Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi Allen,

Nieuw lid hier, Na 7 jaar tevreden Lexus rijden, 3 weken geleden besloten om de model Y RWD aan te schaffen na de prijsdump in België. Aanstaande maandag op te halen in Hasselt (Belgie). De BEV's van het toyota-lexus concern spreken me niet aan, nog qua techniek, nog qua vormgeving.

Ik ben alvast enthousiast! Ik hoop geen posts te moeten maken over problemen :).

Zijn er mensen met tips om rekening mee te houden tijdens de afleverinspectie, of specifieke aandachtspunten om na te lopen?

Groeten
Yannick
 
Al een tijdje aan meelezen, tijd om me voor te stellen.

In oktober een nieuwe leasewagen mogen bestellen, en volgende woensdag mag ik eindelijk mijn M3 RWD Ultra Red ophalen !
Lange tijd stond de MY Cherry Red hoger op het verlanglijstje, maar met de M3-update is die keuze echter heel snel veranderd.

Elektrisch rijden is mij niet onbekend. De voorbije 5 jaar reed ik met een KIA Niro PHEV (lease). Met ruim 20000 km/jaar (incl. 1-2 roadtrips per jaar) en zowat 75-80% daarvan puur elektrisch (en een gemiddeld benzineverbruik onder het WLTP normverbruik!), heb ik er echt wel het maximale uitgehaald 😇
Mede dankzij de onverwacht positieve ervaring met KIA, heb ik ook wel een tijdje de EV6 overwogen, maar de extreem lange levertijd maakte het niet echt aantrekkelijk om nog bijna 2 jaar te wachten…

In een verder verleden (pakweg 10 jaar geleden) ook nog ettelijke 1000’en km’s afgelegd met de 1st gen Nissan Leaf (poolwagen werk), een historisch tijdperk met een (realistische) elektrische range van 100 km of minder, en weinig tot geen (al dan niet werkende) publieke laadinfrastructuur 😄

Nu eindelijk dus terug naar volledig elektrisch rijden !

Bovendien voldoende positieve ervaringen het afgelopen decennium om mijn ouders (hier ook actief) enkele jaren geleden al te doen overstappen op elektrisch rijden ;)
 
Mijn stoel wilde niet elektrisch naar achteren met het knopje op de stoel. Misschien de werking even checken
Dat is gewoon te repareren onder garantie ook wanneer je het later ontdekt, je moet vooral interieuer/exterieurschade, complete uitrusting checken.dat wordt nooit opgelost als je het te laat ontdekt.
belangrijkste attribuut dat ik altijd bij me heb is een filmlamp op batterijen met name voor de lak. (afleverlokatie vaak te donker en ik hou van donkere kleuren)
 
Hoi Allen,

Nieuw lid hier, Na 7 jaar tevreden Lexus rijden, 3 weken geleden besloten om de model Y RWD aan te schaffen na de prijsdump in België. Aanstaande maandag op te halen in Hasselt (Belgie). De BEV's van het toyota-lexus concern spreken me niet aan, nog qua techniek, nog qua vormgeving.

Ik ben alvast enthousiast! Ik hoop geen posts te moeten maken over problemen :).

Zijn er mensen met tips om rekening mee te houden tijdens de afleverinspectie, of specifieke aandachtspunten om na te lopen?

Groeten
Yannick
Dag Yannick,

Ga op voorhand de auto al bekijken (voor je binnen gaat). Hij staat normaal gezien voor de showroom rechts aan 1 van de laadpalen.
Probeer alles goed na te kijken qua gaps, krassen en lijmresten (interieur). Probeer ook zoveel mogelijk open te doen, deuren, koffer frunk en vergeet seller de velgen niet (die kunnen transportschade hebben). Denk eraan dat er na oplevering nog altijd gerapporteerd kan worden tot 7 dagen of 160 km na levering van de wagen. Dus ofwel binnen de 160 km ofwel binnen de 7 dagen na levering.

Veel succes!
 
Ik vraag me altijd af of jullie ook met zo een checklist en lampen jullie niet-Tesla's bij aflevering controleren ;)
Ik heb het nog nooit gedaan en ook nog nooit issues gehad.
Maar als je de afleverberichten van Tesla hier leest, dan denk ik dat het inderdaad aan te raden is.
Bij andere merken heb je een dealer waar je mag op vertrouwen.
Bij Tesla duidelijk niet.
Ik vraag me af wie de wagens bij Tesla uitpakt en ontwaxt. Zien die dan niet dat er schade is?
 
  • Like
Reactions: Krisja
Ik vraag me altijd af of jullie ook met zo een checklist en lampen jullie niet-Tesla's bij aflevering controleren ;)
Nee geen lamp mee bij Fiat, maar die werd dan ook buiten afgeleverd. Bij mijn RedE.T.vond ik twee lak-schades dankzij de lamp en dat wordt niet hersteld als je dat achteraf meldt. 50ShadesOfRed was perfect, maar ook die stond in het donker in Zwolle.
checklists zijn inderdaad onzin. Naast cosmetische issues en ontbreken van de kabels / trekhaak / USB stick / rode tas met veiligheidsdriehoek is alles onder garantie.
 
Last edited:
Me toch maar eens begeven op het Tesla terrein. Ben aan het kijken naar een Model S rond 2014, maar ben erg huiverig voor alle problemen en kapotte accu`s. Ik rij nu een Egolf, maar de actieradius staat me tegen. Een model S is nu te krijgen rond de 21k, maar dan met 2 ton op de teller. Zouden jullie dat aan durven om zoiets te kopen terwijl de garantie al is verlopen en de kosten enorm zijn als het vervangen moet worden?
 
Me toch maar eens begeven op het Tesla terrein. Ben aan het kijken naar een Model S rond 2014, maar ben erg huiverig voor alle problemen en kapotte accu`s. Ik rij nu een Egolf, maar de actieradius staat me tegen. Een model S is nu te krijgen rond de 21k, maar dan met 2 ton op de teller. Zouden jullie dat aan durven om zoiets te kopen terwijl de garantie al is verlopen en de kosten enorm zijn als het vervangen moet worden?
Zoals alles: ook al kost dat ding nu nog maar 21K, reken erop dat je als je het onderhoud goed wil doen (banden, remmen, ...) dit natuurlijk geprijsd is voor auto's van +100K. 14" stalen velgen erop trekken en kleinere bandjes steken gaat bijvoorbeeld niet lukken. En zeker auto's tot 2016 hadden wel eens een nieuw accupakket nodig, dus zit dat ook in je budget?

Ik zou dan eerder een Model 3 aanraden, al dan niet in een private lease.
 
Een model 3 leek mij ook wat gunstiger ivm garantie voorwaarden, maar ik weet niet of ik het wel zo`n mooie auto vind😅. De model S oogt mijn inziens veel sportiever, maar denk niet dat ik het aandurf. Tenzij de accu misschien al vervangen is en daar nog garantie op zit.