, of eigenlijk helemaal niet, heeft aangegeven welke plek bij welke paal hoort. Hoefde met alleen Tesla's ook niet natuurlijk.
Voor een ander merk is het dus helemaal niet duidelijk welke plek gebruikt moet worden.
Los hiervan, schuin meerdere plekken bezetten is altijd asociaal.
 
  • Like
Reactions: Dannietjoh
Het begint er mee dat Tesla slecht, of eigenlijk helemaal niet, heeft aangegeven welke plek bij welke paal hoort. Hoefde met alleen Tesla's ook niet natuurlijk.
Voor een ander merk is het dus helemaal niet duidelijk welke plek gebruikt moet worden.
Los hiervan, schuin meerdere plekken bezetten is altijd asociaal.
Meerendeel wat gek of asocial moet parkeren is extreem beperkt. Alles van VAG kan gewoon in het vak staan met kabel uit andere stall.
Als je niet kan laden volgens de regels aan station A, dan rij je door naar station B waar het wel kan. PUNT
Waarom zou station A extra moeten investeren in meer koper (langere kabels (grotere verliezen) omdat er een bedrijfje is dat het weer eens anders wil gaan doen...
Jij hebt het over regels. Waarschijnlijk jou eigen regels. Want in de app staat alleen niet schuin parkeren en nergens staat dat je verplicht bent een bepaalde stall te kiezen. Tesla weet dat zelf ook heel goe. Ze zijn zelf namelijk het merk wat als bijna enige deze positie heeft. Daarnaast weten ze het zelf ook met het V4 design (en de kabel in het midden georiënteerd) dat het design uit het verleden niet gaat werken.

Daarbij weet Tesla hey zelf ook niet meer op de nieuwe locatie in Zaventem (B) moet je juist voorwaarts en niet achterwaarts parkeren anders komen de stalls daar ook niet uit.
 
Wat een discussies. Tesla stelt zijn SuC open, enige eis is dat je niet over twee parkeervakken heen parkeert. Dus je mag gerust links of rechts laden. Ik vind het ongelofelijk hautain om een chauffeur van een ander merk aan te spreken terwijl die de SuC reglementair gebruikt en daarvoor betaalt. Voor mij net hetzelfde als dat iemand met een VAG-auto zou vragen dat je opkrast met je Tesla van de laatste laadplek. Ik denk dat een aantal mensen nog wakker moeten worden over het openstellen van SuC. Jij hebt met je Tesla net evenveel rechten als iemand anders met zijn ID.3. Live with it of klaag bij Tesla 🤷‍♂️
 
Niet-tesla's laden dragen bij aan verdere expansie van het netwerk door de toename van de vraag en het feit dat ze meer betalen per kWh.

Het zou desondanks wel handig zijn als er meer duidelijkheid zou zijn. Zo nemen 2 IDx auto's bijvoorbeeld maar 3 plekken in als ze naast elkaar zouden staan i.p.v. 4 plekken als ze verspreid staan. Maar die duidelijkheid of besef is er vaak niet.
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Wat een discussies. Tesla stelt zijn SuC open, enige eis is dat je niet over twee parkeervakken heen parkeert. Dus je mag gerust links of rechts laden. Ik vind het ongelofelijk hautain om een chauffeur van een ander merk aan te spreken terwijl die de SuC reglementair gebruikt en daarvoor betaalt. Voor mij net hetzelfde als dat iemand met een VAG-auto zou vragen dat je opkrast met je Tesla van de laatste laadplek. Ik denk dat een aantal mensen nog wakker moeten worden over het openstellen van SuC. Jij hebt met je Tesla net evenveel rechten als iemand anders met zijn ID.3. Live with it of klaag bij Tesla 🤷‍♂️
Dan probeer jij maar eens in de Colruyt je kar aan kassa 4 te zetten en te betalen aan kassa 3...
Common sense en elementaire beleefdheid noemt zoiets. Een ander opzadelen met uw "anders" gedrag is not done!

En ja, TESLA kan dit héél eenvoudig oplossen zonder de SuC daarvoor te moeten aanpassen.
Enkele regeltjes in de software en staat het voertuig dat jij aanmeldt zijn laadpoort niet op de juiste plek. Pech, u kan geen lid worden van dit clubje elitaire, hautaine hufters...
 
  • Funny
Reactions: djerro1234
En ja, TESLA kan dit héél eenvoudig oplossen zonder de SuC daarvoor te moeten aanpassen.
Enkele regeltjes in de software en staat het voertuig dat jij aanmeldt zijn laadpoort niet op de juiste plek. Pech, u kan geen lid worden van dit clubje elitaire, hautaine hufters...
Maar Tesla past het niet aan in hun software, dus misschien is het een keuze vanuit Tesla om te leven en te laten leven.
 
  • Like
Reactions: Stijntje
Klopt, maar vanuit een Tesla gezien blokkeer je dan 2 plekken.
Als je K... achterwerk te dik is voor één plaats op een vliegtuig, dan betaal je voor 2. Daar heb je dan wel de keuze.
Voert Tesla die regel morgen in, dan zie je iedereen plots laden op de juiste plaats. Die het niet kunnen rijden dan wel 500 meter verder naar een Ionity of dergelijke...
 
En ja, TESLA kan dit héél eenvoudig oplossen zonder de SuC daarvoor te moeten aanpassen.
Enkele regeltjes in de software en staat het voertuig dat jij aanmeldt zijn laadpoort niet op de juiste plek. Pech, u kan geen lid worden van dit clubje elitaire, hautaine hufters...
Punt is alleen dat dit leeft bij de Tesla rijders. Tesla zelf heeft er dus geen regels voor. Zoals ik al zei in Zaventem hebben ze zelf het achteruit parkeren ook overboord gegooid. De regels die mensen hier vinden die bestaan helemaal niet. Het enige wat niet mag is schuin over vakken parkeren. Als je een ID3/4, Enyaq of wat dan ook rijd dan mag je gewoon de stekker pakken welke past als je de auto in het vak zet. Het openstellen van het SuC netwerk zal echt wel gedaan zijn omdat Tesla zo meer kan verdienen. Gelukkig is met V4 deze discussie verleden tijd.
 
  • Like
Reactions: Stijntje
Tesla zal met het rapporteren blij zijn kunnen ze meteen een voorstel doen om het onbeperkt SuC gebruik af te kopen ;)

Denk dat Tesla nu liever de gratis ladende tesla’s ziet verdwijnen en er plek blokkerende betaalde nieuwe klanten voor terug krijgt.

Denk je nu echt dat er iemand bij Tesla wakker ligt van die enkele, sporadische gebruikers die nog gratis kunnen laden? Dat probleem (zoals jij het stelt) lost zich zelf op...
 
  • Like
Reactions: OttoR

Screenshot 2023-03-05 at 14.12.37.png



Ik lees hier toch dat je geen andere auto's mag blokkeren...
 
Tesla zal met het rapporteren blij zijn kunnen ze meteen een voorstel doen om het onbeperkt SuC gebruik af te kopen ;)

Denk dat Tesla nu liever de gratis ladende tesla’s ziet verdwijnen en er plek blokkerende betaalde nieuwe klanten voor terug krijgt.
De "gratis" landende Tesla, laadt helemaal niet gratis. In de aanschafprijs van de auto was een substantieel bedrag meegenomen voor het supercharger. Deze "gratis" laders zijn de initiële financiers geweest om het supercharger netwerk op te kunnen starten.