Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, fysiek is het identiek. Maar het schijnt dat ze softwarematig uitgeschakeld zijn?!
Bij de gewone SR zijn ze uitgeschakeld maar op de SR+ werken ze gewoon.
We hebben alleen geen browser, satelliet kaarten en online streaming (zou later nog tegen betaling geactiveerd kunnen worden). Homelink zit er ook niet op maar kan tegen 300 euro geïnstalleerd worden.
Audio mist ook een subwoofer en enkel luidsprekers die uitgeschakeld zijn maar voor de rest identiek als premium.
 
Bij de gewone SR zijn ze uitgeschakeld maar op de SR+ werken ze gewoon.
We hebben alleen geen browser, satelliet kaarten en online streaming (zou later nog tegen betaling geactiveerd kunnen worden). Homelink zit er ook niet op maar kan tegen 300 euro geïnstalleerd worden.
Audio mist ook een subwoofer en enkel luidsprekers die uitgeschakeld zijn maar voor de rest identiek als premium.

Bedankt voor jouw reactie. Het staat dus gewoon niet echt duidelijk op de Tesla website. Dat mistlampen onderdeel zijn van premium betekend dus niet dat ze dat niet zijn van partial premium .
 
Bedankt voor jouw reactie. Het staat dus gewoon niet echt duidelijk op de Tesla website. Dat mistlampen onderdeel zijn van premium betekend dus niet dat ze dat niet zijn van partial premium .
Klopt. Ik heb dit ook te horen gekregen van een Tesla medewerker in Amsterdam. Ze willen deze versie ook liever niet verkopen want ik vermoed dat ze er verlies op maken aangezien de productiekosten hetzelfde zijn als van de SR+ met enkel software beperkingen. Het is enkel om hun belofte uit 2016 van de $35k Model 3 te kunnen vervullen (en ja die is in Nederland dus €42k vanwege shipping kosten en belastingen)
 
Deze is al te bestellen sinds 12 April 2019! (voor ~€42k of ~€43k dacht ik en heeft geen Autopilot) Alleen staat deze niet op de website. Volgens mij moet je de SR+ bestellen en dan even bellen met Tesla dat je de bestelling wilt wijzigen naar SR.

Maar ik vind dit écht een slechte deal want er worden een aantal functies (softwarematig) beperkt én je hebt minder range én geen Autopilot. En dat om maar €5k tot €6k te besparen.
Is er informatie te vinden (via bijv. RDW) hoeveel van de SR er in Nederland besteld zijn? Zijn er forumleden die voor de SR zijn gegaan? Volgens mij zijn er weinig Model 3 belangstellenden / potentiële kopers zich er van bewust dat reeds voor ca 43K een Model 3 in Nederland te koop is...
 
Om terug te komen op de mistlichten
Heb een SR+ , als je op de algemene website van Tesla ziet staat er dat Led mistlichten inbegrepen zijn.
Als je bij bestellen de omschrijving van gedeeltelijk premium interieur beziet staan ze er niet bij.

In de wagen staan bij verlichting in het grijs aangegeven en kan ze niet aan steken . verlichting aan en dan proberen werkt niet.
Mis ik iets of doe ik iets verkeerd?
En bij mijn weten is een achtermistlicht verplicht in België dus leveren ze dan een wagen af die niet conform is??

Heb het ondertussen opgelost. Eerst de wagen starten en dan werkt het wel. Dom van me.
 
Last edited:
Ik hoop zo erg dat je gelijk hebt!! Kan niet wachten!
Het kan bijna niet anders dan dat de onze daarop staan. De boot is nog 20 dagen onderweg, nog een week erbij om ze voor te bereiden voor aflevering en we zijn dan al half augustus. Twee maanden geleden vertelde een Teslamedewerker mij dat ik mijn auto ging hebben in de tweede week van augustus omwille van de configuratie en hij zal er dus niet ver naast zitten. Staan ze niet op deze boot dan gaan we al richting september.
 
Yes! Tesla Tracker laat dit ook zien. Kan niet anders dan dat mijn SR+ hier bij zit. Nu 20 dagen varen, begin Augustus in Zeebrugge, half Augustus uitleveren?

