Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

EV parkeerplaats(en) in gebruik door ICE of goed gehandhaafd? Acties?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kan me daar zo kwaad over maken. Ik vind het getuigen van een absolute asociale instelling. "Ik moet parkeren en de rest interesseert me niet". Op dat terrein is altijd plek zat: er zijn een aantal terreinen met meer dan genoeg plekken en dan nog gaat iemand op een heel duidelijk aangegeven laadplek staan. Zucht...
 
Ik ben daar toch wat huiverig voor. Iemand die dan boos wordt heeft geen enkele moeite om even de sleutel door mijn lak heen te halen.

Ik heb bij The New Motion kaartjes besteld. http://www.thenewmotion.com/shop/laadplek-bezet-kaartjes/
Kosten niets en zijn net even iets vriendelijker... Niet dat het helpt.

FYI : ik had het zelfs niet over het feit dat hij op een laadplek stond. Zelfs op een gewone parkeerplaats parkeer ik mij er netjes voor, mooi in het vak. En hou dan een oog in het zeil.


Wijnegem shopping center vandaag : vlak voor ik aan kwam, parkeert er zich een Mercedes GL op de eerste laadplaats.
Uiteraard de 'brave' man meteen aangesproken.
Bleek dat hij zich opwond over het feit dat alle "Blauwe" vakken vol waren, en dus maar een "Groen" vak nam !
Toen ik hem vroeg hoe hij zou reageren indien ik op een blauw vak zou staan, sloeg hij groen uit.

maar hij heeft zijn GL een minuut later toch maar verplaatst.
 
Ik heb bij Wijnegem altijd plaats. Alleen 1 keer meegemaakt dat een plaats door een ICE bezet was.

Staat wel opvallend vaak een BMW i3 die niet aan het laden is.

Heb trouwens nog nooit een auto daar gezien die daar aan het laden is (buiten de mijne natuurlijk). Altijd volop plek. Zo zie je maar het verschil tussen België en Nederland. In Nederland zou het altijd vol staan met PHEV's.
 
Voor ik in een Tesla geïnteresseerd raakte, stond ik ook eens op een laadplaats voor Delhaize. Het was pas toen ik uit de winkel kwam, dat ik me dat realiseerde. Ik denk niet dat er iemand last van had, maar ik wil eigenlijk zeggen: het is nog niet bij iedereen ingeburgerd, en ik geloof best dat sommige mensen zich er niet van bewust zijn wat ze teweegbrengen.

Zoals zo vaak in 't verkeer: van onszelf geloven we dat we een vergissing kunnen maken, maar een ander doet dit expres en met slechte bedoelingen ;-). Kan dat ook niet?
 
Ik heb bij Wijnegem altijd plaats. Alleen 1 keer meegemaakt dat een plaats door een ICE bezet was.

Staat wel opvallend vaak een BMW i3 die niet aan het laden is.

Heb trouwens nog nooit een auto daar gezien die daar aan het laden is (buiten de mijne natuurlijk). Altijd volop plek. Zo zie je maar het verschil tussen België en Nederland. In Nederland zou het altijd vol staan met PHEV's.

ik heb één keer meegemaakt dat alle plaatsen bezet waren - met EV's dus.


Voor ik in een Tesla geïnteresseerd raakte, stond ik ook eens op een laadplaats voor Delhaize. Het was pas toen ik uit de winkel kwam, dat ik me dat realiseerde. Ik denk niet dat er iemand last van had, maar ik wil eigenlijk zeggen: het is nog niet bij iedereen ingeburgerd, en ik geloof best dat sommige mensen zich er niet van bewust zijn wat ze teweegbrengen.

Zoals zo vaak in 't verkeer: van onszelf geloven we dat we een vergissing kunnen maken, maar een ander doet dit expres en met slechte bedoelingen ;-). Kan dat ook niet?

in het Wijnegem Shopping Center zijn de plaatsen duidelijk gemarkeerd : groen geschilderd, en met een verkeersbord waar je tegen parkeert. Je moet dus echt van slechte wil zijn om daar verkeerd te parkeren.
Eigenlijk zijn de aanduidingen daar een model .
 
Voor ik in een Tesla geïnteresseerd raakte, stond ik ook eens op een laadplaats voor Delhaize. Het was pas toen ik uit de winkel kwam, dat ik me dat realiseerde. Ik denk niet dat er iemand last van had, maar ik wil eigenlijk zeggen: het is nog niet bij iedereen ingeburgerd, en ik geloof best dat sommige mensen zich er niet van bewust zijn wat ze teweegbrengen.

Zoals zo vaak in 't verkeer: van onszelf geloven we dat we een vergissing kunnen maken, maar een ander doet dit expres en met slechte bedoelingen ;-). Kan dat ook niet?

Ha, nu weet ik wie die plek blokkeerde bij de Delhaize ;-)
Even serieus: voor je iemand aanspreekt kan je er best van uitgaan dat mensen er zich uit onwetendheid, verstrooidheid, ... parkeren. Zo begin je met een zo neutraal/positief mogelijke ingesteldheid.
Ook al schreeuwt hun manier van parkeren, gedrag of uiterlijk iets anders uit, ga ervan uit dat ze niet van slechte wil zijn. Toegegeven, niet echt makkelijk als je zelf even een off-day hebt.
Als je al de kans hebt om ze aan te spreken en blijkt dat al je goede assumpties niet kloppen... Nou, je hebt het vriendelijk geprobeerd. Ga voor die laadpaal, op gelijke welke manier je je daarvoor ook moet parkeren. :biggrin:
 
Deze sticker kreeg in vandaag van chargemap.com toegestuurd. Op de voorruit dan maar....
5b52af5b5cacea3bc121ae9c5ae0a573.jpg