Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Thanks... ik zit nu wel te trillen van de spanning
feli!

ik vind het wel schandalig dat ze gewoon niet dat voorraad model ter plekke aan je hebben toegewezen....

Ik zou 2 dagen van tevoren betalen. En dan 2 uur eerder gaan dan afgesproken. Dan ter plekke met een manager( die zijn altijd aanwezig( ergens achter) tijdens afleveringen. En dan 2 uur je best doen om die 2k retour te krijgen! Brutale mensen hebben de halve wereld:)
 
feli!

ik vind het wel schandalig dat ze gewoon niet dat voorraad model ter plekke aan je hebben toegewezen....

Ik zou 2 dagen van tevoren betalen. En dan 2 uur eerder gaan dan afgesproken. Dan ter plekke met een manager( die zijn altijd aanwezig( ergens achter) tijdens afleveringen. En dan 2 uur je best doen om die 2k retour te krijgen! Brutale mensen hebben de halve wereld:)
Haha ja eigenlijk wel, al heb ik er een trekhaak voor terug gekregen. Ook duimen dat FSD niet nóg duurder wordt komende week
 
Haha ja eigenlijk wel, al heb ik er een trekhaak voor terug gekregen. Ook duimen dat FSD niet nóg duurder wordt komende week

Vraagje. Waarom nu fsd? Ik zie echt wel toekomst in deze functionaliteit, maar nu, in NL, wat voegt het toe? In de US, NOA, echt geniaal. Maar voor dat hier de regels zover zijn. Dat gaat toch nog jaren duren? Of mis ik iets.
 
Vraagje. Waarom nu fsd? Ik zie echt wel toekomst in deze functionaliteit, maar nu, in NL, wat voegt het toe? In de US, NOA, echt geniaal. Maar voor dat hier de regels zover zijn. Dat gaat toch nog jaren duren? Of mis ik iets.

ik twijfelde ook, wamt bij elke verbetering wordt FSD duurder, maar heb toch de keuze gemaakt om het pas aan te schaffen als ik over 3, 4 jaar mijn 3 inruil voor een Y.
 
Vraagje. Waarom nu fsd? Ik zie echt wel toekomst in deze functionaliteit, maar nu, in NL, wat voegt het toe? In de US, NOA, echt geniaal. Maar voor dat hier de regels zover zijn. Dat gaat toch nog jaren duren? Of mis ik iets.
Nou, ik vind de features nu al het bedrag waard:
- Auto lane change tijdens gewone Autopilot (dus knipperlicht handmatig aanzetten om automatisch rijstrook op te schuiven)
- Autopark
- Navigate on Autopilot

En later:
- Vast wel binnenkort in Europa: Enhanced Summon
- En mogelijk volgend jaar ergens: kruispunten navigeren en stoplichten
- Over een paar jaar: van deur tot deur gewoon lekker slapen ipv auto rijden
 
Dankjewel!! Ik heb wel al de eindfactuur zie ik. Moet ik het al overmaken? Of eerst wachten op SMS'je met leverdatum?

Ik zou de betaling niet uitstellen. Je bent nu zo lang al aan het wachten en wil toch geen extra uitstel omdat jouw betaling nog niet verwerkt is ? Breng in ieder geval het bewijs van de overschrijving mee naar het SeC. Indien de betaling bij hen nog niet verwerkt is, dan kan je dit overhandigen als bewijs.

Veel plezier !

En wat de referral betreft bij mijn bestelling; “mijn” delivery guy had mij meegedeeld welk exemplaar (met mijn wensen) er in Gent in voorraad was. Vervolgens had ik een nieuwe bestelling geplaatst met die configuratie en met mijn referral (had toen 7.500km gratis SuC’en), en die bestelling werd door een collega van mijn delivery guy gekoppeld aan die wagen in Gent. Toen (eind mei) ging het handmatig koppelen dus zonder problemen.
 
