Ook een achterwiel aangedreven Model S spint niet bij hard optrekken. De betere wegligging en grip van een vierwiel aangedreven auto zijn echt relevant bij grenssituaties, situaties waar ik me gemiddeld niet in begeef. 4-wiel aangedreven auto's zijn wel iets zuiniger dan achterwiel aangedreven auto's. Dat gaat voor mij maar gedeeltelijk op, mijn overal gemiddelde is 207 wH/km. De gemiddelde rijder met een 4-wiel aangedreven Model S heeft een hoger verbruik.Heb een leenauto gekregen, een Classic 90D en moet zeggen buiten dat hij sneller is dat de wegligging en gevoel voor grip erg comfortabel was... Heb met de mijne als ik van stilstand full throttle het gevoel dat hij onthoudt om niet te spinnen. Dat had ik met die 90D niet! Rijd net iets lekkerder.
Voor mij is het zuivere stuurgevoel van een achterwiel aangedreven auto een belangrijk argument.
Het allerbelangrijkste argument is evenwel dat een extra motor voorin geluid maakt. En voor vermijdbaar geluid ben ik zeer allergisch. Zeker nu ik zie dat er al een aantal voorste motoren zijn vervangen in verband met geluidsproblemen, ben ik blij met mijn muisstille achterwiel aandrijver. Ik zal dan ook niet gauw een vierwiel aangedreven auto aanschaffen.
Overigens ben ik vierwiel aangedreven auto's wel gewend. Vóór mijn eerste Model S van november 2013 had ik drie keer een Audi S6 quattro.