Niet dat ik een domper op je vreugde wil zetten, maar de vorige kwartalen gingen zeer weinig wagens van de eerste boten die in Zeebrugge aankwamen naar Nederland. Die werden bijna allemaal verder op transport gezet.
 
Waarom kan die productielijn niet wat constanter in NL afleveren? Straks staan we weer met 300 man per dag in Tilburg, met bijbehorende aflevering problemen... Blijf de verhalen over de slechte aflevering toch wel bizar vinden. Bij een constantere afleveringsfrequentie is er ook meer tijd voor controle en herstel vooraf (door Tesla zelf), wel zo netjes richting klant;)

Ik zie in dit draadje overzichten m.b.t. stand van zaken uitlevering SR+. Bestaan deze lijstjes ook voor de LR AWD?
 
Lijst weer even aangepast. Was vergeten te melden dat ik hem ontvangen heb en er inmiddels al weer een goede 3 weken in rij. Superieure rij ervaring!


GELEVERD

@arne-nl (17.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL / 20 juni om 13:00
@adjego (12.04) Blauw / Zwart / Aero / AP / 20 juni om 16:30
@Mr G (12.04) Wit / Zwart/ Aero /AP / 20 juni om 19.30 (planning was 21 juni 10 uur) (bezorgd via Tesla Direct programma)
@Mel85 (21.05) Blauw / Zwart / Aero / AP/ Trekhaak / 21 juni om 10:30
@Sjaakklg (12.04) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / 21 juni om 10:30
@HeNRGi (10.05) Zwart / Zwart / Aero / AP (HW2.5) / NL / 21 juni om 12:30
@bartvanraalte (02.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / 21 juni om 18:30 (planning was 13:00) (bezorgd via Tesla Direct programma)
@Jumpers (13.05) Zwart / Zwart / Aero / AP/trekhaak/21 juni om 19:00 (planning was 12:00) via tesla direct.
@SnowLeopard (12.04) Wit / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL / 22 juni om 14:00 uur
@ELVY (08.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / 24 juni om 17:00
@Firehuntah (08.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / 25 juni om 10:30
@cambreVer! (25.04) Zwart / Zwart / Aero / AP / 21 juni om 9:30 verzet door Tesla naar 25 juni 12u30 Gent.
@futzie (24.04) Zwart / Zwart / Aero / FSD / 21 juni om 15:30 verzet door tesla naar 25 juni om 14:00 (België)
@DigiDaan (23.05) Rood / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL / 26 juni om 10:00 (via Tesla Direct)
@Louter365 (16.04) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / HW2.5 / 26 juni tesla direct
@Gjerinho (30.04) Midnight Silver / Zwart / Aero / AP / NL Aan huis 27 juni 12:00 tesla delivery.
@jeffrey.o (18.06) Midnight silver / Zwart / 19 inch / NL / 27 juni 18:00
@Djerro123 (23.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni om 12:30 Tilburg
@Martificial (01.05) Wit / Zwart / Aero / AP 28 juni 14:30u Tilburg
@Thuc (10.05) Wit / Zwart / Aero / AP 28 juni 18:30u Tilburg
@Maicol (03.06) Midnight Silver / Zwart / Aero / AP / 29 juni 11:00 Tilburg
@DodgyBob (10.05) Wit / Zwart / Aero / FSD / Trekhaak / NL / 29 juni 18:00 Tilburg
@Danny1410 (12.04) Blauw / Zwart / Aero / AP / NL / 29 juni (thuis bezorgd via Tesla Direct programma)
@Annoyingmouse (08.05) Wit / Zwart / Aero / AP / 29 juni
@Fransieee (25.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL (25 juni)
@nvdw (02.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / BE / 27 juni om 12:30 > 29 juni om 15:30 Gent
@Strini (27.05) Midnight Silver / Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni 17:30 Tilburg
@Fransieee (25.05) Zwart / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL 28 juni om 16:00 Groningen
@Bartholomeus (10.05) Blauw / Zwart / 19 inch / AP 30 juni
@Stinow (08.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / BE / 2 juli om 17:00 Gent
@Kris73 (06.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / 25 juni
@Farlake (13.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / 24 juni
@IvoS (01.05) Wit/ Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni
@m3sp (12.04) Blauw / Zwart / Aero / AP
@Javiero (23.04) Blauw / Zwart / 19 inch / AP / 27 Juni om 14:30
@koener (14.04) Blauw / Zwart / Aero / AP / 24 juni via Tesla direct programma
@Tombv (07.06) Zwart/ Zwart / Aero / AP / NL / 27 juni in Tilburg