Ook een toekomstige SR+ rijder hier. Ik heb de auto 15/8 besteld en vandaag, 18/8 een mail ontvangen waarin staat dat de auto in de week van 9-15 sept geleverd gaat worden. Enorm snel dus. Het gaat om een witte uitvoering met 18 inch velgen, alles standaard dus.
Nu zie ik dat jullie het over een VIN nummer hebben, wat is dat?
 
Ook een toekomstige SR+ rijder hier. Ik heb de auto 15/8 besteld en vandaag, 18/8 een mail ontvangen waarin staat dat de auto in de week van 9-15 sept geleverd gaat worden. Enorm snel dus. Het gaat om een witte uitvoering met 18 inch velgen, alles standaard dus.
Nu zie ik dat jullie het over een VIN nummer hebben, wat is dat?

gefeliciteerd!
een VIN is de afkorting voor Voertuig Identificatie Nummer, als er een VIN aan je account is gekoppeld, is er dus al ergens ter wereld een auto gereed voor je en kan het hard gaan!

ps. hier 04-2019 besteld en nog geen vin :confused:
 
Ik zou de betaling niet uitstellen. Je bent nu zo lang al aan het wachten en wil toch geen extra uitstel omdat jouw betaling nog niet verwerkt is ? Breng in ieder geval het bewijs van de overschrijving mee naar het SeC. Indien de betaling bij hen nog niet verwerkt is, dan kan je dit overhandigen als bewijs.

Veel plezier !

En wat de referral betreft bij mijn bestelling; “mijn” delivery guy had mij meegedeeld welk exemplaar (met mijn wensen) er in Gent in voorraad was. Vervolgens had ik een nieuwe bestelling geplaatst met die configuratie en met mijn referral (had toen 7.500km gratis SuC’en), en die bestelling werd door een collega van mijn delivery guy gekoppeld aan die wagen in Gent. Toen (eind mei) ging het handmatig koppelen dus zonder problemen.

Dankjewel!! Ik had dezelfde gedachte en heb het bedrag gisteren volledig overgemaakt. Wel super eng om zoveel geld over te boeken! Hopen dat het goed gaat, bewijs meenemen is goede tip. Zal ik doen. Wat is een goed bewijs? Gewoon PDF export van mijn rekeningafschrift bijv?

FSD aankoop uitstellen. Ik geloof er echt niets van dat het snel van waarde zal zijn.

Ik twijfel. In principe vind ik wel dat er nu al genoeg waarde in zit, maar wel echt jammer dat in Europa NoA ietsjes beperkt is (geen "no confirmation" lane changes) en geen Enhanced Summon nog.

Goed geregeld Tom! Blij voor je.
Dankjewel! Het trillen gisteren gaat langzaam over in stuiteren nu. Excited!! :D
 
Maar als ze zeggen dat in de week van 9 sept geleverd wordt, zou ik dan ergens een VIN moeten zien?

Nee, mijn collega kreeg vijf dagen voor levering opeens een mail en sms dat hij hem op kon halen, en tot die tijd had hij nooit een VIN gezien (maar hij heeft ook nooit in de broncode gezocht, dus wellicht was hij er al wel.
maar goed... Het zegt dus niet zo heel erg veel.

En wel heel raar dat het bij jou zo lang duurt, en bij mij zo snel gaat dan??

Tja.... dat is dus hetgeen wat iedereen zo vreemd vindt en sommigen zelfs frustreert. Ik heb in 2016 een Model 3 gereserveerd, april jl. besteld, en zie "mijn" configuratie voor mijn neus "weggegeven" worden aan mensen die pas in juni / juli besteld hebben. Niet eerlijk, maar het hoort blijkbaar bij het proces, want het lijkt totaal willekeur te zijn. @TomVanZummeren wacht ook al zo verschrikkelijk lang, en aangezien hij gisteren is langs geweest om te vragen waarom het nu zo lang duurt en anderen hun auto "direct" krijgen, konden ze bij Tesla geen antwoord op geven. Er zit een automatisch systeem achter met een "Rad van Fortuin".

Dit antwoord heeft er in ieder geval tot geleid dat ik nog een week afwacht en ook mijn bestelling cancel en een voorraadmodel koop.