Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Eerste post hier. Moet zeggen dat het erg snel gaat ;-).
Had er eigenlijk niet meer op gerekend dat het voor 1 okt zou lukken.

configuratie vd Tesla: 100% standaard (SR+, wit, zwart interieur, aero velgen)
12 sept: def bestelling gedaan bij LM
12 sept: “welkom bij de Tesla familie” en auto staat in app
24 sept: SMS, kom hem maandag ophalen JA/NEE. (Vrij simpel antwoord)
24 sept: aflever datum en tijd staat in Tesla account
30 sept om 14 u ophalen in Tilburg.

Nu nog even snel mijn Volvo diesel verkopen!
 
Vandaag een VIN gevonden in de broncode, tevens staat er op de tesla site ineens leverdatum 30 september 8:00 (zou eerste week november zijn volgens de LM) wat is jullie ervaring klopt die datum? Heb nog geen SMS ontvangen.


Net Tesla gebeld, afleverdatum klopt maandag 30 september, 8 uur klopt ook omdat ze hem komen brengen, dat is nog eens service. Kenteken bekent, laadpas komt vrijdag binnen. Nu alleen nog laadpaal plaatsen haha...

Dit is nu het rijtje:
21 augustus besteld bij LM
9 september RN nummer en bevestiging Tesla
24 september VIN beschikbaar en leverafspraak in account
Leverafspraak 30 september wordt thuisgebracht
Configuratie:
Wit/zwart/aero (oftewel standaard)
 
Gisteren mijn Tesla opgehaald in Amsterdam.

Genoeg parkeergelegenheden. Mooie grote tent met een zithoek en koffieautomaat. Aantal dames die een aantal administratieve zaken regelen en je kan direct door naar de auto. Mijn stond gelukkig niet al te ver, er liepen wel een aantal mensen behoorlijk naar achteren.

Auto mankeert niks aan. Gratis kunnen superchargen.

Auto maakt geen geluid bij lage snelheden. Nu genieten van de auto:)
 
Net Tesla gebeld, afleverdatum klopt maandag 30 september, 8 uur klopt ook omdat ze hem komen brengen, dat is nog eens service. Kenteken bekent, laadpas komt vrijdag binnen. Nu alleen nog laadpaal plaatsen haha...

Dit is nu het rijtje:
21 augustus besteld bij LM
9 september RN nummer en bevestiging Tesla
24 september VIN beschikbaar en leverafspraak in account
Leverafspraak 30 september wordt thuisgebracht
Configuratie:
Wit/zwart/aero (oftewel standaard)

Heb die van mij besteld bij de LM eind Juli, en op 22Aug een RN gekregen voor een Black/Black SR+. Nog niets, helaas. Wat bedoel je precies bij VIn in de broncode, trouwens?
 
Omdat Model 3 EU voor zover mij bekend altijd HW3 heeft gehad. Daarom werkte AutoPilot in den beginnen ook niet in de 3, omdat de goedkeuring er nog niet was.

Je kunt het iedereen hier laten nakijken met de Tesla Options Decoder. Als ze APH4 hebben staan in de options lijst dan is dat HW3. (want APH3 is AP 2.5).

Nou ik heb dus écht geen HW3. Heb de auto geleverd gekregen op 27 augustus. Tesla Options Decoder geeft dit: DV2W, IN3BW, COL2, PPSB, W39B en unlinked: IN3BW,W39B

Heb ook al video bekeken van de dashcam en het gebruikt H264 als encoding en niet H265. Dat was mijn eerste aanwijzing dat ik het niet had.
 
Omdat Model 3 EU voor zover mij bekend altijd HW3 heeft gehad. Daarom werkte AutoPilot in den beginnen ook niet in de 3, omdat de goedkeuring er nog niet was.

Je kunt het iedereen hier laten nakijken met de Tesla Options Decoder. Als ze APH4 hebben staan in de options lijst dan is dat HW3. (want APH3 is AP 2.5).

Bedankt voor je reactie. De options decoder is van TeslaFi toch?

Ik ben benieuwd welke Hw versie ik in mijn Model 3 heb, vandaar dat ik deze vraag aan jouw stelde. Ik ben al een tijdje op internet aan het zoeken geweest naar een antwoord en heb tot nu toe het volgende gevonden:

Voorheen kon je aan de codering van de dashcam files zien of je hw3 (h.265) of hw2.5 (h.264) hebt. Maar sinds een recente update is alles h.264 gecodeerd. Ik heb bij mij vanaf het begin (auto is 2 weken oud) alleen h.264 gecodeerde video files gezien (versie 2019.15.105 en 2019.32.2.1).