MET AFSPRAAK:

@XeRiOn (22.05) Wit / Zwart / Aero / AP / NL / 28 juni om 13:30 Tilburg
@Rhaymondo (01.05) Midnight Silver / Zwart / Aero / NL / 17 juli Tilburg
@wiven (28.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / BE / 12 juli 12:30 Gent
@Robson (22.05) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / 18 juli 11:30 Tilburg

MET VIN:
@Louter365 (16.04) Midnight silver / Zwart / Aero / AP
@Chris01 (21.04) Zwart / Zwart / Aero / AP

ZONDER VIN:
@gelden (12.04) Midnight silver / Wit / Aero / AP
@TomVanZummeren (13.04) Blauw / Wit / 19 inch / FSD
@Hayden (24.04) Wit / Wit / Aero / AP
@YBoon (02.05) Rood / Zwart / 19 inch / AP
@Jxxst (08.05) Zwart / Wit / Aero / AP / NL
@Giosan (13.05) Zwart / Zwart / Aero / AP
@KokW (20.05) Blauw / Zwart / Aero / AP / NL
@Chilly_B (22.05) Zwart / Zwart / Aero / AP
@Maicol (03-06) Midnight silver / Zwart / Aero / AP
@daed (03.06) Midnight silver / Zwart / Aero / AP / Trekhaak / NL
@Bboccel (03.06) Black / Zwart / 19 inch / AP
@MerCy (05.06) Rood / Zwart / Aero / AP
@L@urens (17.06) Wit / Wit / Aero + Winter Aero / Trekhaak / NL
@EpicR (17.06) Rood / Zwart / 19 inch / Trekhaak/ AP / NL
@Robin@87 (17.06) Pearl White / Zwart / 19 inch / AP / NL
@Wackmack (26.06) Black / Zwart / Aero/ NL
@thrust15 (27.06) Zwart / Zwart / Aero / AP / NL
@Rigter (14/6) blauw / zwart / Aero / AP / trekhaak / NL
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Waarom kan die productielijn niet wat constanter in NL afleveren? Straks staan we weer met 300 man per dag in Tilburg, met bijbehorende aflevering problemen... Blijf de verhalen over de slechte aflevering toch wel bizar vinden. Bij een constantere afleveringsfrequentie is er ook meer tijd voor controle en herstel vooraf (door Tesla zelf), wel zo netjes richting klant;)

Ik zie in dit draadje overzichten m.b.t. stand van zaken uitlevering SR+. Bestaan deze lijstjes ook voor de LR AWD?

Zolang er geen fabriek ik Europa staat blijft dit een probleem. Alle auto’s voor Europa komen in bulk binnen, denk zo’n 3 a 4000 per schip. Daarnaast spelen de kwartalen een rol. Einde kwartaal is chaos omdat er dan zoveel mogelijk voor verstrijken kwartaal uitgeleverd moet worden. Bedank Wallstreet daarvoor, kwartaalcijfers zijn daar heilig.

Bedenk ook dat alle model 3’s wereldwijd uit Fremont komen. Straks als Shanghai online komt zal APAC daar geproduceerd worden, maar dan moet de Model Y ook uit Fremont/Giga 1 komen. Enfin, pas als Europa z’n eigen fabriek heeft zal er sprake zijn van “nu bestellen, 3 weken later leveren”
 
Eerste boten van kwartaal gaan "het verste" europa in en relatief veel leveringen tegen eind kwartaal voor Nederland en Belgie. Dit omdat bij de laatste boten ze relatief sneller kunnen uitleveren (oplegger vanuit Zeebrugge is binnen paar uur overal in België en Nederland). Rest van Europa hebben ze last van rijtijdenwet etc etc. Dus meeste auto's van eerste boten in kwartaal zijn niet/mondjesmaat voor NL/BE