Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Model 3 is begin Mei door de Leasemaatschappij met levering voor augustus/1 september ivm huidig contract. De zwarte kleur. Wit heeft mijn voorkeur maar vond de extra kosten doch minimaal zonde.

Nu is Pearl White standaard.

De Lm heb ik gemailed met de vraag dit om te zetten. Enig idee hoeveel moeite dat kost en of dit invloed heeft op de leverdatum?
Pearl white is helemaal niet standaard.
Plain white wordt een standaard kleur.

Edit: is idd standaard kleur nuo_O
Straks eens bellen naar sales want ik heb de volle pot betaald. Hopelijk willen ze het zo regelen zonder te moeten annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen.
 
Last edited:
Pearl white is helemaal niet standaard.
Plain white wordt een standaard kleur.

Edit: is idd standaard kleur nuo_O
Straks eens bellen naar sales want ik heb de volle pot betaald. Hopelijk willen ze het zo regelen zonder te moeten annuleren en een nieuwe bestelling te plaatsen.

Gisteravond heb ik een Pearl White Tesla M3 besteld, ook voor de volle mep. Zojuist ingelogd en kon gelukkig mijn ontwerp nog "wijzigen". Heb niets aangepast en de wijziging opgeslagen en krijg de lak nu wel gratis :)
 
Is mij ook niet gelukt. Kon tijdens bestelling geen referral opgeven en achteraf zie ik die optie ook niet in mijn account. Als ik nu op een referral link klik dan kun je wel kiezen dat je al een bestelling hebt lopen maar dan kun je daar ook weer niet invoeren. Ik heb al een mail daarover gestuurd aan Tesla Sales maar zoals verwacht nul komma nul reactie op gekregen.
Ik ga het tegen de tijd dat ze mij gaan contacteren om de auto op te halen nog maar eens proberen.

Mail naar Tesla gestuurd, dit was hun reactie : ‘Helaas mogen en kunnen wij niet achteraf codes toevoegen. De enige manier is om de auto te annuleren en opnieuw te bestellen om dit te krijgen.’. Hoop gedoe voor een voordeel van €55 wat binnen 6 maanden verloopt, terwijl het mij een vrij simpele administratieve handeling lijkt. Maar goed er zal wel teveel misbruik van gemaakt zijn in het verleden.
 
Hier ook volle mep betaald voor wit kleur, + bijteling zitten wij rond de 2.5k verschil. Tesla gaat niks doen met voertuigen die al geleverd zijn, misschien heeft iemand anders meer geluk.

Als ze al geleverd zijn niet natuurlijk, dat is meer dan logisch. Als bijvoorbeeld Albert Heijn een bonus korting heeft deze week op iets waar je vorige week de volle prijs voor betaald hebt gaan ze ook niet met terugwerkende kracht mensen vergoeden. Zo werkt het niet.

Maar als de auto nog in bestelling is, moet je je bestelling gewoon kunnen aanpassen en opslaan en je bestelling wordt goedkoper! Zoals hierboven ook genoemd is.
 
Er zijn ook genoeg praktijkvoorbeelden van eigenaren die bijna uitsluitend snelladen en daar ogenschijnlijk geen nadelige effecten van ondervinden.

Maar nog niet van de Model 3.
Alle ervaringen en voorbeelden tot nu toe zijn van de Model S en X met een meervoud aan cellen in parallel schakeling en dat is wel een wezenlijk verschil met hoe de SR+ opgebouwd is.

Het zal over een paar jaar pas blijken wat het snelladen bij de SR+ gedaan heeft.
Tot die tijd kies ik op basis van mijn meerjarige ervaring met de 18650 techniek voor de veilige kant: uitsluitend sneller dan 0.5C laden indien echt noodzakelijk.
 
Mail naar Tesla gestuurd, dit was hun reactie : ‘Helaas mogen en kunnen wij niet achteraf codes toevoegen. De enige manier is om de auto te annuleren en opnieuw te bestellen om dit te krijgen.’. Hoop gedoe voor een voordeel van €55 wat binnen 6 maanden verloopt, terwijl het mij een vrij simpele administratieve handeling lijkt. Maar goed er zal wel teveel misbruik van gemaakt zijn in het verleden.

Bij Tesla service center in Groningen wisten ze me te vertellen dat ze wel degelijk na bestelling een referalcode konden toevoegen.
 
Als ze al geleverd zijn niet natuurlijk, dat is meer dan logisch. Als bijvoorbeeld Albert Heijn een bonus korting heeft deze week op iets waar je vorige week de volle prijs voor betaald hebt gaan ze ook niet met terugwerkende kracht mensen vergoeden. Zo werkt het niet.

Maar als de auto nog in bestelling is, moet je je bestelling gewoon kunnen aanpassen en opslaan en je bestelling wordt goedkoper! Zoals hierboven ook genoemd is.
Ik zie hier nergens de optie in mijn account om mijn bestelling aan te passen.
Als ik nu mijn configuratie invoer dan scheelt dit meer dan 1500 euro dus wil ik desnoods annuleren en opnieuw bestellen.
Telefonisch geraak ik niet binnen.
Heb ook al een mail gestuurd naar een contactpersoon bij Tesla sales.
 
Als ze al geleverd zijn niet natuurlijk, dat is meer dan logisch. Als bijvoorbeeld Albert Heijn een bonus korting heeft deze week op iets waar je vorige week de volle prijs voor betaald hebt gaan ze ook niet met terugwerkende kracht mensen vergoeden. Zo werkt het niet.

Maar als de auto nog in bestelling is, moet je je bestelling gewoon kunnen aanpassen en opslaan en je bestelling wordt goedkoper! Zoals hierboven ook genoemd is.

Soms moet je gewoon proberen ook al is het heel logisch, als je alleen vanuit logica denkt dan mis je veel dingen. Niet geschoten is altijd mis. Wij kopen ook niet elke dag een auto, dus daar doen wij graag een beetje extra moeite voor dan bijvoorbeeld boodschappen bij AH :D

Maar het was ook niet als een gejank bedoelt, wij zijn super tevreden met onze auto en zijn heel blij dat wij eerder in mogen rijden dan voorspelt. Alleen jammer van de 2.5k, maar daar zijn wij wel gewend aan Tesla. Mensen die vorig kwartaal Performance versie geleverd kregen zal wel nog meer balen.