De teslafi option decoder schijnt ook niet altijd te kloppen, heb ik gelezen.

Aan het Vin of bouwdatum kun je het ook niet zien.

Het enige wat er volgens mij overblijft is kijken naar het nummer op de computer bij de voeten van de bijrijder, maar goed dan heb je een nummer en hoe weet je zeker welke nummer bij welke hw versie hoort?

Tevens heb ik gelezen dat Tesla nog een tijd autos bouwt/gebouwt heeft met hw2.5 omdat ze nog hw2.5 computers in stock hadden. Deze schijnen voornamelijk in de SR+ gemonteerd zijn (want goedkopere auto).

Dus volgens mij is het bijna onmogelijk te bepalen welke versie je nu hebt. Tenzij ik het fout heb natuurlijk :)

Edit: oja, ik kwam deze nog tegen, misschien interessant voor mensen die geïnteresseerd zijn in de opbouw van het autopilot systeem: Tesla Autopilot HW3 details : teslamotors
 
Nou ik heb dus écht geen HW3. Heb de auto geleverd gekregen op 27 augustus. Tesla Options Decoder geeft dit: DV2W, IN3BW, COL2, PPSB, W39B en unlinked: IN3BW,W39B

Heb ook al video bekeken van de dashcam en het gebruikt H264 als encoding en niet H265. Dat was mijn eerste aanwijzing dat ik het niet had.

Zie mijn post, aan de codering van de videofiles kan je het niet meer aan zien.
 
Heb die van mij besteld bij de LM eind Juli, en op 22Aug een RN gekregen voor een Black/Black SR+. Nog niets, helaas. Wat bedoel je precies bij VIn in de broncode, trouwens?
Vehicle identification number
Dat betekend dat er een nummer aan een auto is toegekend en dat hij bestaat. Anders even terug lezen wordt veel over verteld. Of even googelen op VIN tesla model 3. Broncode van de website kan hij verborgen inzitten.
 
Vehicle identification number
Dat betekend dat er een nummer aan een auto is toegekend en dat hij bestaat. Anders even terug lezen wordt veel over verteld. Of even googelen op VIN tesla model 3. Broncode van de website kan hij verborgen inzitten.

Thanks, had het inderdaad al gevonden. Helaas ook nog geen VIN. Wel jammer dat een 'standaard' model dat in Juli besteld is, nog steeds niet geleverd is. Restrictie is echter wel pas op 22 Augustus er af gegaan. We zijn nog 'maar' een maand verder, maar als ik dan hoor dat alle SR+s al toegewezen zijn tot het eind van oktober is het toch wel jammer allemaal.
 
Vehicle identification number
Dat betekend dat er een nummer aan een auto is toegekend en dat hij bestaat. Anders even terug lezen wordt veel over verteld. Of even googelen op VIN tesla model 3. Broncode van de website kan hij verborgen inzitten.

Vin nummer kan ook nog wijzigen. Ik heb nu een auto met een andere vin dan welke oorspronkelijk in de broncode te zien was.
 
Thanks, had het inderdaad al gevonden. Helaas ook nog geen VIN. Wel jammer dat een 'standaard' model dat in Juli besteld is, nog steeds niet geleverd is. Restrictie is echter wel pas op 22 Augustus er af gegaan. We zijn nog 'maar' een maand verder, maar als ik dan hoor dat alle SR+s al toegewezen zijn tot het eind van oktober is het toch wel jammer allemaal.
Inderdaad vervelend... typisch tesla.. wellicht dat ze wit overvloedig gemaakt hebben vandaar sat die als warme broodjes nu er uit gaan.. restricie kan er mee te maken hebben, wat is opgegeven als verwachte leverweek?
 
Omdat Model 3 EU voor zover mij bekend altijd HW3 heeft gehad. Daarom werkte AutoPilot in den beginnen ook niet in de 3, omdat de goedkeuring er nog niet was.

Je kunt het iedereen hier laten nakijken met de Tesla Options Decoder. Als ze APH4 hebben staan in de options lijst dan is dat HW3. (want APH3 is AP 2.5).
Nee hoor. Ik heb een van de eerste SR+'s in Europa en die heeft ook gewoon 2.5.